Råd til plassering av rot. (side 2)

Jeg ville satt rota helt inntil filteret, slik at det ble mest mulig skjult. Og så ville jeg flyttet sverdplanten...

Fantastisk flott rot ;D
Jeg syns rota var fantastisk flott. Likte den der den sto første gang jeg da
Så det er ihvertfall et flertall for den store rota kontra mopanirøttene?

Og takk, rota er flott den, er bare veldig bekymret for at den blir for stor for det lille karet mitt?
Ingvald Arne Meland
Likte den roten din. Den bare ber om å bli dekket med Javabregne, Anubis og/eller mose.

Anubias og mose var planen ja, hvis jeg kommer til å bruke den
Jeg syns sånne store røtter er veldig vakkert i et akvarieum med lite planter. Gjør seg veldig. Og fiskene blir sikkert veldig glad
Sjura
Jeg syns sånne store røtter er veldig vakkert i et akvarieum med lite planter. Gjør seg veldig. Og fiskene blir sikkert veldig glad

Men planen er å ha endel planter også? Har fått co2 anlegg og og ordnet ekstra lys slik at jeg kan ha endel planter

Sukk, skulle hatt et større kar....
sissimor
Jeg ville satt rota helt inntil filteret, slik at det ble mest mulig skjult. Og så ville jeg flyttet sverdplanten... Fantastisk flott rot ;D

God ide! Will do!
Den rota der bare lyser "plant mose på meg" tenk hvor fint det vil henge av den

Jeg ville beholdt litt røtter igjen i resten av karet for å få litt balanse. Da får du jevnet ut intrykket av den store klossen litt. Mopaniene har jo en fin lav bue, men de er kanskje litt store? Ikke glem at du kan plante mye kule planter røttene, de tar ikke nødvendigvis fra deg plass til planter.
siande
Den rota der bare lyser "plant mose på meg" tenk hvor fint det vil henge av den:) Jeg ville beholdt litt røtter igjen i resten av karet for å få litt balanse. Da får du jevnet ut intrykket av den store klossen litt. Mopaniene har jo en fin lav bue, men de er kanskje litt store? Ikke glem at du kan plante mye kule planter [I]på[/I] røttene, de tar ikke nødvendigvis fra deg plass til planter.

Joa, men passer egentlig nå egentlig lyse mopanirøtter med den mørje mangrove rota?
Jeg tro det kan være pent det også, det gir liv og former, prøv?

Eller så finnes det masse små røtter på dyrebutikkene som er relativt billige. Det skal ikke store bitene til for at intrykket av den store klossen veies opp mot resten av karet.
siande
Jeg tro det kan være pent det også, det gir liv og former, prøv? Eller så finnes det masse små røtter på dyrebutikkene som er relativt billige. Det skal ikke store bitene til for at intrykket av den store klossen veies opp mot resten av karet.

Takk for forslaget. Får vel bare prøve meg litt fram
Når du plasserer roten foran filteret må du huske på at du skal komme til å gjøre rent filterinntak/filter/bunnen bak der etter på.

Har litt store røtter i karene selv (bilder, se profil). og det kommer røtter i begge de karene jeg holder på å sette opp nå (bygger reol for tiden).
Syns det ble bra, spes når den sto mere til sideglasset, enig i at en tynn "kvist"-rot kunne passet bra på andre siden for å jevne det ut.

Den blir nok også dødskul med masse mose på! Må bare si at jeg syns den gikk bra med den flotte bakgrunnen, som får meg til å tenke på rekvisitta fra indiana jones, haha, herlig!
Ser bra ut
Fint du fikk det til Alex. Jeg har vel noen røtter du kan kikke på, å litt javamose også.

Dette er mine nye trerøtter prosjekter. Røtter er moro.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap