Valg av innvendig pumpe (side 2)

En slik rund med gitter ?
Hvis det var røret på maxi-jeten du tenkte på,så stemmer det.
Jeg har to rør på maxi-jet men da er det MP et helst sett med deler. Et langt rør med en liten tupp som er gitter på og det følger med en slik lengre rund en med gitter.
New-Jet fulgte det med en slik rund med gitter som er helt identiks med den som er med Maxi-Jet

[External Image]
Klarer ikke helt å se det for meg hvordan det kan gjøres med denne ,kan den settes oppi matten fra toppen tror du ? Den kan nemlig ikke stå på bunnen av karet.
Ja det blir vel trangt om man klistrer denne på glasset slik at gitteret peker nedover i svampen.
Var det jeg var litt redd for ,skal ikke være lett ser det ut til
Sølvi Gullaksen
Jo tanken har vært der, men plassen skaper litt problemer. Mulig jeg kan klare å skvise en inn ved siden av karet som står ved siden av lavere nede . Det kommer jo litt an på hvor mye den bygger ,er ikke rare plassen.Men det vil i så fall bli en løftehøyde på ca. 160 cm,vet ikke om det lar seg gjøre ?



Vi har en Eheim Pro 3 2071, den er veldig stillegående. Hører den nesten ikke hvis du sitter ved siden av den i et rolig rom. Den har løftehøyde på 150cm, men mulig det går med 160cm også? 2073 har 180cm, så det finnes løsninger som fungerer der også
Har kikket litt på div.utvendig filtre, men det står skjelden mål på de.Hadde du giddet å sjekke hvor mye din måler ?

Plassen er som sagt minimal ,så gjør meg ikke de helt store forventnigene
Aquaristik Shop har målene på plass på de fleste utvendige filtrene de selger...

Men, 2071 modellen har ikke noe særlig futt etter min mening. Hadde en slik i 115 literen min og da var det ikke rare bevegelsen i vannet. Men stille var den, det skal den ha. I dag bruker jeg HMF filter (standard hjørnefilter eller en blåmatte i ene kortsiden med innsuget bak) + utvendig bøttefilter (Eheim Classic) m/bioballer på de fleste karene. Tar liten plass og gir stor kapasitet, sirkulasjon ordner jeg med div Wavemakers som jeg kjøper på eBay for 10-15$ stk (slike med propell), da slipper jeg fisk og snegler som sitter seg fast i innsugsristen.
kikket på den du linket til og var inne å målte ,har ikke nubbesjans

Greit nok er det plass inni hulrommet i skapet der karet står på ,men får det ikke inn i det da fronten er smalere. Så da er det bare å glemmer et utvendig dessverre ,på ny jakt etter et innvendig
Eheim Classic modellene er jo ikke så store av seg, de får du til "nesten tysk pris" hos Webzoo...
Regner med at de er mer enn 16 cm hvilket er maks for å få lurt det inn i hulrommet ?
Eheim Classic 2213 har en diameter på 16 cm og høyde på 33,5...
Holder kanskje med denne størrelsen - er vel ikke så mye fisk du har i dette karet, hvis ikke er det jo bare å sette inn to stk, koster jo bare €44 pr stk.

Den må jeg jammen se nærmere på ,eller det vil si ,mannnen min må se nærmere på det
Takker og bukker ,håper den kan brukes
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap