Storauksjon i bergen akvarieklubb 23. oktober (side 2)

Jeg håper at noen tar med Apistogramma
Har noen yngel av apistogramma hongsloi som eg håper blir store nok til auksjonen.
Kor mange uker må yngel være for å kunne selges på auksjonen.
De bør vel være 7-8 uker minst, de må jo tåle påkjennelsen av en slik auksjon og være store nok til å ikke bli spist

Det er nok forskjellig fra art til art og fra person til person.
Hadde platy yngel i to kar, ene karet foret jeg med vanlig knust flakfor og de andre foret jeg med cyclops og levende artemia. De andre var 1,5-2,0 cm når de andre var rundt 1,0-1,5 i størrelse.
Takk for svar..

Då ser eg kor store dei er når dagen kommer. Er noen Endlers eg lurer på om blir store nok..
Endlers vokser jo ganske fort da
Du får bare vente å se før man tar en beslutning så tidlig

Men fortsatt ingen tigerreker og/eller red/black bee?
Yngel bør vel i utgangspunktet være over den kritiske fasen før de blir tatt med på auksjon. NAF har satt ei grense på 8 uker når det gjelder innrapportering av oppdrett. Dette er nok for enkelte arter, saktevoksende maller og coryer bør kanskje få litt mer tid på seg.

For hardføre levendefødere er det litt anderledes. Yngel under 8 uker bør kanskje ikke telles med når antall fisk blir oppgitt på posen, men erfaringsmessig tåler de ganske mye og det er ikke uvanlig at enkelte yngel sniker seg med i posen.

Når vi først er inne på dette med pakking av fisk vil eg få komme med et hjertesukk. På så og si hver eneste auksjon opplever vi at større fisk blir pakka for "trangt" og at en eller flere fisk dør av den grunn. Det kan være ciklider som fungerer flott som par i akvariet, men som når de blir pakka i samme pose, uten mulighet til å trekke seg unna, tar livet av hverandre. Eller at det rett og slett blir for lite vann og luft i forhold til størrelsen på fisken. Skal du selge stor eller aggresiv fisk så sørg for at du har mange nok og store nok poser. (Ikke brødposer.) De fleste butikker selger deg poser om du spør fint. Store maller med skarpe finner kan gjerne pakkes i bøtter med lokk.

Husk mer luft enn vann i posene.
Supert med informasjon slik som dette her. Aldri vært på auksjon og derfor ikkje heilt klar over korleis det skal være.
Med 7 kar ã fylle gleder jeg meg til auksjonen Det blir morro og spennende
Finns det ett auksjonsplakat i pdf som man kan printa ut och hänga upp på olika sted i Bergen?
Det är ju bra att försöka locka dit folk för annars är det ikke göy å selge!
Ingunn ,her må du følge opp

Pleier jo alltid å være plakater vi kan printe ut og henge opp div. steder.
Tenker dere plakater med reklame for auksjonen som man henger opp i dyrebutikker og sånn?
Jeg tar med Rød Sakura reker og Black bee reker.
I tilegg kommer det noen Rinilioricara Sp Argentina.

Så får vi se når det nærmer seg om det er noe annet som også havner i hoven.
Vurderer å selge en gruppe med L147 8-9 stk voksne fisk, hvis det er noen som har interesse av disse.

Så skal jeg rydde litt i utstyrshaugen og tar vel med noen innvendige pumper ol.

Det er bra at vi omsider får en auksjon igjen og jeg håper på et godt oppmøte og mange spennende objekter.
Rune Birkeland
Jeg tar med Rød Sakura reker og Black bee reker. I tilegg kommer det noen Rinilioricara Sp Argentina. Så får vi se når det nærmer seg om det er noe annet som også havner i hoven. Vurderer å selge en gruppe med L147 8-9 stk voksne fisk, hvis det er noen som har interesse av disse. Så skal jeg rydde litt i utstyrshaugen og tar vel med noen innvendige pumper ol. Det er bra at vi omsider får en auksjon igjen og jeg håper på et godt oppmøte og mange spennende objekter.

Black bee er jeg interessert i!

Vis jeg skal sette opp en ny reol hadde filtere passet perfekt
Sølvi Gullaksen
Ingunn ,her må du følge opp ;) Pleier jo alltid å være plakater vi kan printe ut og henge opp div. steder.

Bra dere hjelper meg å huske på ting. Skal se om vi ikke kan få laget en plakat. Det begynner jo å haste litt...
Klart jeg/du kommer!
Dette er supert - tar med noen godbiter
Støtt opp folkens!
Andersv G
Dette er supert - tar med noen godbiter Støtt opp folkens!

Oi ,nå ble jeg interessert ,hvilke godbiter ?
'Har ikke anledning til å stille selv ,sp må få evt, andre til å by for meg .
Andersv G
Dette er supert - tar med noen godbiter Støtt opp folkens!

Nå ble jeg og interresert!
Nok et spørsmål.
Hvor mange er det vanlig å pakke i samme pose av f.eks Endlers. Eplesnegler og Ancistrus.
Ingen er voksne enda.
ville hatt minst 5-10 i hver pose.
Kommer sikkert en del voksne maller og levendefødere også.

Begynner å glede meg skikkelig nå. Ble det noe av den listen det var snakk om?

Der folk skriver latinsk navn-norsk navn, (eventuelt: voksen/ungfisk/yngel/størrelse) så sitt navn?
Eks:
- Poecilia wingei - Endlers levendeføder (5 voksne 2+3) Espen
- Pomacea bridgesii - Eplesnegle (5 ungdom) Espen

Så kan folk kopiere listen og skrive inn sitt under?

Espen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap