Vil gjerne ha tips og tilbakemld. (side 2)

Hørest bra ut da Fint at du prøver ut mange typer lys og planter og alt Kan jeg spørre om noe??? hvor var det du kjøpe akvariet? ser veldig bra ut evt. hvis de har en nettbutikk som du kna gi meg link til ?
det er et juwel rio 180 l. Kjøpte det brukt. Fant det på forumet her faktisk. Sparer en god del penger på å kjøpe brukt.
Ok :d
takk, takk og man kan finne brukt akvarier her? ok, da får vel se meg litt runt på forumet
Synes det har blitt veldig fint

Hvordan ser det ut fra den andre siden?

det er ikke noe spesielt fint mot andre siden, hehe... men denne siden er mot sofaen, så den er vitkigst kan ta bilde av det neste gang
Hei
Selv om vannet i springen er på pH7-7.5 vil det falle i pH veldig fort da det er veldig lite buffer i det. Farris har en pH på under 6, så vannet vil etter kort tid falle godt under 7. De øker pH på vannverket for at det ikke skal slite på vannrørene når det er surt. Så om du fyller en bøtte med vann og måler pH etter 2 døgn vil du se en klar senking. Det samme vil skje i karret ditt. Problemet med å ikke tilsette noe buffer er at pH'en din vil svinge veldig i karret, det liker ikke fisken din... Du vil ikke kunne klare å komme noe særig over 8 i pH ved bruk av natron, og det tåler de aller fleste fisker. Men, for å komme så høyt må du ha i utrolig mye natron... Om du klarer å komme deg på rundt 4 i kH er det veldig bra. Da vil du ha en stabil pH på rundt 6,7 med farrisvannet. Det er det jeg oppnår her.
så da må jeg igrunn bare tilsette mye mindre KH økende middel enn hva jeg gjorde før, da jeg økte KH? Når jeg tilsatt det før lå KH på 6, men da var PH på 8,...

PHen i vannet her er nå alltid på 7,5 ca når jeg måler. Ja, jeg vet at det svinger mye med lav KH, men som sagt, det ble så mye greier med å få det ene opp og det andre ned osv, så nå har jeg bare latt det være.
da har akvariumet fått helt nytt oppsett. Er ikke 100% fornøyd enda, men ganske fornøyd.

(sorry, dårlig kavlitet på bildet...)

Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap