Fiske død (side 2)

Men det står jo i første post jo, Cl2 0.8
Jeg har aldri hatt problemer med klor selv, så jeg vet ikek hvor mye som må til før det tar livet av fisk, men en ting vet jeg; Klor gjør ikke fisken glad. Om du bytter vann fra kranen får du presis like mye klor. Prøvd å bruke aquasafe/aquasana eller noe annet vannforbedringsmiddel? De skal ta klor. Alternativet er å lufte vannet før du har det i akvariet.
valtam
Ja, jeg har ikke byttet filter i det hele tatt. Bare skiftet filterwatten 1 gang pr. uke. MEN, jeg bruker å rense filtrene mine rene for dritt og lort. Trenger jeg å gjøre dette eller er det like greit å ikke røre filtrene i det hele tatt? 1 spørsmål til: Jeg har nå fått i hus mitt nye 160 liters akvarie. (hadde 63 fra før). Vil bakterieprosessen gå fortere om jeg har oppi bactozym mot å bruke salmiakk som står her på forumet? Er det lurt å bruke bakterier fra mitt gamle filter oppi vannet til det nye? Hvordan vet jeg når jeg kan ha oppi fisk?


Les det en gang til.
Jeg leste det, men det har da ingenting med klor å gjøre? Da tråden ble startet lurer på du om noen kan forstå hvorfor fiskene dine dør over en lav sko, jeg mistenker kloren som du har målt. Det var det jeg svarte på.

Og svarene på det meste annet i den posten der er repetert noen tusen ganger på forumet.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap