- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hva er dette for noen raringer mon tro. (side 2)
Hva er dette for noen raringer mon tro. (side 2)
SparessetTetra-frelst, nei, det er ikke en kobbertetra. Det er en kongo-tetra, en hann. Jeg har selv hatt både kobber-tetra og kongo-tetraer, og kan med 100% sikkerhet si at dette er en kongo, basert på farge, form på fisken, lengden og formen på slørene, og størrelsen på fisken. For å styrke min påstand legger jeg ved linken til begge to, så kan trådstarter bedømme selv. [URLBLOCK1] og [URLBLOCK2]
Jeg også heller mot Kongo tetra, dette også på grunn av farge. Ser att kobbertetra er ganske gyllen over det hele, mens den jeg har ser ut som dem har rustangrep på ryggen.
Postet 16.11.11 kl 20:54
Kongotetra, ingen tvil om det
Men den så litt blek ut. Er det flere av samme slaget i akvariet ditt? De liker å ha litt flyteplanter og sånn å søke dekning under, lyset blir lett for skarpt så de blir bleke.
Men den så litt blek ut. Er det flere av samme slaget i akvariet ditt? De liker å ha litt flyteplanter og sånn å søke dekning under, lyset blir lett for skarpt så de blir bleke.
Postet 16.11.11 kl 21:18
En annen fiffig ting med kongotetra er at de også skifter farge etter hva slags vær det er..de registerer høytrykk og lavtrykk omtrent som et barometer. Leste det på ei nettside..men jeg er ikke kar om å finen den igjen :S
Så fargen trenger ikke ha noe med det Mona sier. Det betyr derimot ikke at det er feil.
Så fargen trenger ikke ha noe med det Mona sier. Det betyr derimot ikke at det er feil.
Postet 16.11.11 kl 21:45
Postet 16.11.11 kl 21:47
mona o[URLBLOCK1], ingen tvil om det :) Men den så litt blek ut. Er det flere av samme slaget i akvariet ditt? De liker å ha litt flyteplanter og sånn å søke dekning under, lyset blir lett for skarpt så de blir bleke.
Har en stim på 10 stk. Alle har samme fargen. Jeg kjøpte akvariet brukt med fisk i, så det kan være ett resultat av flytting med tilstøtende overnattinger i fremmende kar og plastbøtter. De ser ut som om de trives nå og ser ikke ut på andre måter at de har tatt noe skader av transport og mellomlagring.
Postet 16.11.11 kl 21:55
WargtassEn annen fiffig ting med kongotetra er at de også skifter farge etter hva slags vær det er..de registerer høytrykk og lavtrykk omtrent som et barometer. Leste det på ei nettside..men jeg er ikke kar om å finen den igjen :S Så fargen trenger ikke ha noe med det Mona sier. Det betyr derimot ikke at det er feil.
Håper ikke blass farge og rust på ryggen betyr lavtrykk, for da blir jeg nødt til å kjøre frem snøfreseren.
Postet 16.11.11 kl 21:58
Hehe la oss håpe du slipper snøfresen ennå ei stund. Skulel virkelig ønske jeg fant igjen den siden med den infoen jeg fant. Husker at det var noe med bytting mellom rødorange farge og over i grønnlig blåaktig skjær...perlemoraktig. Men det er jo dermed ikke sagt at dette funker inne i ei stue, er usikker på hvordan et trykkskifte vil påvirke verdiene i et akvarium.
Postet 16.11.11 kl 23:14