Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 2)

Inaktiv bruker
Spock
Lykke lykke lykke, En platy som venter unger nå ^^ Hun er i rugekar og ser som smått små øyne :D Jippi! ^^


Glem det! Det er DOBBEL lykke ^^ Begge Platy hoene skal ha små
Men hu minste er ikke kommet like langt ^^

Men er litt bekymret for ene rødmuntetraen, den er helt alene på bunnen.
Den ser ikke syk ut:/ Hva er galt med den?
Inaktiv bruker
I dag hadde jeg fiske død i akvariumet den ene rødmuntetraen som har vert litt for seg selv fant jeg død på pumpen i dag.
Fikk den gratis i dyrebutikken da jeg kjøpte de andre. Hun som solgte dem var klønete og satte den fast i håven da hun skulla ha den i posen.
Men de andre er friske og raske. Tror jeg må ha noen flere.
Flotte fisker.
Inaktiv bruker
Heheh, jeg er 100% hekta på dette. Tror de rundt meg begynner og bli litt lei :P
Hadde man bare hatt egen plass og bo i stete for hos svigersene så hadde jeg kunne styrt det selv og skaffa meg 200L akvarium som jeg har så sykt lyst på

P.s Noen som vet hvor mange ciklider som passer sammen i F.eks. 500L?
Og tips om fisker jeg kan ha i 500L akvarium
Inaktiv bruker
The return of te missing Platy male :P

Han dukket opp fra intet, jeg trodde den var DØD!
Men for 30 min siden kom han svømmende litt på skjeiva og så forvirra ut ;D
Nå ser han bare glad og fornøyd ut, spiser som en gris og forfølger platy dama som ikke er i rugekaret. Det er som og se på Tom & Jerry :P
Inaktiv bruker
Yea.
Nå var helga over gitt :P Flott helg med Honingsvåg rèvyen og Passabores og Rica hotell sin største suite ;D
Var og kjøpte noen nye planter i går To til 125L og en til reke dammen ^^
Den til rekedammen står i en vase og venter på at akvariumet skal komme i posten.
Tar så SYKT lang tid... har venta i 3UKER nå -.-
Men jeg ser Platyene og slørhalene elsker de nye plantene
Skal se om jeg finner ut hva de heter.

Hahah, må bare si at jeg måtte holde Svigermor i ørene inne på dyrebutikken.
Hun skulle til og kjøpe en kjempehai malle unge og ha i akvariumet! Huff, hadde ikke blitt bra nei...

Venter enda på at Molly-mor skal få ut skitungene. 3T Ting tar tid.
Har fått leilighet nå så jeg skipper 200L prosjektet og investerer i 500L i stede
Da blir det liv i stua. Hvem trenger TV når man har Akvarium?
Inaktiv bruker
Det står i mellom 3 planter den ene planten kan være :P
Står mellom: Hornblad, Myriophyllum mattogrossense eller Cabomba aquatica.
Men er nesten 80% sikker på at det er Hornblad men, hm...

Den andre planten er Anubias barteri "angustifolia"
Inaktiv bruker
Rødmunntetra i aksjon.
I går ettermiddag ble jeg vittne til noe kjempe artig Det var 2stk rødmunntetra i parringslek ;D Det var kjempe fasinerende og se på.
Håper bare det blir yngel av dette, men frykter at "Stormåsen" gullfiskene har/kommer til å sluke alle egg.
:/ Men det er tydelig at lit planter økte trifselen ^^
Inaktiv bruker
Lysrør
I dag kom de nye lysrørene i posten ;D så nå får vi se om det blir bedre temp i vannet og kanskje plantene slutter og bli gule xD
Inaktiv bruker
Yngel
I dag ble det "Familie for økelse" Sverddrager hoa fikk unger i dag ^^
hele 26stk som overlvede
Så nå er det masse små knorter som svømmer rundt om i det lille netting buret sitt ^_^
Dette er GØY.
Skal gå og prøve meg på å ta bilde av dem.
Inaktiv bruker
Et dårlig bilde av et yngel :P
Og mor som fortsatt jobber med saken ;D
Inaktiv bruker
Platyunge
Hahah ;D Hadde jo ei platydame som vi trodde var gravid, men så trodde vi at hun ikke var det, MEN! Det viste seg at hun var gravid for nå netopp oppdaget jeg helt tilfeldig en liten oranje fisk. Den gjemte seg på et liksomskjell som blåserbobbler.
Håper det er flere. Tipper de/den har en god gjemmeplass ^^
Inaktiv bruker
Nå er det 4 dager siden at ungene kom til værden, de er i dag omtrent en my meter større :P Ser ingen forskjell xD
Mr, platy unge er fortsat i live, han ser jeg blir større og mer farger på
I dag har svigemor vert på Fauske å jeg håper ikke hun har vert og kjøpt flere fisker -.-
Har fått lånt meg et akvarium som jeg skal ha Gullfiskene i til 240L er klar
Gleder meg.

Ja! I går ble rekeakvariumet som jeg bestillte 22.09.11 sendt fra sandefjor, ankom Oslo i dag, er vell på Fauske i morgen så jeg har det på Torsdag Håper jeg...
Inaktiv bruker
Da var pumpen renset.
Den var begynt å se litt "Grym ut" :P.
Fiskene så i allefall glade ut og den slutta og vibrere mot glasset
(Pumpen er en Tetra tec 800 "noe" )

Inaktiv bruker
Noen bilder
Her er tre bilder av Akvariumet
Inaktiv bruker
SWEET, I dag kom rekeakvariumet. Driver og setter det opp, skal legge ut noen bilder senere ^^
Bruker biltemasand i bunden
Blir spennede å se bilder. Svigermødre har en tendens til å syns ting/dyr er fine. Men er ikke alltid det fungerer i praksis hehe.

Kos deg med rekeakvariet
Inaktiv bruker
Bildene er tatt, men glemte og ta med meg kamera som ligger nede i nyleilighete. (Flytting på g.)
Inaktiv bruker
Bilder
Små glimt.
Det triste med og kjøpe sånn her akvariun er at noen av rekene dør.
I og med at det ikke har blidt bakterieflora i akvariumet.
Men jeg venter bare etparr 3 uker så kjøper jeg flere reker
(Skulle være 12stk. 2 er registrert døde.)
Rekene ville jeg ventet mere mot 5-6 uker, enn bare 2-3 uker som du sier. Det øker overlevelsessjansene deres
Kan du ikke slenge inn noe filtergugge fra en av tankene dine? Dyppe de evt svampene i rekefilteret oppi litt filtergugge?
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap