Kampfisk oppdrett og bilder (side 2)

Den fungerer greit nok, men har større klekke% i egen klekker.. Har ingen problemer med at saltvann renner ut, har forstått det sånn at saltvann er tyngre enn ferskvann?? Jeg er veldig nøye med å ta ut klekkeren når jeg gjør rent i karet, gjør rent daglig da det blir en del gris av artemia og det kommer ut en del egg/eggeskall av klekkeren.
:d
Hakasu
Veldig fin tråd med flotte bilder og videoer! Lykke til videre med yngelet, så gleder jeg meg til å se bilder av dem når de begynner å få litt farger!



Tusen takk Jeg legger ut bilder mandager hver uke så det er bare å følge med
:o
Toralv Torsvik
Den fungerer greit nok, men har større klekke% i egen klekker.. Har ingen problemer med at saltvann renner ut, har forstått det sånn at saltvann er tyngre enn ferskvann?? Jeg er veldig nøye med å ta ut klekkeren når jeg gjør rent i karet, gjør rent daglig da det blir en del gris av artemia og det kommer ut en del egg/eggeskall av klekkeren.


Jeg veit at saltvann er tyngre enn ferskvann men jeg leste også at saltvannet fra Hatch n Feeder kan renne ut. men det spiller vel ingen rolle så lenge vi er nøye med vannskifting.

Synes du at Hatch n Feeder er verdt pengene?

Uke 4
I går, kjøpte jeg meg et nytt akvarium(brukt) på 120liter. Der flyttet jeg alle fiskene mine og kampfisk ynglene fikk den gammel akvarium på 54 liter. Det ser ut som dem trives seg i et større akvariet.

[External Image]

Jeg telte ynglene mine og den kom på 207 stk Unbelieveable... Men still, long way to go. Mange kommer sikkert til å dø men jeg håper ikke det.

[External Image]

Ja! Jeg veit, de ser ikke ut som 4 uker gamle. Jeg må skaffe meg artemia sånn at de vokser fortere...:S

[External Image]

Her er det noen video av dem...

<embed src="http://www.youtube.com/v/Yp2wBeEuLTc?fs=1&hl=en_US&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="311"></embed>

(Den her er tatt fra siden)
<embed src="http://www.youtube.com/v/ap7iLhD1G8Y?fs=1&hl=en_US&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="311"></embed>






Jeg ga 155,-/stk. på Zoo-1 Kristiansand. Syntes absolutt de er verd pengene. Har 2 stk i en 270L m/ scalareyngel også
Litt ekstra...
Da jeg kjøpte 120 literen fikk jeg noen planter og reker(ca 13 stk). Den lille akvarien ynglene mine brukte ble, i dag, en reke kar (merker at det begynner å blir trangt i stua:S)

[External Image]
[External Image]
[External Image]

Jeg måtte bare:P
Øi!
Toralv Torsvik
Jeg ga 155,-/stk. på Zoo-1 Kristiansand. Syntes absolutt de er verd pengene. Har 2 stk i en 270L m/ scalareyngel også


Øi! Den var billig! Sjekket prisen i Tropehagen her i Horten og den kosta 250kr:S(hvis jeg ikke helt feil), 100 kr dyrere jo...

Skal kanskje en tur til en annen dyrebutikken i morra, skal se om jeg får tak i Hatch n feeder billigere.

Takk for tipset!
Hatch'n feeder
Høres ut som en bra løsning. Jeg klekker artemia greit på vaskeromsbenken men det må være glimrende om yngelen får adgang til å spise hele dagen - mine artemia går dessverre ikke oppi tanken av seg sjøl... Ciklideyngelen overlever ei uke max i et rolig selskapsakvarie, tenker at mattilgangen muligens har noe med dette å gjøre...
Tjaa...
ja , Jeg har kjøpt meg en Hatch'n Feeder, men det går ikke så bra med klekkingen. Tror jeg har for dårlig artemia egg. Og ett problem med Hatch'n Feeder er at den søler også uklekket egg. Jeg veit ikke om det er bare meg som sølte men jeg så jo at eggene på klekkeren blir mindre og mindre...:S I tillegg sitter eggene fast på klekkeren(klister seg fast)

Stakkers kampfiskene mine, får ikke artemia.



