Hvordan får man neontetra og sebrafisk til å legge egg? (side 2)
Postet 29.09.11 kl 14:37
Postet 29.09.11 kl 15:15
Prøvde metoden med klinkekuler for noen uker siden. I tillegg har jeg en dusk ferskvannstang oppi karet.
Lot fiskene svømme omkring i 4 dager. Så ingen egg, men så tok jeg å flyttet "mor"-fiskene tilbake til hovedkaret, og da dukket det opp noen små "rumpetroll" mellom klinkekulene. Etterhvert ble det flere rumpetroll, og nå svømmer det bortimot 100 småfisker i karet. Varierer fra ca 5mm til over 1 cm på størreslen, så jeg tror det er flere kull sammen.
Jeg har ikke tatt ut kulene, og har matet med liquiefry 1 hele tiden. Og det ser ut til å fungere fint.
3 dager etter at jeg tok ut "mor"-fiskene, flyttet jeg noen snegler over. Disse tar seg av evt. overskudd av fôr i karet.
Lot fiskene svømme omkring i 4 dager. Så ingen egg, men så tok jeg å flyttet "mor"-fiskene tilbake til hovedkaret, og da dukket det opp noen små "rumpetroll" mellom klinkekulene. Etterhvert ble det flere rumpetroll, og nå svømmer det bortimot 100 småfisker i karet. Varierer fra ca 5mm til over 1 cm på størreslen, så jeg tror det er flere kull sammen.
Jeg har ikke tatt ut kulene, og har matet med liquiefry 1 hele tiden. Og det ser ut til å fungere fint.
3 dager etter at jeg tok ut "mor"-fiskene, flyttet jeg noen snegler over. Disse tar seg av evt. overskudd av fôr i karet.
Postet 29.09.11 kl 16:04
Postet 02.10.11 kl 00:24
Hei!
Lot de gå 3dager i en svart plastikkboks på cirka 30l med en Algekule, litt Pistia,
litt Andemat, et par Hornblad stilker, 12cm høy vannstand, hele stimen og klinkekuler. Jeg matet dem med "Tropical fish flakes" vær dag.
Men jeg kan ikke se noen egg er det fordi de ikke er klekt,? tok stimen ut på Fredag.
Postet 03.10.11 kl 14:57
Postet 04.10.11 kl 18:53
Postet 10.10.11 kl 13:01