Vannverdier (side 2)

Kva test bruker du egentlig? Merkelig med nitritt. PH 6 og KH3 er også lite sannsynlig hvis du ikke bruker CO2.
Jeg bruker JBL dråpetest og bruker ikke CO2. Vet ikke hvorfor vannet viser sån. Bruker samme dråpetestene på begge karene og verdiene er forskjellige. Syntes at PH var lav i storkaret og KH har lugget på null siden sist vannbytte, PH 6,8, 0,1 nitritt og GH 5. Så jeg har ikke peiling hva som skjer!
Hvorfor har du nitritt i det store karet ditt? Har du nettopp satt det i drift? Hvilket filter har du til det?
Nitrittnivået skal være 0. blank.
Har ikke peiling, har vært på null lenge og det er flere år siden jeg satt det opp. Muligheter jeg skylte filteret( akvarium vann) og det andre fort mye sist jeg ordnet utvendig pumpen. Skyller ut av den ca 1-2 ganger i året og pumpa går bra.
Jeg hadde en vannrenser i karet for 16 dager siden og levert den tilbake pga det var noe feil med den. Det var etter da, jeg oppdaget litt nitritt i vannet, muligheter dette hadde noe med vannet å gjøre, at det er så rart de vann verdiene mine også.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap