Helt fersk og trenger råd om kjøp av egentlig alt :-) (side 2)

Hvilken fisk / dyr har du planer om å kjøpe?

Det er viktig å øke antall fisk gradvis. Jeg satte oppi 5 black molly yngel/ungfisk oppi karet mitt etter at de hadde gått 2-3 uker. Disse spiser mye alger så da trenger du ikke å fore så mye. Veldig viktig at du ikke overforer i starten, noe som er en vanlig nybegynner feil. Etter en måned satte jeg oppi noen få voksne guppyer.
Cathrine Hoff
[QUOTE=STIEdge]Om Kolbotn får vann fra samme område som Langhus der jeg bor er Ph ca 7,5 Kh 3-4 og Gh 7


Vi får vann fra Gjersjøen, vet ikke om dere er koblet opp til samme dammen? Det ligger jo ikke langt unna.
Men får å ta tak i disse filterbakteriene, du mener altså at bare jeg tar over litt bakterier fra deg, så er akvariet oppe og går med en gang?

Enkelt sagt så er det slik det fungerer, ja. Du får en startkoloni av bakterier som tar seg av en viss mengde avfallsstoffer fra fiskene, og utvikler seg videre.
Ok, vi er litt utålmodige her, så jeg takker gjerne ja om tilbudet står ved lag.

Jada det står ved lag selvfølgelig
Ta med litt vann i en ren beholder så kan vi sjekke Ph og Gh samtidig som du er her også. Send meg en e-post så får du adresse og telefonnummer
Gammel tråd, men nå må da filteret være innkjørt, eller ? Jeg hørte aldri noe fra deg !
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap