Dag-Josteins Tanganyikaverden (side 2)

Triglachromis otostigma og Xenotilapia papilio
Nederste bildet viser i tillegg en female Foae.
2200 liter tannganyika sandciklider
http://www.youtube.com/watch?v=NYFKHAEauRc&feature=related

Har laget en liten video av mitt sandciklideakvarium. Klikk på linken over
Hei Roy Fredrik. Alt vel her - selv om jeg ser lite til karene pga ukependling til Nord Norge for tiden. Gibberosaene trives i 3000 literen og sandlekerne i 2200 literen. Nettopp skaffet meg en 720 som skal inn med det første. Her blir jeg å sette et par grupper med Tropheus Hvordan går det hos deg?
Jo det går bra hos meg og. Mistet litt fisjk i forbindelse med at jeg satt inn bakveggen i 2700 literen. De tålte nok ikke og gå i de små akvariene i en ukes tid. Men nå ser det ut til at det har stabilisert seg og fiskene har begynt og yngle igjen.

Skal hente to 720 litere i Olso neste uke. Det ene skal brukes til vinterlagring av koi, mens det andre har jeg ikke helt bestemt meg for. Kansje Tangayika. Har ikke hatt det før, untagen noen Neolamprologus multifaciatus.
Dette liker vi Velkommen til min verden! Jeg dretter opp mye spennende Tanganyika, så du er velkommen på besøk. Vurderer å sette i gang en 720 med Malawi også. Kan jo ikke gå uten fisk! Har du mye Koi? En kompis av meg dretter dette også her i Tomter
Ja det hadde vært morro og tatt en kikk på akvariene dine en dag.

Har kun fire koi. Hadde flere før, men gav vekk fem seks stykker i vår. De koiene jeg har igjen er blitt relativt store, 30-40 cm. Har kun en liten dam på 2,5x2,5x0,3 meter. Men har planer om og lage en mye større dam, men ting tar tid. hadde yngel på koi det første året, men har ikke sett noen siden. Har gullfisk i en annen dam og de yngler.
Roy : du bør ta deg en tur til Jossi, helt rått akvarierom!!:P

Dag Jostein, nå har vi storauksjon i Moss 13 november, håper du er hjemme å tar med noe snadder Om ikke kan sikkert Ole stikke hjem til deg og fange litt å ta med, han er sikkert kommet hjem til denne datoen.

Ja ser sånn ut. Må nok ta en tur en dag ja.
Spennende og følge med på
Jeg skal snart konvertere selv, men jeg skal ha Sør Amerikanere.
Altolamprologus compressiceps "Gold Head". VF 1stk hanne og 2stk hunner.
Triglachromis otostigma - mistet et øye under transporten til Norge - men klarer seg kjempefint sammen med kjæresten sin. Her også med en av de flotte fargerike Cypriochromis leptosoma sp Kitumba.
Cyprichromis leptosoma jumbo sp Kitumba
Samme som over. Legg merke til øyet til yngelen i munnen til den snart spytteklare mammaen
Og så må jeg jo bare ta med et par tre bilder av mine evigdansende Enanthiopus Melanogenys Kilesa- gutter. Dette er noen skikkelig trofaste slitere av noen fargeklatter. Blir aldri lei av å se på!!
Tilfeldig bekjentskap
© Liv Hjelle
Reklame for plussmedlemskap