Forferdelig uke... 6 uke
Denne uken har jeg vært veldig opptatt med fiskene. Mange døde pga av en ukjent sykdom. De får en veldig rød prikk på panne og dør dagen etter... se bildet;

[External Image]

Jeg tror at det er ca 30 stk som døde eller mer. I dag skiftet jeg vannet 100% og vasket til og med akvariumet for å være sikker. Også brukte jeg en medisin jeg kjøpte hos Dahls, UNIMED, og skal satse på dette og håpe at yngelene slutter å dø.

I tillegg til dette problemmet, klarte jeg ikke klekke artemia egg tror jeg kjøpte for dårlig egg. Jeg har prøvd 3 ganger med forskjellige teknikker men ingen resultat. Jeg er nesten 100% sikker at det er pga egg. Skal prøve å få tak i en annen egg...

Ellers, resten av fiskene prøver å overleve den største bølgen de har fått i hele seks uker... Nesten alle av dem har fått horizontalt stripe på kroppen og noen av dem begynner å få farge i halene/finnene.

[External Image]

[External Image]


One last thing,,,

I går, fikk pappa kampfisk egg igjen. :S Jeg klarte ikke å stoppe hannen og hunnen.(Jeg skremte dem til og med men store fingerene mine.) Hehe, Hannen fant et område i min selskap akvarium der det ikke er så mye vann strøm og lagde en skumrede. Til slutt ga jeg opp og flytta dem i min reke kar(Ble ikke rekekar likevel)

Her er pappa kampfisk med skumreden..(han er litt hisset pga jeg var for nær... hehe)

[External Image]
Kjempe flott tråd.
Mvh. Roland Dreinø
:)
Roland Dreinø
Kjempe flott tråd. Mvh. Roland Dreinø


Takk!!
Inaktiv bruker
Veldig spennende tråd med flotte bilder! Følger med her!

-Erik
Litt ekstra for dere;)
Hei Erik! Takk for kommentaren, du er velkommen til å følge med på tråden min

Yes! Jeg har noe ekstra jeg vil dele ut til dere! Som dere veit allerede, fikk pappa kampfisk unger eller egentlig egg i går, i dag, klekket eggene og nå regner det kampfisk yngel igjen i min lille akvarium. Jeepie....!!! Og uff!(mer yngler å passe på). hehe

Planen min er å la yngelene vokse opp med faren. Jeg har lest at det er mulig men det blir slik at "Survivor of the Fittest". Dvs at kun de aller beste overlever. De svake blir spist opp av faren(Hvis info-en jeg leste stemmer). Da blir det mindre jobb for meg siden pappa kampfisken passer på ungene selv. Jeg tror egentlig ikke at han kommer til å spise opp ungene, I just feel it.

Her er et lite video klipp av yngelene og pappa kampfisken som tar veldig godt vare på dem. På slutten av videoen, kan dere se på mine 6 uker gamle kampfisk yngler.

<embed src="http://www.youtube.com/v/TXVKFGE1Fy0?fs=1&hl=en_US&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="311"></embed>

Til slutt, vil jeg gjerne takke Erik Rune Larsen for fôret jeg fikk. De nyfødte sa takk også :P
Uff!
Fredag!! Gadd ikke å vente til mandag å oppdatere denne tråden. Denne uken har jeg prøvd å kurere yngelene med UNIMED fra Dahls og med litt salt i karret. Ingen effekt. De vokser ikke så mye heller og de største døde. ingen av de som er igjen har utviklet noe særlig.

Jeg har ringt 3 dyreklinikker og ingen av de kunne hjelpe meg. Jeg fortalte om sykdommen og spurte etter antibiotika som heter tetracycline. Jeg ville bare ha en resept for dette og jeg kan kjøpe det selv i apoteket, men ingen av dem kunne hjelpe meg for det...:S WHY?!

jAJA, Jeg skal prøve igjen på mandag og se om jeg kan få tak i et resept. Kanskje noen av dere kan hjelpe meg? Her er de søte yngelene som overlevde i dag.

