Hvorfor utgir butikkansatte annet navn på fiskene enn hva de heter. (side 2)

Jeg har brukt forummet her for å se hvilke fisker som passer meg og mitt akvarium. Så har jeg vært på dyrebutikken for å se fiskene "live". Har oftest skrevet meg en huskelapp på mobilen hvilke navn de ulike fiskene har, sånn jeg vet jeg ser på rett fisk
Også har jeg da internett på telefonen da, så har kunnet gått dit for å sjekket om jeg har vært usikker.
samme typer amatørfeil som jeg gjorde når jeg skulle ha en otto og fikk hjem kinesiske algespisere. ikke sa de i kassa noe på det engang når jeg sa "men den ser jo ikke helt ut som min otto..." kjempebra å finne ut etterpå at den mest sannsynlig kommer til å ville plage/spise fiskene mine etterhvert. Så nå skal jeg innom og se om de kan ta de tilbake, FØR de blir for store. De er i tillegg blitt kresne. Ikke vil de ha algespiser-fòr og alger er det knapt å se. :\ skjønner ikke at de ikke sier ifra når de selger disse typene. De renser jo bra, men er jo ikke akkurat noe en nybegynner vil ha. ikke jeg ihvertfall.
Det mest irriterende jeg har opplevd er når importøren har feil navn på fisken, og fisk som er bestilt langveis ifra viser seg å være noe helt annet enn det skulle være.
Importøren (imazo) har forøvrig fortsatt feil navn på den fisken, og jeg ser de dukker opp både hist og her med feil navn, og når jeg snakker med akvariebutikkene om dette nekter de, for de har kjøpt slik og slik fisk. Selv ikke når de slår opp i akvariebøkene sine og ser hvor totalt ulik fiskene er på bildet vil de godta at det er feil navn. Da er man passe sta...
Tilfeldig bekjentskap
© stephen
Reklame for plussmedlemskap