Ancistrus sp. L213 - oppdrett (side 2)

Nydelige fisk Jeg er så glad at parret fra meg ga dere yngel, jeg mistet alle mine når det store stygge strømbruddet tok livet at det meste jeg hadde i fjor sommer.

Nå får jeg kanskje en leksgruppe igjen, jeg har vel 4 halv voksene her, og trenger 6 småtasser fra deg når de er klare for å flytte

Om du ante hvor glad jeg er for at noen av Elisabeths skjønnheter havnet i trygge hender hos deg Janne! De to knøttingene jeg fikk med meg fra frøken Dahl på min første klubbauksjon til en helt ufattelig latterlig pris er riktignok en han og en hun, men jeg tror ikke de liker hverandre noe særlig. Nå senker jeg skuldrene her...
Det er lettere å få til lek på maller hvis man har en gruppe, og ikke kun en hann og ei hoe, synes jeg. Nettopp av den grunn at sjansen er større for at noen av dem skal like hverandre

Hvis hunnen ikke lar seg affisere, Linda, kan det hjelpe og sette inn ei hoe til eller utvide gruppen med begge kjønn. Det kan vekke interessen og øke konkurranseinstinktet, og samtidig gir du hannen mulighet til å kunne velge. Det er viktig at du fôrer hardt så damene blir rognstinne, og hyppige vannbytter med litt temperaturfall kan som kjent trigge dem til lek.

Disse to stakkarene går forsatt i restene av fiskesuppa Janne, når reolen en gang er oppe skal de få flytte til artskar, da håper jeg du fortsatt har noen til salgs. Og tålmodighet til å svare på en million spørsmål...
Det kan sikkert la seg ordne, Linda. Jeg kan sette navnet ditt på noen av dem

Nå er 22 yngel blitt delt i to grupper og flyttet til hvert sitt oppdrettskar.

[External Image]
Det var verkeleg noen knallfine maller Visst du tilfeldigvis skulle ha noen til overs, så sei gjerne ifrå
Lenge siden siste oppdatering, men leksparet mitt lever i beste velgående

De hadde en lang tørke der hannen kastet ut flere eggklaser. Men nå har det kommet 3 kull ganske på rappen. Jeg ristet ut en gjeng på 36 stk. i dag, og det er ny rekord her

[External Image]

[External Image]
Så bra at de har satt igang igjen, det er en flott ancistrus
L213 til bergen.
Lover veldig bra for utvidet spredning av L213 i Norge, med fokus på Bergensområde slik at vi kan drette både L107 og L213 lokalt. Så anart du har noen aom er atore nok du vil kvitte deg med så ønsker jeg å kjøpe 15x til Aquafarmen-prosjektet.

For fin fisk til å ignorere når man har plassen til dem.

Godt gjort Janne!

Lars
Satser på en tur til Akvariet i Bergen til våren, Lars
I dag er 22 stk. yngel flyttet over fra breedingboks til oppvekstkar. En av hannene
ligger på et nytt kull, så nå føler jeg at gruppa virkelig har kommet skikkelig i gang

[External Image]

[External Image]
Stiller meg i handle køen her Janne.
Da skal jeg holde av fisk til deg, Jan
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap