Hjelp til hva i naturen som kan brukes (side 2)

Litt tilbake til det tråden min faktisk handlet om :P - Nå har jeg samlet litt ting fra skogen (sand, noen pinner og en stein) og akvariet ser slik ut: http://img854.imageshack.us/img854/4518/akvariet.jpg

godt fornøyd med det etter å ha holdt på i to dager med det - Men er det noen tegn jeg bør holde utkikk etter som tilsier at ikke alt er som det skal? (Mugg/sopp i det jeg fant?) jeg plukket kanskje 20 stokker og pinner, endte opp å bruke 4 av dem, etter at de ikke var myke/råtne og ikke helt "ferske" - og sanden er fra et vann jeg vet det er fisk, men kanksje jeg burde være litt på vakt? (Vasket det i varmt vann, slik som ei her sa)

Jeg har INGEN erfaring med å bruke "naturprodukter" i mine akvarier - så hva som helst av tips/hint tas imot med åpne armer.
Takk til alle gode innslag til nå, og takk til alle som skriver noe etterpå!

PS: Er også på jakt etter en fin art å ha i akvariet - det er vell ca 100L "Plass" igjen etter all sanden, stenen og stokkene - Hadde en liten følelse for å bare ha en art i akvariet (Maks to) - noe du tror kunne passet inn i "terenget"?
Mari Galåen
Uff, så leit med fiskene dine! Har mistet et par pga hvitprikk selv.. Ikke no gøy. Du kan finne forskjellige blader å ha i akvariumet. De bør tørkes og skylles først da. Eikeblader er utrolig fint! Eller hva med en kokosnøtt?;) Dette er jo ikke fra skogen her i Norge da.. Lykke til med å finne ting, det er overraskende mye du kan finne der ute:)


Eike blader etc. må oppbevares i tørket tilstand for at de ikke skal råtne før bruk.
Mange skyller dem før de tørkes for oppbevaring, men det er ikke et must. Personlig skyller jeg ikke bladene i det heletatt.
JAG
[QUOTE=Mari Galåen]Uff, så leit med fiskene dine! Har mistet et par pga hvitprikk selv.. Ikke no gøy. Du kan finne forskjellige blader å ha i akvariumet. De bør tørkes og skylles først da. Eikeblader er utrolig fint! Eller hva med en kokosnøtt?;) Dette er jo ikke fra skogen her i Norge da.. Lykke til med å finne ting, det er overraskende mye du kan finne der ute:)


Eike blader etc. må oppbevares i tørket tilstand for at de ikke skal råtne før bruk.
Mange skyller dem før de tørkes for oppbevaring, men det er ikke et must. Personlig skyller jeg ikke bladene i det heletatt.

Hmm :3 må jeg prøve
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap