Aquagal`s verden nr2:) (side 2)

Aquagal
har fått biltema-sand som jeg skal putte i 120literen min nå. trenger jeg å vaske den?

Nei, vanligvis ikke. Noen ganger kan vannet bli litt støvete etterpå, men vanligvis går det bra.

Når du fyller vann i karet, sett en liten asjett (tallerken) på bunnen og la vannstrålen renne ned på den. Da virvler du ikke opp evt grums fra sanda og vannet holder seg klart. Så tar man bare vekk asjetten etterpå når man er ferdig å fylle opp, så klart
ok, takk for svar mona og blackdawn
Ja nå er biltema sanden kommet i akvariet endelig
Sanden er helt nydelig og er virkelig noe og annbefale til dere som ikke har det
Jeg tenker nok at det blir biltema sand i 60literen også
Litt kjedelig at Kampfiskene begynte å "danse" / leke i bollen mens jeg skiftet vann og alle de tingene der, så jeg må nok vente litt til med å plassere dem i 120literen
Nye fisker:d

Ja nå har jeg akkurat komt hjem med 2stk Platy og 5stk Flekket Pansermalle til min 120liter
Idag får Kampfiskene sitt eget hjem også (60liter)
Nå blir vell kamfisken din glad tenker jeg Og platyer er jo fine, gratulerer med nye fisker :P

takk, takk
forresten så fikk jeg levert min Kinesiske algespiser for 30kr til butikken
har overnattet hos mormor, lurer på hvordan mine nye fisker har det

Idag fant jeg 1/4 eplesnegler død

Ja nå har jeg kastet den døde eplesneglen ut av vinduet mitt

En ting til er at jeg har lagt fiskefor for første gang! eller rettere sagt sneglefor
Oppskrift:
Agurk
kokt Gulrot
salat
kinakål
pittelitt vann
og i miksmasteren...
så har jeg lagt den i en brødpose.. og så i fryseren
Håper sneglene mine liker det når de får smakt det

forressten så fant jeg to Platy yngel i dagmorres men fikk bare fanget den ene av de
skal prøve å mate med maten jeg lagde idag... spent...

maten funket som fiskemat og ikke sneglemat Men det så ut som om fiskene digget det

Igår etter at jeg satte hukampfisken (Yup) og hannkampfisken (Karate) i 60litern min sammen med 2 eplesnegler og lav vannstand håpte jeg på egg...
Å nå oppdaget jeg et skumredet.................-.................. MED EGG!!!
Så det første jeg gjorde var å flytte Yup til 120literen.
Er det noen som har lyst på oppdrett av Kampfisk så les denne linken (den eie)
blackdawn
Gratulerer med skumredde. ;)

Blackdawn: Takk, Takk

Nå har det blitt yngel Jeg fanget 26 stk igår!

Nå har det blitt yngel Jeg fanget 26 stk igår!

fint da men eg har nettop laget den maten du snakket om har ikke prøvd enda

Gratulerer med yngel
så spennende med kampfiskyngel gratulerer,,, ha og planer om å kjøpe en kampfisk men skal vente til corydorasene mine har finni sin plass først,,,de i butikken som foreslo det slik at ikke kampfisken ble sinna på dem

Begynner liksom tråden på nytt på side 3
Tilfeldig bekjentskap
© Kent Evenrud
Reklame for plussmedlemskap