Tanganyika 930 l (side 2)

Inaktiv bruker
Jeg vil likevel ikke anbefale kombinasjonen tropheus og petrochromis. Det er antakelig bedre å holde de i grupper hver for seg
alvdal
Jeg vil likevel ikke anbefale kombinasjonen tropheus og petrochromis. Det er antakelig bedre å holde de i grupper hver for seg

Det beste, ja om du har mange nok.
Inaktiv bruker
Petrochromis
At jeg har har en petrochromis famulae i tillegg til petrochromis moshi er lurt ettersom famulaen tør å ta igjen med den dominerende moshi hannen og dermed blir det en slags terrorbalanse i akvariet og derved færre skader på de øvrige moshiene
Du kan det snart T. Nøkkelord for demping av agresjon er fortsatt "tetthet".
Inaktiv bruker
Lek på sitroncichlide
Jeg vet disse cichlidene ikke passer 100 % ut fra fôrbehov etc. , men falt for fristelsen da de hadde et par til salgs på den lokale zoobutikken. Nå har de hatt yngel i cirka tre uker (venter derfor med å registrere oppdrettet) og yngelen har bare en gjennomsiktig farge foreløpig, sitroncichlidehunnen passer yngelen. Yngelen svømmer hovedsaklig blant tigervallisneria og får knust tørrfor og rekemiks foreløpig. Det er vanskelig å fastslå noe antall. jeg har lagt merke til at de ser ut til ikke å være munnrugere. De eneste jeg kan tenke meg spiser yngelen er synodontisene. Jeg har forresten også noen yngel fra det simochromisparet som jeg kjøpte av Roger Kaasa. Vil ikke regne dette som oppdrett ettersom hunnen tygde da hun kom hit. Har vel fem simochromis-yngel
grattis med sitroner.. går helt fint og ha dem sammen med troffer og petroer. og de kan være hissige små jæ....ler. ang mat er det heller ingen problem. Men troffer og petroer kan snappe til seg yngel som kommer svømmende forbi, om du har dem med dem da noe jeg går utfra at du har eller?? sitroner yngler nokså ofte så blir nok mange flere yngel på dem.
Inaktiv bruker
Heisann saffen
Ja de går sammen med petrochromis og co. På meg virker ikke sitronciklider særlig tøffe. De eneste fiskene de klarer å hevde seg mot er sneglehuslekerne, og de er jo en del mindre. Mot petrochromis har de ingen mulighet til å hevde seg. Så hos Roger Kaasa at selv voksne Frontosa er underlegne halvstore petrochromis, så det er kanskje bare boulengerochromis i Tanganyikasjøen som kan skubbe seg på petrochromis?
Inaktiv bruker
Nye bilder
Bare noen bilder av petroene i nihundre literen . nå er det en rimelig god harmoni der inne

hvar det en bluefin petro som var på det siste bilde?? ligner veldig på den vi har... syns jeg så en hu bluefin og eller bare så jeg syner?
Inaktiv bruker
Heisann saffen
I følge Roger Kaasa er det en petrochromis famulae kaiser. Det vser forresten ut til at det er sneglehuslekerne som er foreldre til yngelen i karet som jeg mistenkte sitronciklidene for å stå bak, men ettersom de nå er mellom en og to centimeter og ikke har antydning til gulfarge har jeg en slik antakelse..så da ser det endelig ut til å ha blitt yngel her Badat
ja ser no at det er kaiser. har hatt slike selv. de kom også fra mr kaasa himself. ser ut som de smiler hele tiden
Gratulerer så mye, Trond. Gøy med yngel. En herlig følelse om at man får det til. Bare vent, det går i hundre når de først er i gang.
Hvor store er Red rainbow Petro nå? Har dem fått mer farge eller?
Inaktiv bruker
Heisann badat
De tre -fire største har nok pasert ti centimeter. De har også begynt å få klarere tegninger. Det ser ut til at de fiskene som klarer å spise pellets får en rask vekstøkning, foreløpig gjelder det særlig fire av de første rainbowene jeg kjøpte. Har forresten begynt å lure litt på hva slags yngel jeg har synes nesten noen av dem har gulskjær...skal ta bilder etterhvert er litt i stuss
alvdal
I følge Roger Kaasa er det en petrochromis famulae kaiser. Det vser forresten ut til at det er sneglehuslekerne som er foreldre til yngelen i karet som jeg mistenkte sitronciklidene for å stå bak, men ettersom de nå er mellom en og to centimeter og ikke har antydning til gulfarge har jeg en slik antakelse..så da ser det endelig ut til å ha blitt yngel her Badat :-)

Nei Trond. Det er en petrochromis famula "redfin"
Kjempefint oppsett... Du kommer til å få masse simochromisyngel mellom stenene i dette akvariet.
Lykke til)

Mvh Roger
Inaktiv bruker
Takker
Roger. Jeg skal rette opp famulaen slik at det blir "redfin", fin fisk uansett hva du kaller den mener nå jeg . Ellers så ser fisken jeg har kjøpt av deg ut til å være i godt hold. Det ser også ut til at kjønnsfordelingen 3/7 på Simochromisen går greit selv om det ikke er helt etter boka (burde nok ha vært 1/9). Hilsen Trond
Inaktiv bruker
Aggressivitet avhenger av antall hunner ?
Jeg har en stor simochromis diagramma hanne som var alene i karet sammen med petrochromis moshi hanner som den var likeverdig med. En petrochromis famulae hann var dominerende, når det kom to andre mindre simochromis hanner inn i karet ble simochromis hannen dominant over disse pluss hunnene, men også over petrochromis hannene Simochromis hannen ble altså mer dominant og mer aggressiv av å få selskap av flere fisk av samme art. Noen som har liknende erfaring med andre arter?
Inaktiv bruker
Takker for meg i denne tråden
Jeg legger ikke opp. Jeg legger om til sør-amerika og amazonas, min ungdoms lidenskap på akvariefronten.

Takker alle som har fulgt tråden og spesielt Badat og Roger Kaasa.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap