- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Juwel vision 450 malawi kar. (side 2)
Juwel vision 450 malawi kar. (side 2)
Postet 02.06.11 kl 23:43
Bare en liten oppdatering
Alle fiskene har klart seg bra gjenom sommeren.
Der er en god del yngel i forskjellig størrelse, har så smått tenkt å tømme karet for å vatre opp, det heller litt fram over.
Tenker da å fange yngelene å ha dem i et egent kar.
Astatotilapia calliptera og Melanochromis perspicax ruger nesten konstant.
Melanochromis perspicax (Red Top/ Orange cap) har jeg bare en hua av, vurderer å ha henne også for seg sjøl en periode så hun får spist seg litt opp. Hun er blitt tynn etter al rugingen.
Astatotilapia calliptera har jeg flere huer av og akurat no så ruger to av dem.
Tror nok mestparten av yngelen er fra Astatotilapia calliptera, men der er sikkert også noen Melanochromis perspicax yngel og en Johanii yngel
Ser der er ikke bilder i databasen av Astatotilapia calliptera hanne, jeg synnes den har veldig fine å sterke leksfarger å det daglig
Skal prøve en kveld og få tatt en bra bilde, kanskje det kan brukes i data basen.
Desuten det bildet i databasen av Melanochromis perspicax synnes ikke jeg lignet i hele tatt, hannen er vanligvis mye lyserer blå farve og orange på ryggen og panna. Men syns faktisk heller ikke hode fasongen stemte. Men men er jo ikke noen ekspert så det er bare mi mening.
Der er en god del yngel i forskjellig størrelse, har så smått tenkt å tømme karet for å vatre opp, det heller litt fram over.
Tenker da å fange yngelene å ha dem i et egent kar.
Astatotilapia calliptera og Melanochromis perspicax ruger nesten konstant.
Melanochromis perspicax (Red Top/ Orange cap) har jeg bare en hua av, vurderer å ha henne også for seg sjøl en periode så hun får spist seg litt opp. Hun er blitt tynn etter al rugingen.
Astatotilapia calliptera har jeg flere huer av og akurat no så ruger to av dem.
Tror nok mestparten av yngelen er fra Astatotilapia calliptera, men der er sikkert også noen Melanochromis perspicax yngel og en Johanii yngel
Ser der er ikke bilder i databasen av Astatotilapia calliptera hanne, jeg synnes den har veldig fine å sterke leksfarger å det daglig
Skal prøve en kveld og få tatt en bra bilde, kanskje det kan brukes i data basen.
Desuten det bildet i databasen av Melanochromis perspicax synnes ikke jeg lignet i hele tatt, hannen er vanligvis mye lyserer blå farve og orange på ryggen og panna. Men syns faktisk heller ikke hode fasongen stemte. Men men er jo ikke noen ekspert så det er bare mi mening.
Postet 28.08.11 kl 17:28
Astatotilapia calliptera og pseudotropheus perspicax
Bilde 1: Skulle liksom prøve å ta bra bilde av Astatotilapia calliptera hannen og Pseudotropheus perspicax hannen (Orange cap), men det lot seg ikke gjøre. Men dette er mine favoritt fisker i dette karet.
Dere ser Astatotilapia calliptera hannen øverst til høyre og pseudotropheus perspicax hannen (Orange cap) under og lenger bak i bildet.
Bilde 2: enda et dårlig bilde av Astatotilapia calliptera hannen.
Bilde 3: Midt i bildet er det ei Astatotilapia calliptera hue som ruger.
Dere ser Astatotilapia calliptera hannen øverst til høyre og pseudotropheus perspicax hannen (Orange cap) under og lenger bak i bildet.
Bilde 2: enda et dårlig bilde av Astatotilapia calliptera hannen.
Bilde 3: Midt i bildet er det ei Astatotilapia calliptera hue som ruger.
Postet 30.08.11 kl 23:34
Endret: 30.08.11 kl 23:34
Bilde 1:
Acei Pseudotropheus sp. ´Acei´ og Rød Zebra Pseudotropheus estherae, legg merke til at der også er noen Rød Zebra Pseudotropheus estherae som er helt hvite, bortsett fra litt metalisk blåt skjær på ryggfinna.
Bilde 2:
Rød Zebra Pseudotropheus estherae Hanne.
Bilde 3:
En nydelig Pseudotropheus flavus hanne.
Acei Pseudotropheus sp. ´Acei´ og Rød Zebra Pseudotropheus estherae, legg merke til at der også er noen Rød Zebra Pseudotropheus estherae som er helt hvite, bortsett fra litt metalisk blåt skjær på ryggfinna.
Bilde 2:
Rød Zebra Pseudotropheus estherae Hanne.
Bilde 3:
En nydelig Pseudotropheus flavus hanne.
Postet 30.08.11 kl 23:46
Postet 30.08.11 kl 23:57
Postet 31.08.11 kl 12:38
Endret: 31.08.11 kl 12:39
Postet 31.08.11 kl 16:03
Newave
Hallo
Jeg leste om newave plasseringen din, funker plasseringen din fortsatt? Jeg har et 240l malawi som jeg skal sette inn en newave har leita på nette i hele dag om plassering å sirkulasjons styrke uten resultat. Pumpen jeg skal sett inn er på max styrke 5500l/ den er justerbar kan også regulere vinkelen. Har du noen gode råd er jeg kjempe takknemlig.
mvh
jojj
Jeg leste om newave plasseringen din, funker plasseringen din fortsatt? Jeg har et 240l malawi som jeg skal sette inn en newave har leita på nette i hele dag om plassering å sirkulasjons styrke uten resultat. Pumpen jeg skal sett inn er på max styrke 5500l/ den er justerbar kan også regulere vinkelen. Har du noen gode råd er jeg kjempe takknemlig.
mvh
jojj
Postet 04.12.11 kl 16:15
Hei
Ja har fortsatt samme oppsettet og det fungerer bra.
Jeg har mere en 50 kg med stein i karet som er veldig porøs, samt at jeg har stablet steinen slik at det blir mange huler/ hulrom noe som disse fiskene liker. Newaven ble plasert lavt i karet for å sikre sirkulasjon i det nedre sjiktet, altså slik at det blir bevegelse i vannet også inn mellom steinene. Du får prøve deg fram, lykke til
Ja har fortsatt samme oppsettet og det fungerer bra.
Jeg har mere en 50 kg med stein i karet som er veldig porøs, samt at jeg har stablet steinen slik at det blir mange huler/ hulrom noe som disse fiskene liker. Newaven ble plasert lavt i karet for å sikre sirkulasjon i det nedre sjiktet, altså slik at det blir bevegelse i vannet også inn mellom steinene. Du får prøve deg fram, lykke til
Postet 04.12.11 kl 20:36
Pumpe
Bengt MHei :-) Ja har fortsatt samme oppsettet og det fungerer bra. Jeg har mere en 50 kg med stein i karet som er veldig porøs, samt at jeg har stablet steinen slik at det blir mange huler/ hulrom noe som disse fiskene liker. Newaven ble plasert lavt i karet for å sikre sirkulasjon i det nedre sjiktet, altså slik at det blir bevegelse i vannet også inn mellom steinene. Du får prøve deg fram, lykke til :-)
Postet 05.12.11 kl 18:52
Pumpe
Bengt MHei :-) Ja har fortsatt samme oppsettet og det fungerer bra. Jeg har mere en 50 kg med stein i karet som er veldig porøs, samt at jeg har stablet steinen slik at det blir mange huler/ hulrom noe som disse fiskene liker. Newaven ble plasert lavt i karet for å sikre sirkulasjon i det nedre sjiktet, altså slik at det blir bevegelse i vannet også inn mellom steinene. Du får prøve deg fram, lykke til :-)
Endret: 05.12.11 kl 18:52
Pumpe
Pumpe
Takk
jojj[QUOTE=Bengt M]Hei :-) Ja har fortsatt samme oppsettet og det fungerer bra. Jeg har mere en 50 kg med stein i karet som er veldig porøs, samt at jeg har stablet steinen slik at det blir mange huler/ hulrom noe som disse fiskene liker. Newaven ble plasert lavt i karet for å sikre sirkulasjon i det nedre sjiktet, altså slik at det blir bevegelse i vannet også inn mellom steinene. Du får prøve deg fram, lykke til :-)
Hallo
Takk for svaret du gav meg. Da prøver jeg meg fram i morgen..
mvh
jojj
Postet 05.12.11 kl 18:54
Postet 05.12.11 kl 19:06
Beklager
jojj[QUOTE=jojj][QUOTE=Bengt M]Hei :-) Ja har fortsatt samme oppsettet og det fungerer bra. Jeg har mere en 50 kg med stein i karet som er veldig porøs, samt at jeg har stablet steinen slik at det blir mange huler/ hulrom noe som disse fiskene liker. Newaven ble plasert lavt i karet for å sikre sirkulasjon i det nedre sjiktet, altså slik at det blir bevegelse i vannet også inn mellom steinene. Du får prøve deg fram, lykke til :-)
Hallo
Takk for svaret du gav meg. Da prøver jeg meg fram i morgen..
mvh
jojj
hallo alle sammen
beklager att det ble rot da jeg svarte i går... Pc min hengte seg opp.SOM SAGT BEKLAGER SÅ MYE---
mvh
jojj
Postet 06.12.11 kl 08:51
Postet 06.12.11 kl 09:21
Postet 07.12.11 kl 16:55
Postet 07.12.11 kl 17:08