Corydoras sterbai gold (side 2)

Lasse H
Er ikke helt uenig med deg Geir, men når man bestiller fra liste er det ikke alltid like lett å vite hva man bestiller. Albino var ikke det som sto øverst på min ønskeliste akkurat.

Hvis du ikke er helt uenig med Geir, hvorfor bestilte du dem da? Greit at det ofte står mye rare navn på listene, men det finnes da mer spennende Corydoras enn albinovarianten av C. sterbai?
På listen heter den corydoras sterbai gold Hvordan kan man vite at dette er albino fisk???
søk navnet på google og se hvor mye du kan finne ut om sterbai gold.
Stine Sofie
Hvis du ikke er helt uenig med Geir, hvorfor bestilte du dem da? Greit at det ofte står mye rare navn på listene, men det finnes da mer spennende Corydoras enn albinovarianten av C. sterbai?

Han skrev jo at han bestilte de inn med navnet Corydoras Sterbai Gold. Slik jeg forstår det visste han ikke at de var en slags albinovariant.

Lasse H
På listen heter den [B]corydoras sterbai gold[/B] Hvordan kan man vite at dette er albino fisk??? søk navnet på google og se hvor mye du kan finne ut om sterbai gold.

Man ser at de er albinoer fordi man ser det ganske tydelig på fargen. Dessuten "mangler" de pupiller, og øyne har en rød farge.

Såda, det er ikke mulig å se noe som helst ut i fra en tekst på en liste.

Nå var det ikke meningen at noen skulle kaste seg over trådstarter på grunn av mine grumpne kommentarer. Jeg beklager og gir meg selv gult kort

Stoetter siste taler, men ser stygt paa det egenutdelte gule kortet.
Det er da lov aa vaere litt GGG for zark. Men man skal ikke kaste seg over traadstarter pga. slikt heller, som den grumpye gamle gubben sier

ps: beklager merkelige ord og bokstaver. Jeg sitter i bulgaria, og er ikke helt enig med tastaturet her :P
Det jeg ikke skjønner er hvorfor man skal bestille seg fisk med fancy navn. Å bestille Corydoras sterbai er helt greit, men hvorfor man skal velge varianten på lista med "gold" etter navnet forstår jeg ikke.
Plussmedlem
Stine Sofie
Det jeg ikke skjønner er hvorfor man skal bestille seg fisk med fancy navn. Å bestille Corydoras sterbai er helt greit, men hvorfor man skal velge varianten på lista med "gold" etter navnet forstår jeg ikke.

Neeii, kanskje fordi man gjerne vil ha fine fisk... Og en Sterbai Gold høres kanskje ut til å være enda hakket finere enn vanlig Sterbai. Se på L mallene og navnene de har, ganske mye fancy ute og går der også....
Hvis man ikke synes C. sterbai er "fin nok", hvorfor ikke da heller velge en av de hundrevis av andre Corydoras som finnes?
Lasse H

Er det ikke på tide å fortsette denne debatten i en annen tråd,disse siste innleggene har lite info i forhold til hva trådstarter ville vite i første innlegg.
I følge Hans-Georg Evers & Ian Fuller's bok Identifying Corydoradinae Catfish (2005) er dette en albinoform av Corydoras Sterbai! Tydelig vist med bilde å hele pakka. En ekte Corydoras Sterbai - albino.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap