Fisketips? (side 2)

Vannsti
Jeg ville trodd de spiste opp rekene?

Ooops...hadde du tenkt og ha reker OG dvergciklider i samme kar?
Det varer ikke lenge. Med mindre det er snakk om en av de gedigne reke-artene (kloreke eller hva de nå heter). Den er kanskje for stor til å bli spist. Ellers jakter dvergciklider nådesløst på reker (som f.eks.kirsebær-reker) og alle småkryp og spiser dem opp. Så den kombinasjonen ciklide + reke anbefales ikke. Det blir dyrt fôr til ciklidene!
Sissimor: Kan det gå bra å ha dvergguramier og reker i samme kar?

Doktor Dyregod: Jeg begynner å få lyst på dverggurami også nå.. kan jeg holde dem i en 60liter? Med dem mener jeg vel helst, hvilke ..
Det skremmer meg litt at de er så følsomme for temperaturen i overflata da. Jeg har ingen kar uten heldekkende armatur da.

Mona O: Jeg har ikke tenkt å ha reker i samme kar som ciklider.. Men jeg har lyst på reker da, de er jo så søte - men det blir nok i et annet kar. Har egentlig hatt litt tanker om å sette en eller annen type reke i 60litern. Eneste reka som kommer nær ciklidene blir isåfall rekemix fra fryseboksen.

Jeg har litt inntrykk av at de fleste store fisker liker et rekemåltid.. er det feil? Finnes det fisk som ikke er levendefødere, og som IKKE spiser opp reker?

Nano-fisker spiser ikke reker, rett og slett fordi de har for små munner. Masse tråder om det her inne

Har bare erfaring med Honning-, pygmè- og lakrisguramier selv, og disse ser ikke ut til å spise reker. Men; det kan jo hende jeg bare er heldig!
Spiser de ikke rekebeibisser da?

Lakrisguramier er jo flotte! Begynner å vurdere det også nå.. :O
Har lest litt på både dvergciklider og dverggurami nå.. spennende fisker =)

Aner fortsatt ikke hvilken retning jeg skal gå! Mulig det blir Corydoras .. hihi.

Synes jeg har fått mange fine tips her da! =)
Små guramier spiser rekeyngel. Hvis du skal ha reker i selskapskaret anbefaler jeg heller viftereker eller amnoreker.
Okei, det er notert! Takk =)

Corydoras aeneus?
Jeg hiver inn et lite cory-spørsmål...

Har vært og henta meg noen flere aeneus, men noen av dem har ganske tydelige forskjeller fra de andre!
På endel av den nye gjengen går den mørke stripen helt fra ansiktet og ut på tuppen av sporen. Fisken virker også litt mer langstrakt. Og de har en lys stripe over skulderen.. på en måte.

Jeg vet jo at aeneus har veldig mange forskjeller fra hverandre.. men det jeg spekulerer mest på med disse er dette med den sorte stripen.
De andre aeneusene er ikke sorte på sporen, og stripa begynner et stykke fra gjellene..

Såh.. tror dere disse er aeneus? Hvilken av typene aeneus kan det være?
Jeg kan legge ut bilde..
Legger ut bilde av en av disse coryene.. noen som har kommentarer på hvilken type den er?
Den coryen har jeg ikke sett før, synes ikke den ser ut som en aeneus nei..
Sumo botia og dverggurami?
Har igrunn ikke kommet meg noe lenger enn sist, bortsett fra at 160litern nå er full av corydoras og L-maller. Det jeg glemte å nevne sist var at det også bor to Sumo Botia der! Nå bor det også en dunge blåreker der. Ingen bor altså i midt og toppsiktet.. hehe

Jeg tenker på en liten flott stimfisk, det tror jeg kommer til å skje etterhvert også.

Meeen, går jo fortsatt rundt og har litt lyst på dverggurami! Så av det jeg skjønte av tråden her så går det greit om jeg finner en liten art med tanke på rekene.. syns Leppeguramien er så flott, av bildene jeg har sett av den her inne. Men den er vel for stor?

Skal iallefall ikke inn flere etter det, mulig jeg har mer enn nok allerede sånn egentlig - men per nå ser det nesten ikke ut som jeg har fisker der! :P

Så spørsmålet nå er anngående disse botiane og om de vil nappe på guramien.. Hva tror dere?:/

Doktor Dyregod

jeg ville ikke hatt guppy og molly i samme kar da disse kan få hybridyngel noe som ikke bør komme i handelen
oops! siter knappen virket ikke
Jeg vil verken ha guppy eller molly :p
Men visste ikke at de kunne krysse seg, interessant.

Akkurat nå spekulerer nå jeg mest på om sumo botia vil bite i guramier.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap