Sinsen svømmehall (side 2)

Her har vi hann dvergguramien min og polkadot botia med en praktbotia. [External Image][External Image][External Image]
Noen flere nye bilder [External Image][External Image][External Image]
Og enda fler

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Stor rot..
Vi tenkte vi skulle bytte ut noen av steinene med en større rot av noe slag. Noe som blir et blikkfang i senter med god høyde på

Er det noen typer røtter folk anbefaler fremfor andre? Helst noe som ikke gjør vannet gult.

Takker for svar
Flere bilder
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Enda flere

[External Image]
[External Image]
[External Image]
En eplesnegle som sniker seg til en gratis tur hehe
Og noen bilder av noen av mine botiaer
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Ja da er nytt oppsett på gang Mangler noen større planter enda men Endel stein er tatt ut, ny rot på plass. en sekk med biltema sand for å få tykkere bunn for å gi mere landskap. Endringene ser ut til å være vel tatt imot av beboerene i det
[External Image]
[External Image]
Hva syntes folket? Noen tips/ innspill om innredning?

En stk sulten eplesnegle hehe

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Liten endring gjort Lagt ned rota som sto opp mot orginal pumpa. Syntes den på en måte ble litt borte ved pumpa.
[External Image]
Liten praktbotia på tur over de "lange sletter" Beklager at noen biler er mindre skarpe enn andre her, kommer av at de mindre skarpe er tatt med mobilen min, og de litt bedre er tatt med et vanlig digital kamera. Så da kommer det litt ann på hvilket jeg har for hånden når bildet blir tatt
[External Image]
Fine jacker du har. Og et fint akvarium. Syns oppsettet er fint. Kan man ha mangrove røtter oppi der? i såfall ville jeg hatt inn noen store. siden karet ditt er stort.

Evt noen sverdplanter som vokser fort og blir store.
Takker Ja har tenkt samme tanken med mangrove selv, er nok masser av plass til det ja Men har ikke funnet den "perfekte" rota om du skjønner

Er det da den vanlige sverdplanten du tenker på?

Takker for innspill/tips!
Ble ikke helt fornøyd med nye lokasjonen til rota, så da ble den flyttet. Satt også tilbake en stein vi har tatt med fra creta, for å fylle opp litt

[External Image]
Vanskelig å finne den perfekte rota ja. Jeg har redmoor røtter i 200 litern min. De er jo spinklere enn Mangrove. Og jeg syns at når man har så barske fisker som jacker så er det pent med mangrove. Men hvis man har dvergciklider og små fisker som hos meg blir det for grovt.

Hvis du sjekker akvariet på min side så har jeg to store sverdplanter baki der. Har endret litt på oppsettet nå med enda ei redmoor rot og litt mer planter. Sverdplanten vokser som bare rakkern hvis den får næring. Jeg har næring i bunnlaget. Altså kuler under sanda. Men det funker nok veldig fint med sånne stix man dytter ned i sanda ved planten. Biltemasanden er jo veldig fin for planter å vokse i.

Det som er vanskelig med et så stort kar er jo at det meste ser lite ut. Så da må man over på xl str i røtter. Og de koster... Sverdplanta mi har omtrent dobla seg i høyde og bredde på 2 mnd. Så tror det er en god plante som fyller ut litt. Evt litt andre høye planter som brer seg ut litt.
Nå må jeg bare beklage for å være trøtt og blind. Ser jo du har ei redmoor rot oppi der haha. Mulig du kan kjøpe flere og sette de sammen? Mangrove røttene koster jo fordi det er per kilo og de store er tunge. Er det javabregne du har oppi der til høyre på bildet? Den trives best hvis den får sitte på en rot eller en stein. Kan hende du allerede har en sverdplante der altså. Jeg har ikke brillene på så ser ikke så godt når jeg er trøtt.



Takker for gode innspill Har 2 små javabregner rett til venstre for det høye gresset i midten mot bakgrunn. Tenkte kansje feste de på den mørke rota i midten
Helt enig med kraftig rot! Ser for meg men litt stor mangrove som bygger godt oppover i midten som et slags midtpunkt i akvariet Får dra opp til akvariesjappa bak blokka mi etterpå å se hva de har (praktisk med søndagsåpen akvariesjappe rett bak blokka hehe).

Tror kansje de to fom står helt til høyre er sverdplanter
Lykketil i jakta på en stor rot. Det er en liten forklaring her inne hvordan det er best å feste javabregner på rot. innebærer at du borrer hull i rota slik at røttene får festa seg godt. Tror ikke dette er nødvendig. Min javabregne sitter på en porøs stein så jeg har bare surra den fast.
Takker for tips Ja viktig at de sitter godt, da Jackene er rimelig brutale med planter og ommøblerer gjerne selv hehe
La merke til noe litt morsomt i dag Jack Dempsey hannen ommøblerer store eplesnegler hehe. Han løfter de opp i skallet, utrolig at han får munnen rundt de. Så bærer han de rundt forsiktig og legger de der det passer han hehe.

Noen som har opplevd noe liknende?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap