Gulfisk bolle (side 2)

den vokser seg ikke så stor da
Nå syns jeg du har fått flere gode ærlige svar her. Om du velger å ha gullfisk i en bolle så er det din sak. Men de har absolutt ingenting i en bolle å gjøre. Og i mine øyne blir det å plage fisken.

Å fortsette å argumentere her for å ha en gullfisk i bolle blir lavmål for meg.

De blir ikke så store fordi de ikke har muligheten til å utfolde seg og vokse som en fisk naturlig skal.
KGK
den vokser seg ikke så stor da


Gullfisk? Ikke for å være frekk eller noe slikt, men jo den gjør det OM den har nok plass.. Om den er i en bolle så dør den etter kort tid.. Derfor blir de ikke store der. Dette gjør det ikke rett å ha en gullfisk i bolle av den grunn.. fisken dør trolig 20-30 år minst for tidlig, i forhold til om den hadde hatt nok plass og vokse på og gode forhold ellers.

Så det å påstå at den ikke blir så stor, ja det blir litt dumt.. for det er helt feil! Se på denne feks

Mange gullfisk som er rundt 40cm.. den eldste er vel over 40 år også..

Det er uansett dyreplageri å ha det i bolle Punktum!

Om du uansett har bestemt deg for å ha det i bolle, og at det er greit.. Da skjønner jeg ikke hvorfor du stiller spm om det her?

EDIT: Ser Sjura fikk sagt det jeg mener før meg
jo, dem vokser seg store om dem ikke dør tideligt pgr av dårelig plass og dåreligt vann, har du tenkt og ha filter nedi bollen? er da mye bedre med eit akvarie med rette vegger, da får du jo se gullfiskene bedre, istedefor og se den helt forvrengt gjenom glasset, pluss at da har du ein flat vegg og ha filter inntill, mens i bolle må jo det bare henge og slenge nedi der ein plass og ta opp 50% av plassen.

husker da eg var rundt 10år om ikke yngre at eg selv hadde gullfiskbolle, da visste eg ikke bedre og internett forum var det ikke på den tida, eit under at gullfiskene overlevde, hadde 2, husker at det var verken filter eller lys og når eg hadde vannbytte hadde eg gullfisken over i ein kopp og helte ut allt vanne i bollen i vasken og bare tappa oppi nytt og heiv gullfisken tilbake.




[External Image]
Begynner å lure på om det er det "forumtroll" som har startet tråden.

Masse gode argumenter til å IKKE ha fisk i bolle. Gullfisk som trives blir skikkelig store, det viser tydelig på youtube videoen, og på bildet over. og man vil vel ha fisk som trives? Leste nylig at indre organer vokser, selv om ikke fisken vokser, og at den da vil få sterke smerter, og lide en skrekkelig død. Det er derfor de angivelig tilpasser seg akvariets størrelse ....Er det snillt? Vil noen virkelig dyret sitt så vondt?

Fy! sier jeg da.
[QUOTE=sessan]Begynner å lure på om det er det "forumtroll" som har startet tråden.

jeg er ikke et forumtroll
Ok. Men jeg begynner jo å lure når du får masse gode svar her, og folk engasjere seg for å gi deg god informasjon og forklaringer , og det ikke virker som om du tar de til deg i det hele tatt?



jeg vil jo bare vite litt mer daa
Inaktiv bruker
Du har jo fått masse info. Ikke ha levende ting i en bolle og gullfisker trenger 200L og oppover.
Da må du ordlegge deg annerledes, for ditt forrige innlegg var en påstand.. ikke ett spørsmål. For den saks skyld så var det en feilaktig påstand du kom med. DA må du forvente å få tilbakemeldinger på det. Du spør om du burde skaffe deg gullfisk i bolle.. du har fått mange svar om at du bør ikke ha fisk av noe slag i bolle. Med gode begrunnelser. Om du leser svarene du har fått her, så burde det være åpenlyst at du ikke burde gå til innkjøp av bolle. Da er det ingen vits å komme med påstander om at gullfisk ikke blir så stor. Uten noe som helst bakgrunn for å støtte oppunder din feilaktige påstand, så blir den bare fjollete.

Ta til deg de svar du får, i denne saken er det ingen tvil rundt om de er riktige eller ei. Gullfisk eller annen fisk hører ikke hjemme i en bolle enkelt og greit. Det er også i grunn godt nok svar på ditt innledende spørsmål. Alltså ingen vist å prøve å argumentere for å kjøpe bolle.. Svarene her vil ikke bli noe annerledes.. Fakta er og bli fakta, uansett hva man selv ønsker å tro.
Hvor gammel er du foresten?
hvorfor skal jeg si det?
Fordi du da kan få svar tilpasset din alder...
JEG HAR FÅTT SVART NOK
Nå er det vel strengt talt de andre som har svart .....
STIEdge
Nå er det vel strengt talt de andre som har svart ..... :)
?

Inaktiv bruker
Samma hvor gammel eller ung du er så ikke ha gullfisker eller andre levende skapninger i boller.

End of story.
men i nybegyner står det at alle spørsmål er gode!!!!!!!!!!!!!
Det er riktig det Og du fikk masse gode svar på ditt spørsmål
Der det stopper opp litt for folk er når du har fått ett svar, men ikke er enig og diskuterer/påstår ting som ikke stemmer.

Det er ikke noe galt i ditt første spørsmål her, det er bare bra at du spør Og spørsmålet er godt besvart av flere her inne..

Vi kan vel være enige i at du spurte forde du ikke visste om det var ok med gullfisk i bolle?

Når du da får svar om at dette ikke er ok av folk som vet om det er ok eller ikke med gullfisk i bolle. Da blir det liksom litt feil at du som i utgangspunktet ikke visste om det var ok, skal starte å argumentere for at det er ok...

Håper du skjønner?

Det er også en fordel om du har alder i din profil, da det blir lettere å gi svarene på en aldersmessig pedagogisk riktig måte

Det vil si at svar til en på 30år ikke gis på samme måte til en på 10år feks Det er helt naturlig. Svar som kan virke sårende for en på feks 10 år, kan være helt ok til en på 30år feks

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap