Storauksjon 13 november, moss akvarieklubb (side 2)

Inaktiv bruker
Hvor går man, inngang og evnt klasseroms nummer? Det står kanskje skiltet?
Auksjonen holdes i gymsalen, den ligger ytterst til venstre når du står på parkeringsplassen nedenfor skolen. Inngang i hjørnet. Vi merker forhåpentlig godt og er mange, så det skulle ikke bli rastløs vandring for å finne frem. Velkommen!
Finner du skolen 200 meter unna Dahls dyrerike, finner du auksjonen Jeg setter ut skilting i morgen tidlig. Vi har gymsalen, og kjøkkenet

Da er pakkelista ferdig
Corydoras similis,sverddragere,platy(masse),L 199,L 114,apistogramma og sikkert noe mere

Satse på at det blir en bra auksjon
hadde vært morro, men så langt å kjøre alene... noen som kjører forbi gardemoen som har plass til ei brei ræv ekstra?
Plussmedlem
Ser ut til at jeg må få noen til å gi sikker ID på de jeg mener er L168, den ene hannen lå nemlig på egg nå... Dermed er det en leksgruppe som blir solgt.
Da har jeg satt fyr på kjøkkenet fordi jeg glemte at plata var varm, men kaken sto heldigvis allerede til kjøling. Og følgende er pakket, røttene med blødende hjerte egentlig, særlig Bolbitisrota med mose synes jeg ble litt spennende...

Bolbotis heudelotii og javamose på redmoore med sugekopp
Bredbladet javabregne på redmoor med sugekopp
Javabregne på mangrove med sugekopp
Sakurareker

snegler havner på fastprisbordet regner jeg med, tar med
Rød posthorn
Afrikanske sandsnegler

Gleder meg!
Nå ser jeg at storauksjonslinken under Aktivitet og kalender her på AF er død, litt sent å fikse kanskje? Minner for sikkerhets skyld om at all informasjon finnes på hjemmesiden...
Plussmedlem
Det ble en lang dag på auksjon i dag, men fy så morro det var....
Stor takk til alle de som sto på arrangørsiden, og også til dere som møtte opp... Morro å snakke med folk man ellers bare skriver med på nett.... ))
Du og fruen løp jo som piska skinn milo, så dere får ta plass i rekka av dem som skal takkes. I fjor var det meg og min bedre halvdel som fløy rundt, vet akkurat hvor slitne dere er akkurat nå ;o)
Takk!
Til Moss akvarieklubb ,Thor, Ole med flere...
Minnerik søndag!
Selv om sekretærjobben ikke gjør det lett å snakke med folk på auksjonen (og når man dessuten er mer introvert enn ekstrovert), er det fint å se mennesker bak de nickene man ser på AF. Nå vet jeg (eller har sett) hvem Rita Revestrek er og med denne tråden skjønte jeg også hvem milo er. Til deg Milo, ancistrusene er nå akklimatisert og har gjemt seg i 530 literen. De kommer ikke til å sulte med det første.

Gleder meg til å se om jeg finnner dem i morgen, det er et kar med flere og store røtter, steiner og planter.

Milo. har du noen gode tips til for til disse i tillegg til "naturlige vekster i akvariet"? Har aldri hatt L maller tidlgere.
Hilsen
Sigmund, skjeggete sekretær
PS Linda, med to metformin utenom tur gikk det noenlunde bra å gå litt bananas i eplekaka.
Godt å høre Sigmund, du er den siste i verden jeg ønsker å skade med eplekake :o)

Tips fra en ancistrumamma, squash står høyt i kurs her i huset. Bryr du deg ikke all verden om støv i vannet, var et vrengt avocadoskall mye fest og moro...
Takk for tips Linda, vi spiser mye avocado så det blir ikke noe problem. Squash vet jeg også hvordan ser ut, så i løpet av mandag...
Plussmedlem
Agurk og rød paprika... Paprika har mer vitaminer og næring enn agurk.

Squash KAN misfarge vannet om du bruker for mye av det.
Agurk må ikke ligge for lenge, begynner den å bli for bløt må den tas opp....

Ellers er det utrolig gøy å se mallene drive å trille grønne erter på bunnen....
Takk for tips. Vi har alltid den lange, søte typen rød paprika i hus. Kan den brukes?

Tinte, frosne erter med skallet?
Morro
Takker for en knallauksjon,, Og for en hovedpremie!! Det skal Dahls/Akveriegutta ha plenty med skryt for Resten var bra det og men hallo... Gode vafler var det og.. Helt topp..

M
Flott auksjon !
Endelig var dagens innkjøp i vann, etter en lang tur hjem
Viggo Gausvik
etter en lang tur hjem;)

Godt å høre at du har kommet vel hjem. Må si jeg følte med deg, når du tok fatt på de siste 25 mila over fjellet!

- Tore -
Plussmedlem
Viggo Gausvik
Endelig var dagens innkjøp i vann, etter en lang tur hjem;)

Selv om du var bosatt på feil side av brua var det utrolig hyggelig å treffe deg. Morro med folk som har SÅ stor interesse at de tar turen over fjellet midt i november.
Skal hilse fra dama også...
Ergrer oss fortsatt over det med reolen her da.... :-p
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap