- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- NattChat (side 2)
NattChat (side 2)
Postet 05.11.11 kl 02:14
Rita RevestrekFøler ikke at kunnskapsnivået mitt innen akvaristikken er så stor at jeg kan bidra med de mest interessante trådene :)
Ha-ha-ha, du tuller? Hehe
Du har utrolig mye kunnskap du, Rita, så du må tenke på nytt! Blant annet innenfor Corydoras må man vel si at du er stor her inne og har utrolig mye kunnskap. Bare se på artene du har drettet/holder på med å drette!
Ikke minst; bildene dine er fantastiske! Du er virkelig en dyktig fiskefotograf! (Og ikke bare fiskefotograf, vet jeg)
Postet 05.11.11 kl 02:15
Rita RevestrekDet største problemet tror jeg er at folk ikke vet eller ikke gidder å søke etter svar, det ser man jo på de utallige "gravid guppy"-spørsmålene ;)
Måtte le her nå (rolig, så jeg ikke vekker de i etasjen over)
Det er akkurat sånn det er, det er så typisk Og mange ganger har jeg ledd meg halvt ihjel når jeg har sett på innleggene mine fra da jeg var heelt nybegynner også (på andre forum). Sølvhai i 54 liter, gullfisk i bolle... NITRITT, selvfølgelig! Ja, det er ikke måte på alt er så typisk!
Postet 05.11.11 kl 02:17
Endret: 05.11.11 kl 02:17
Helt enig Anders; bildene til Rita er jo grunn nok til å besøke forumet! Selv om jeg er så heldig å få dem få fjesboka også
Og Rita; du har jo kunnskap i bøttevis, men jeg skjønner veldig godt hva du mener. Og hvor skulle du lagt alle de fantastiske bildene dine om du ikke hadde din personlige tråd?
Og Rita; du har jo kunnskap i bøttevis, men jeg skjønner veldig godt hva du mener. Og hvor skulle du lagt alle de fantastiske bildene dine om du ikke hadde din personlige tråd?
Postet 05.11.11 kl 02:19
Postet 05.11.11 kl 02:21
Ja det er komisk å gå tilbake og se hvor grønn en selv var. Selv om jeg var litt motsatt av en del andre. Jeg vurderte jo guppy, men var redd de skulle bli alt for mange (leste jo om oppdrett og ble skremt), og ble beroliget med at de aller fleste ville bli spist. De fleste andre nybegynnere maser om fødekasser og "føder hun snart?"
Postet 05.11.11 kl 02:23
Postet 05.11.11 kl 02:24
Artig med flere som er våkne Jeg sitter og venter mens yngelen min gafler i seg nyklekket artemia. Tar evigheter å få klekket dem siden det er relativt kjølig i huset, så når det endelig begynner å livne til i klekkeriet så får bare klokken leve sitt eget liv.
Jeg tror det er viktig at vi har alle disse tusen trådene om "gullfisken min er syk" "guppyen min er gravid". Det senker nivået for å poste, og det gir forumet flere brukere. Og det var en periode hvor det var vanskelig å være fersk her, det ble mye kjeft og negative svar istedet for å hjelpe folk igang og gi god informasjon om hvorfor gullfisk i 15 liter er en dårlig ide.
9 av 10 av alle disse "gravid guppy"-posterene vil nok ikke bli de store akvarienerdene som skriver side opp og side ned, men den siste lille andelen er et viktig bidrag. Så får vi heller oppdra folk litt og mase om at det er vel så lett å finne informasjonen ved å søke og tenke selv som det er ved å opprette tusen tråder som alle er svart på før.
Jeg tror det er viktig at vi har alle disse tusen trådene om "gullfisken min er syk" "guppyen min er gravid". Det senker nivået for å poste, og det gir forumet flere brukere. Og det var en periode hvor det var vanskelig å være fersk her, det ble mye kjeft og negative svar istedet for å hjelpe folk igang og gi god informasjon om hvorfor gullfisk i 15 liter er en dårlig ide.
9 av 10 av alle disse "gravid guppy"-posterene vil nok ikke bli de store akvarienerdene som skriver side opp og side ned, men den siste lille andelen er et viktig bidrag. Så får vi heller oppdra folk litt og mase om at det er vel så lett å finne informasjonen ved å søke og tenke selv som det er ved å opprette tusen tråder som alle er svart på før.
Postet 05.11.11 kl 02:25
Postet 05.11.11 kl 02:26
Postet 05.11.11 kl 02:30
Postet 05.11.11 kl 02:31
Postet 05.11.11 kl 02:35
Klok og klok, jeg er vel heller det mange kaller en dreven forumbruker. Har moddet endel også, og da får man fort en forståelse for hva som er viktig for aktiviteten og tonen på et forum.
Oj, medalje! Gratulerer For hva?
Men nå har yngelen fått nok tid på seg synes jeg, pumpa skal igang igjen og jeg skal i seng. Har en buss som går klokka 8 i morgen tidlig, og før det skal jeg både bytte vann hos de grønne, fore yngelen og ikke minst pakke sekk for to-dagers tur i kaldt vær. Helst spise litt også, og ta ut penger... *grøss*
Oj, medalje! Gratulerer For hva?
Men nå har yngelen fått nok tid på seg synes jeg, pumpa skal igang igjen og jeg skal i seng. Har en buss som går klokka 8 i morgen tidlig, og før det skal jeg både bytte vann hos de grønne, fore yngelen og ikke minst pakke sekk for to-dagers tur i kaldt vær. Helst spise litt også, og ta ut penger... *grøss*
Postet 05.11.11 kl 02:39
Postet 05.11.11 kl 02:41
Endret: 05.11.11 kl 02:42
Postet 05.11.11 kl 02:46
Endret: 05.11.11 kl 02:47
Medaljen er for mer enn 10 bilder i basen. Ikke værst når en bare har mobilkamera. Har selvfølgelig fått avvist noen også da. Er noe feil med skjærmen på pc`n min, så frykter at bildene ofte er dårligere enn jeg tror...
Men nå har jeg fått pappas gamle powershot (sony), så nå har jeg ihvertfall litt bedre utstyr, selv om det er langt til speilrefleks...
Og nå er det på tide for meg også å prøve meg på litt søvn, så god natt ;D
Men nå har jeg fått pappas gamle powershot (sony), så nå har jeg ihvertfall litt bedre utstyr, selv om det er langt til speilrefleks...
Og nå er det på tide for meg også å prøve meg på litt søvn, så god natt ;D
Postet 05.11.11 kl 02:47
Endret: 05.11.11 kl 02:49
Postet 05.11.11 kl 02:49
Endret: 05.11.11 kl 02:50
Postet 05.11.11 kl 03:08
Da innleder jeg med kveldens første innlegg her I 230 literen min er det noe på gang med Corydoras adolfoi ser det ut som. Dette er så spennende! Har sett noen seriøse tegn på lek, og det er mulig det kan være lagt noen egg allerede. Har ikke sjekket, for jeg vil ikke forstyrre dem hvis de er i ferd med å legge egg!
Egg er alltid kult, så jeg håper de klemmer ut noen!
Egg er alltid kult, så jeg håper de klemmer ut noen!
Postet 05.11.11 kl 22:42
Postet 05.11.11 kl 22:47