[External Image]
[External Image]

Men i dag er det den tredje dagen siden de nye ynglene klekket. De er så søte spesielt med pappa i nærheten. Pappaen er veldig aktiv og passer mye på ynglene, og ... jager rekene som gjemmer seg i java mossen. hehe, sjekk hvordan pappa kampfisken oppfører seg med ungene hans...

<embed src="http://www.youtube.com/v/ySMqVqhnD6w?fs=1&hl=en_US&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="311"></embed>

<embed src="http://www.youtube.com/v/fHngAvkwRGM?fs=1&hl=en_US&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="311"></embed>

Little guy...

[External Image]

God helg til dere alle sammen!
Utrolig stilig Betta du har. Kune tenkt meg en sån selv
Uke 6
Dennis Lopez
Utrolig stilig Betta du har. Kune tenkt meg en sån selv:)


Tusen takk Dennis!


Uke 6!! En del ting som har skjedd. Først, klarte jeg ikke å få tak i tetracycline som er medisinet til fisken. Har ringt 4 dyreklinikker og ingen som kunne hjelpe meg. Den siste hadde medisinet men de veit ikke hvordan det skal brukes(Ja! Det er sant... wtf?) De ba meg å ringe opp igjen pga de skal lese om det først... LOL. Men ringte ikke opp igjen fordi, fiskene har blitt bedre og ser ut som bakteriaen er ferdig med å kødde med fiskene mine...

På fredag fikk jeg ny filter som jeg bestilte på ebay. Den funket veldig bra og var veldig!!


[External Image] Linken til produktet her!

Og endelig klarte jeg å klekke artemia egg. Den første artemia egg jeg kjøpte var tidligvis alt for dårlig! Men nå har jeg kjøpt meg nye og klekkeren fungerer som det skal og fiskene er fornøyd. Magen er gul og rund nice...


Denne fyren er min største yngel for tiden..
[External Image]

Her leker han i min java moss "forest"...

<embed src="http://www.youtube.com/v/Oa5qRllvEic?fs=1&hl=en_US&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="311"></embed>

[External Image]

One last ting, den fyren her har begynt å vise litt "Attitude". Moro å se på... Beklager for dårlig opptak. Kameraen er autofokus.... :S

<embed src="http://www.youtube.com/v/1rqjvgHnhs0?fs=1&hl=en_US&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="311"></embed>

(På bakgrunnen kan dere se min Hatch 'n Feeder)

Hope you like!

Uke 7 og 8
Uke 7 og 8 er herlig uker for fiskene og meg. Det er bakteria fritt i karet og de får nyklekket artemia hverdag + små biter av mygglarver. Mange av dem har også begynt å jage hver andre men ikke noe skader : )

Uke 7, venter på maten... :O
<embed src="http://www.youtube.com/v/liZqw_ihhms?fs=1&;hl=en_US&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="350" height="227"></embed>

[External Image]

Uke 8, kul rød farge!

[External Image]

[External Image]

<embed src="http://www.youtube.com/v/VFS2etT_QpE?fs=1&hl=en_US&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="311"></embed>

er ikke dem kule?
Nye yngel - uke 2 og 3
Uke 2 merket jeg at det var for trangt i den 15 liters men masse yngel. Jeg ombestemte meg og tok ut faren. De nye yngelene vokste fort! Jeg fôrer dem variert, mikroorm, eddikål og mye nyklekket artemia.

2 uker gamle kampfisk yngel Her kan dere se at magen er hvit og full med mikroorm

<embed src="http://www.youtube.com/v/UbSIl4sykS8?fs=1&hl=en_US&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="350" height="227"></embed>

Uke 3, Magen er fullt igjen men har skiftet fargen til gul :O Nyklekket artemia inni:P

<embed src="http://www.youtube.com/v/Cfv2UwryGiw?fs=1&hl=en_US&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="311"></embed>

Bilder i fra i dag

[External Image]
[External Image]
[External Image]

Ha en fin uke! MIN DAG I DAG
Kjempeflotte bilder og veldig interessante filmer! Takk for at du deler dette med oss Gleder meg til å se flere bilder/videoer

Lykke til videre
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap