Hvordan får man neontetra og sebrafisk til å legge egg? (side 2)


Trodde jeg var feridig med denne tråden, men der tok jeg feil.
Har noen spørsmål:

1. Skal jeg ta klinkekulene ut etter jeg har tatt fiskene ut eller skal yngelen bli klekket ut med klinkekuler?

2. hvor lang tid tar det før eggene blir klekkt ut? (hvis det er noen)

håper på kjappe svar

Ingen som har råd, jeg vet jeg er utolmodig men skal ta fiskene ut om ikke lenge
Prøvde metoden med klinkekuler for noen uker siden. I tillegg har jeg en dusk ferskvannstang oppi karet.
Lot fiskene svømme omkring i 4 dager. Så ingen egg, men så tok jeg å flyttet "mor"-fiskene tilbake til hovedkaret, og da dukket det opp noen små "rumpetroll" mellom klinkekulene. Etterhvert ble det flere rumpetroll, og nå svømmer det bortimot 100 småfisker i karet. Varierer fra ca 5mm til over 1 cm på størreslen, så jeg tror det er flere kull sammen.
Jeg har ikke tatt ut kulene, og har matet med liquiefry 1 hele tiden. Og det ser ut til å fungere fint.
3 dager etter at jeg tok ut "mor"-fiskene, flyttet jeg noen snegler over. Disse tar seg av evt. overskudd av fôr i karet.
Jeg tror det er best at klinkekulene blir liggende en stund, siden det er fort for å skade egg / yngel når du skal ta de ut. Det tar 2-3 dager før eggene blir klekt, deretter tar det ca. 2 dager før yngelen blir frittsvømmende.

Hei!
Lot de gå 3dager i en svart plastikkboks på cirka 30l med en Algekule, litt Pistia,
litt Andemat, et par Hornblad stilker, 12cm høy vannstand, hele stimen og klinkekuler. Jeg matet dem med "Tropical fish flakes" vær dag.
Men jeg kan ikke se noen egg er det fordi de ikke er klekt,? tok stimen ut på Fredag.
Eggene er vanskelig å få øye, du får håpe det dukker opp noe snart. Se etter små "streker" på vinduet.

Hvis du ikke blir yngel denne gangen, får heller prøve å fore mer. Fiskene bør være store og feite før de flyttes. Vær forsiktig mer foring i yngelkaret, da unngår du at vannet blir forurenset.


Hei!
det ble ingen egg, begynner å lure på om jeg bare har jenter
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap