Hjelp meg, jeg tror kampfiskhunnene mine er alvorlig syke! (side 2)

Inaktiv bruker
så flink du er
Jeg gikk til innkjøp av en hann, den var ikke frisk når den kom fra butikken og døde. Gikk til innkjøp av en ny fra en annen butikk, og formen var bedre og han farta rundt i 180L, men måtte flytte han til en 20L bolle,siden det var noen som nappa finnene hans. Nå ser han ut til og trives i ca 24 grader. Dem kan trekke pusten i vannoverflaten og trenger vel strengt tatt ingen punpe, men viktig med lokk over så dem ikke blir forkjølet av temperaturforskjellernår dem puster. Det jeg kanskje tror ut fra min lille erfaring er at dem kanskje var syke og ikke hadde hatt et godt liv i butikken, men håper du får et positift resultat og lykke til.
Solosuper
så flink du er :)

Takk )
Simon Thorbjørnsen
Jeg gikk til innkjøp av en hann, den var ikke frisk når den kom fra butikken og døde. Gikk til innkjøp av en ny fra en annen butikk, og formen var bedre og han farta rundt i 180L, men måtte flytte han til en 20L bolle,siden det var noen som nappa finnene hans. Nå ser han ut til og trives i ca 24 grader. Dem kan trekke pusten i vannoverflaten og trenger vel strengt tatt ingen punpe, men viktig med lokk over så dem ikke blir forkjølet av temperaturforskjellernår dem puster. Det jeg kanskje tror ut fra min lille erfaring er at dem kanskje var syke og ikke hadde hatt et godt liv i butikken, men håper du får et positift resultat og lykke til.

Trist med hannen din hos meg ser det ut til å gå samme vei hvis jeg ikke gjør noe snarest. Hunnene ligger halvdøde og svever i overflaten (
Andre fisketyper sammen kampfisk
Jeg lurer på en ting, er det andre fisketyper jeg kan ha sammen med en hannkampfisk i en 47-liter uten pumpe? Vet det har gått bra til mange, men jeg tar ingen sjanser.. eventuelt reker? men skulle helst hatt noe annet også.
Havfruuen
[QUOTE=Simon Thorbjørnsen]Jeg gikk til innkjøp av en hann, den var ikke frisk når den kom fra butikken og døde. Gikk til innkjøp av en ny fra en annen butikk, og formen var bedre og han farta rundt i 180L, men måtte flytte han til en 20L bolle,siden det var noen som nappa finnene hans. Nå ser han ut til og trives i ca 24 grader. Dem kan trekke pusten i vannoverflaten og trenger vel strengt tatt ingen punpe, men viktig med lokk over så dem ikke blir forkjølet av temperaturforskjellernår dem puster. Det jeg kanskje tror ut fra min lille erfaring er at dem kanskje var syke og ikke hadde hatt et godt liv i butikken, men håper du får et positift resultat og lykke til.

Trist med hannen din hos meg ser det ut til å gå samme vei hvis jeg ikke gjør noe snarest. Hunnene ligger halvdøde og svever i overflaten (
Nå har den ene hunnen blitt aktiv! Endelig! Nå svømmer den rundt og ser ut til å trives svært godt Håper det blir litt liv i den andre også snart.
Godt og høre at det går rette veien Kampfisk er noen enstøinger og er vel ikke den som trenger mest selskap. Men ser det er mange som har dem med andre fisk og at det går?? Ikke lett og vite, men hvorfor ikke kjøpe en hann? Den er jo fin og så lenge dem har noen steder og gjemme seg burde det funke bra. Det er, etter en del undersøkelser og lesing det beste, og hva jeg tenker og gjøre med hannen min. Lykke til
Simon Thorbjørnsen
Godt og høre at det går rette veien:) Kampfisk er noen enstøinger og er vel ikke den som trenger mest selskap. Men ser det er mange som har dem med andre fisk og at det går?? Ikke lett og vite, men hvorfor ikke kjøpe en hann? Den er jo fin og så lenge dem har noen steder og gjemme seg burde det funke bra. Det er, etter en del undersøkelser og lesing det beste, og hva jeg tenker og gjøre med hannen min. Lykke til:)

Ja, det går rette veien for den ene, men den andre valgte å gå i motsatt retning. Den fant jeg død når jeg kom hjem i dag Trist, for man blir jo glad i dem. Jeg har en hann også skjønner du, bare ikke i akvariet, for det endte med at han jaget dem rundt som bare det, uansett hvor de prøvde å gjemme seg.. så det vil jeg ikke anbefale hehe.. kan jo hende det går bra til deg, for fiskene har jo så ulike personligheter.. forslag til en sneglespiser jeg kan ha i karet mitt? Har nemlig vært så dum å kjøpt javamose der det fulgte med en haug med småsnegler.
Havfruuen
[...]forslag til en sneglespiser jeg kan ha i karet mitt?[...]


Jegersnegle, Anentome helena, er vel den eneste sneglespiseren som vil passe i karet ditt. Ellers kan du knuse sneglene mot glasset, fin snacks til kampfisken din.
Beste måte å redde et fiskeliv på
Hunnen min er passiv, og ligger mest oppi vannflaten. Når jeg lar det sildre litt vann fra en kopp og ned i karet blir hun nysgjerrig og svømmer mot boblene, men maten svømmer hun bare rolig forbi. Tidligere har hun ikke spist annet enn mygglarver, og nå vil hun ikke ha mat. Jeg så hun prøvde å spise ei frossen mygglarve jeg gav henne, men fikk liksom ikke helt tak på den, og etter det har hun ikke brydd seg mer. Jeg er redd hun kommer til å dø hvis det fortsetter sånn, for hun må jo spise. Måten hun er på bekymrer meg også.. noen som har tips til hva jeg kan gjøre? prøvde å tilsette litt salt i vannet i håp om at det skulle skje endringer, men det hjalp ikke stort.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap