Johanne's blogg (side 2)

Platy eller sverddrager vil passe fint i et slikt akvariumhvis det er det du har lyst til å ha.
Hva du ellers kan ha plass til er jo litt avhengig av hva du har lyst på og selvfølgelig vannverdier du har i karet.

Noen tanker du har ang. det ?
Har Platy i det mindre akvariumet mitt og er ganske lei av det. Så jeg har lyst på Malawi eller ciklider. Vet du om noen som passer i et akvarium på 180L?
Problem..
Ja, det er lenge siden jeg har tatt bilder av akvariumet. Men her kommer det noen.

1. Platy hannen

2. De har det jo egentlig ganske fint.

3. Ja, jeg lurer på hvorfor planten er sånn? Får det ikke bort og det har vært der en stund. Er det en slags sykdom?
Inaktiv bruker
Johanne Dani
3. Ja, jeg lurer på hvorfor planten er sånn? Får det ikke bort og det har vært der en stund. Er det en slags sykdom?

Det ser ut som helt vanlig algevekst. prøv og ha lyset på i 10-12timer å ikke mer, da utnytter plantene lyset bedre å får overtaket på algene.
ok, takk for det. Da vet jeg at alt er bra. Takk igjen.
Hva skal jeg ha oppi?
På bildene her ser dere da at akvarium. Jeg lurer hva som passer å ha oppi i dette akvariumet? Kampfisk, reker, snegler eller noen bittesmå fisker i stim. Jeg har ikke peiling på hva som passer her. Hva synes dere?
Synes det hadde passet bra til og ha reker eller snegler i,tror det blir for lite til og ha fisk i.
Selv har jeg 2 små kar med reker og snegler,har funnet ut at rekene faktisk liker og ha noe og klatre i,så jeg har mose og 2 små røtter oppe til de.
Sneglene mine er mest rundt på glasset og spiser,men har litt grønt i form av ferskvannstang til de,greit med litt variasjon og med litt grønt oppi så føler jeg at mine røde/rosa posthornsnegler kommer mer frem.
takk for svar. Er enig med at det blir for lite til å ha fisk oppi.
Reker
da har jeg bestemt meg for å kjøpe et 30L rekekar som jeg skal ha Kirsebærreke oppi. Bestiller fra Akvariereker.no. Gleder meg til å sette igang på nytt med reker. Skal ha snegler oppi der også. Det skal bli riktig koselig. Her er noen bilder av krisebærreke, bildene er fra google.
Inaktiv bruker
30L med kirsebær reker fra akveriereker? Er det den ferdigpakken?
Da har jeg samme greiene ^^ (Husk rekene ligger i den posen med filtvatt).
Lykke til.
Ja det er den Takk for det. Så jeg ikke kaster de i søppla eller hiver det på gulvet. Er rekene friske og sunne?
Inaktiv bruker

Nå reiste min reker fra sandefjord til Bodø å litt lengre sør, så noen var døde.
Men 8stk lever i beste vellgående. De alle hoene som overlevde bærer nå egg. Det eneste er at den varmekolben trenger du ikke å bruke med mindre du har 3 grader i huset. ;D
Hvis du har noe mosegrodd akvarieinteriør så kan det vere lurt å putte det i akvariet før du har rekene i.

Sånn ser mitt ut i dag. [External Image]

Ang ciklider så kan du jo begynne med noe smått. Sommerfuglciklider, enten vanlig variant eller bolivianske. Palettciklider, kakadueciklider( kommer snart i hus her). Veldig spennende adferd på disse. Har begge typer sommerfugler selv. og syns det er veldig morsomt å studere disse. Skal du ha ciklider husk at de må ha finkornet sand, Samt de lager revir i karet. Så ikke kjøp for mange, og helst en sort per kar er min mening.

wow, det var jo kjempefint! Mine blir da til Molde. Håper på at det er greit for foreldrene mine at jeg kjøper meg det. De er litt negative for dyr siden det forrige akvariumet mitt ikke gikk så bra med sykdom. Men skal nok kjempe meg til det. Hva mente du med at varmekolben ikke trenger å stå på greia? sjønte ikke helt jeg :'p
Inaktiv bruker
Varmekolben som følger med akvariumet. Hvis du skal ha akvariet i et rom der tempen. Er over 17 grader kommer rekene til og koke ;P Jeg brukte den i en 70L for å motvirke hvitprikk på øksefisk. Den holdt da 35varmegrader. Så med mindre rommet er kalt så trenger du ikke varmekolben som følger med.
Johanne Dani
da har jeg bestemt meg for å kjøpe et 30L rekekar som jeg skal ha Kirsebærreke oppi. Bestiller fra Akvariereker.no. Gleder meg til å sette igang på nytt med reker. Skal ha snegler oppi der også. Det skal bli riktig koselig. Her er noen bilder av krisebærreke, bildene er fra google.

Gratulerer,det er kjempegøy med reker!
Selv har jeg finkornet grus i størrelsen 0.7-1.2 mm i mitt rekekar og det er himla gøy og se på rekene mens de spaserer rundt der.Når det ikke ligger noe mat på bunnen,så tar de istedet og "plukker" i underlaget og tar det opp mellom bena og arbeider med det,før de legger det ned igjen,veldig morro og se på!
Du kan også prøve og bygge litt opp i høyden,med enten planter eller en liten rot eller to,mine kirsebærreker svømmer konstant rundt og når de er oppe i høyden,så tar de seg en pause på enten bladene eller røttene,før de plutselig fyker avgårde igjen uten forvarsel.Lønner seg også og ha en dott mose oppi som de kan gjemme seg i.
Ja, det er det jeg har tenkt meg. Noe sånt ja. Også skal jeg ha noen dekorasjoner med hjemmesteder der. Nå kommer det bare på om jeg får lov siden foreldrene mine som jeg bor med er negative når det gjelder dyr
Inaktiv bruker
Du får si som huseiern min sa da jeg komenterte kontrakten ( Hold av husdyr er ikke lov) meg - Må e hiv ut feske fanskapen?
Huseier - Nei, da e jo faen ikke dyr... Da e fesk!

Så smilte han å lo. ;D

(Beklager det nordnorske språket men det var sånn det ble sakt) ;D
Fantastisk..
Igår, var jeg på byen og kjøpte fisker! Valget ble da: 3 Guppy hunner, 1 guppy hann og 1 platy hann. Platyen skulle egentlig være en hunne, men nå har jeg for lite hoer igjen. Men vil ikke gi den tilbake til butikken siden jeg har forelsket meg iden.
MEN med en gang jeg kom hjem fra håndballkamp hev jeg meg jo over akvariet for å se. Da hadde en av dem fått yngler. aha
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap