Betta albimarginata, trenger litt hjelp å finne ut hvilken kjønn fisken min er. (side 2)

Hannen som går og ruger egg i munnen, bør egentlig få være i fred ja.
Jeg så og leste at foreldre kan være sammen med ynglene i samme karret... stemmer det?
De kan, men det er ikke å anbefale. Det er stor sannsynlighet for at hoa spiser yngelet og i noen tilfeller hannen også. De hannene eg har hatt har ikke spist yngelet men vet om andre som ikke har vært så heldig. Det letteste er å fjerne den rugende hannen til et annet akvarie der den får være alene.
Tonje_R
De kan, men det er ikke å anbefale. Det er stor sannsynlighet for at hoa spiser yngelet og i noen tilfeller hannen også. De hannene eg har hatt har ikke spist yngelet men vet om andre som ikke har vært så heldig. Det letteste er å fjerne den rugende hannen til et annet akvarie der den får være alene.

Hei igjen! Nå ser det ut som hannen har noen egg i kjeften :P Jeg tror jeg vil helst flytte hunn og den andre hannen in i et annen akvarium. Jeg lurte på når kommer ut fra munnen til faren og hvor store er den i forhold til guppy yngel? Kan det være et alternativ å sette den rugende hannen i et fødeboks? leste litt at noen gjør det men jeg anner ikke hvordan det fungerer.
Yngelet er mindre enn yngel fra guppy. I en fødeboks tror jeg hannen kommer til å bli så stresset at han spytter egg/yngel for tidlig. Yngelet kommer også til å klare å komme seg ut av en vanlig fødeboks, de som er laget i finmasket netting kan sikkert gå.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap