Hvordan bli kvitt flere hundre damsnegler? (side 2)

Jeg har Plukket ut snegler til den store gullmedalje ganske lenge. Ikke akkurat det man har lyst til å bruke masse tid på hver kveld.
Tror nok vi snart må skaffe oss ett akvarie til ett som er en god del større.
Har jo lyst til at alle fiskene har det fint.
Kanskje ett med guppy og litt andre fisk med noe snegler. Og ett større med botia og noen andre fisk av noe slag.
Kan man ha både grus og sand i ett og samme akvarie? Har mye planter som det ser ut som om de liker seg i grus....
Hvordan vil det gå å gi pansermallen selskap av mindre pansermaller når den har blitt så stor og vært alene så lenge?
Grus og sand i samme akvarium blir sand nederst og grus på toppen, har noe med tyngdekraft å gjøre tror jeg. Har tre størrelser av samme sand i et stort kar, det blander seg bare sånn passe fordi jeg har laget skiferterrasser som holder ting på plass. I et kar med "selvskutt" sand legger det groveste seg på toppen uansett hvor mye jeg og Coryene roter...

Pansermaller er ikke spesielt vrange, kommer det noen de liker (og de liker bare det ligner - litt) går det helt sikkert bra! Alt er bedre enn å gå der alene :o)
Linda & Ove
Grus og sand i samme akvarium blir sand nederst og grus på toppen, har noe med tyngdekraft å gjøre tror jeg. Har tre størrelser av samme sand i et stort kar, det blander seg bare sånn passe fordi jeg har laget skiferterrasser som holder ting på plass. I et kar med "selvskutt" sand legger det groveste seg på toppen uansett hvor mye jeg og Coryene roter... Pansermaller er ikke spesielt vrange, kommer det noen de liker (og de liker bare det ligner - litt) går det helt sikkert bra! Alt er bedre enn å gå der alene :o)

Hvis man deler inn i grus bakerst og sand foran da?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap