Bytting av vann i store kar? (side 2)

Neon Bebop
Slange ut og ned i do.


Hva om fiskene går inn i slangen...? Da flyr de jo ut i do :-o
Fart på strålen?
LOFFA
Slangen monteres på nærmeste vannkran og settes i karet, vips så er det slik det skal være.


Hvor mye speed har du på vannstrålen?
Forsøker du å temperere vannet, eller tar du kaldt i?
Åse Britt Larsen
[QUOTE=Neon Bebop]Slange ut og ned i do.


Hva om fiskene går inn i slangen...? Da flyr de jo ut i do :-o

På slamsugeren jeg har, og som jeg tilkobler slangen, er det en sånn slags sil inni overgangen til slange, og der kommer det ikke igjenom noen fisk....
Åse Britt Larsen
[QUOTE=LOFFA] Slangen monteres på nærmeste vannkran og settes i karet, vips så er det slik det skal være.


Hvor mye speed har du på vannstrålen?
Forsøker du å temperere vannet, eller tar du kaldt i?

Jeg holder slangen i ene handa, og en stor kopp oppi den andre handa, så lar jeg vannet renne i fra slangen og opp i koppen, og derfra og ned i karet.... på den måten tror jeg vannet luftes litt, pluss at det ikke blir storm nedi karet, der strålen treffer..... for man spyler jo lett bort grus og sand der....

Og vannet, det er helt kaldt ja....

LOFFA
[QUOTE=sissimor]Jeg mellomlagrer vannet i tønner, til utlufting og justering av ph. Har løftepumpe i tønna som pumper vannet opp i karet med slange.



Hei sissimor. Kunne være greit for yngelkarene mine og har en stor dunke her...
Har du en link eller nettadresse for en slik pumpe? Takk

Kjøpte min på Akvariekjeller`n. De har to forskjellige etter hvor høyt du trenger å løfte vannet (nederst under "pumper og powerheads"). Ser andre har tilsvarende pumper, men der er de myyye dyrere...
Gjør det samme som Loffa på/i min 300liter. Om sommeren så tar jeg en slik:
[External Image] og kobler på hageslangen. Fyller den med litt fiskevatt og lemper slangen ut i hagen.
Renne?
Hvordan får du det til å renne da nå du skal ha det helt til do?
Selv bruker jeg en fontenepumpe med filter i til å suge ut vannet ifra akvariet. Koster ikke all verden. Bruker 35 min på 200L vann.
Denne f.eks?
Kan man bruke en løftepumpe som denne f.eks?

Løftepumpe Sensen 2500 -2000 l/t - 2,5 meter

Hvor kobles den til? I den enden av slagen som ikke er i akvariet? Den som ligger utenfor, eller i badetkaret ol.?

Regner med det må strøm til den...
Åse Britt Larsen
Kan man bruke en løftepumpe som denne f.eks? [URLBLOCK1] Løftepumpe Sensen 2500 -2000 l/t - 2,5 meter Hvor kobles den til? I den enden av slagen som ikke er i akvariet? Den som ligger utenfor, eller i badetkaret ol.? Regner med det må strøm til den... :)


Det er denne pumpa jeg bruker. Kan koble slange både på innsug og utblås på denne, så veldig fleksibel i forhold til hva som passer best for deg...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap