Pass opp svindel (side 2)

Plussmedlem
Han har hatt Eheim i annonse her, samt "lekspar l maller"
I tillegg har han aktivt kontaktet folk som har hatt annonser under ønskes kjøpt.

Han bruker 2 forskjellige navn, noe som ved en annmeldelse vil virke skjerpende. I tillegg vil det virke skjerpende at han aktivy oppsøker folk (via tlf og mail) for å svindle de...
ThomasA
Denne brukeren det er snakk om? NN


Det er helt greit å advare på et generert grunnlag mot at det er personer som ønsker å svindle kjøpere, men det vil ikke bli tolerert at enkeltperson blir løfte frem for eventuelle kriminelle handlinger på Akvaforum.

Rett fremgangsmåte er å melde eventuell svindel til politi og så blir opp til politijurister om dette er en straffbar handling som er begått og om det skal straffes.

milo
Han har hatt Eheim i annonse her, samt "lekspar L maller"


Har satt disse annonsene som inaktiv, så de er ikke synlige på forumet lenger.




Plussmedlem
Spock
Det hadde vert tryggere om det ble gjort på på Ebay, og Paypal :) Da får de ikke pengene før pakken er registrert som sendt med gyldig sendings nr. :)

Det er veldig mye som blir solgt på Ebay (med Paypal) som ikke har sporingsnummer.
Plussmedlem
Da begynner det å snøre seg sammen med litt info her.
Gi gjerne beskjed her i tråden eller send meg en pm om dere har blitt lurt av denne fyren. Jo flere som anmelder, jo større sjans er det for at det skjer ting...
Ja, så gikk jeg rett i fella og ble kr 1500,- fattigere.
Som sikkert mange av dere har fått med dere at jeg averterte etter L-270 og L-066.
Så fikk jeg ei melding fra en person som oppga at han hadde 11 voksne individer av 066. Jeg informerte at jeg kunne tenke meg seks av de og jeg tilbøy han kr 3000,- for de seks inklusivt frakt. Dette godtok han og jeg tilbø meg å betale hele summen umiddelbart bare jeg fikk navn / kontonr. plus at han skulle sende meg hans adresse slik at jeg kunne sende et par "heatpacks" han kunne legge i pakken. Dette var ikke nødvendig da han hadde masse av de. Ok, og betalingen foreslo han at jeg overførte halvparten nå og resten når jeg fikk fisken.
Nå satt jeg med navn, kontonr og telefonnummer....., men ingen adresse.
Dette så jeg ikke da på som noen problem, jeg hadde jo det andre, og fyren var veldig hyggelig på telefonen når jeg pratet med han. Jo , og han pratet også med stavangerdialekt, bodde i stavanger gjorde han også, men han skulle flytte og det var derfor han måtte selge fisken og tømme 720 literen.
Dette hørtes jo også logiskt ut.
Per i dag har jeg ikke fått noen fisk, når jeg ringer så går det altid over til mobilsvar og han svarer heller ikke på sms.
Når jeg søker på telefonkatalogene på nett er det bare ukjent nummer som er svaret..
Jeg skal anmelde saken, men forventer ikke mye action fra vårt politikorps, men man vet jo aldri. Det vil jo ikke koste meg no mer en det jeg har tapt heller.
Svindel
SEND MEG EN MAIL SÅ SKAL DU FÅ ALL INFO OM FYREN HAR MYE INFO ADRESSE MED MERE HAR ANMELT HAN SAMMEN MED FLERE
Inaktiv bruker
Det er trist at noen få skal ødelegge for alle her. Jeg har solgt en del via akvaforum og aldri oppgitt telefonnummer eller adresse, kun navn. Og jeg har solgt ting så billig at det " er for utrolig til å være sant" også Men, alle er jo ikke like ærlige & redelige. Selv er jeg døv så det å ringe meg er dessverre helt umulig, men man kan selvsagt ringe meg men da tar en annen telefonen.

Men, jeg solgte en god del reker som jeg sendte i brusflasker, og da fikk jeg alltid forhåndsbetalt for reker + porto og ingen spørsmål om hverken telefonnummer eller adresse. Tror faktisk at jeg knapt sa navnet mitt også. Har også solgt ganske mye forskjellig på finn.no og alltid fått forhåndsbetalt, opptil 6000 kr, så folk føler kanskje at de kan stole på meg, eller så har de råd til å ta sjansen?

Men, handler man for 200 kr så tenker man at det er ikke så alvorlig om man blir lurt, det er så lav sum. Og, dette utnytter nok de som er frekke lurendreiere på et sted som akvaforum. Men, det er jo ikke bare her det finnes lurendreiere. Det er vel igrunnen veldig lite her i forhold til andre steder!

Man bør nok ikke betale mer enn man har råd til å tape når det gjelder netthandel. Fiskene, rekene, plantene kan jo også være døde ved ankomst,og utstyr kan gå istykker i posten?

Nå er jeg ikke så tilhenger av å sende levende dyr i posten, og hadde til og med litt dårlig samvittighet hver gang jeg sendte de små rekene. Følte meg en anelse sinnsyk når jeg drev og helte reker ned i brusflasker altså Må jo til tider le litt av denne hobbyen. En gang sendte jeg endlers guppy yngel ( veldig små) og jeg bekymret vettet av meg inntil jeg fikk beskjed om at de var kommet frem og at de levde. Ganske nervepirrende å sende i posten

De gangene jeg har kjøpt planter og mose fra privatpersoner her har jeg vært litt uheldig, da plantene har vært døde/halvdøde ved ankomst og ikke levd mer enn et maks døgn etterpå, selv med mange plussgrader ute. Så, jeg tar ikke sjansen igjen, og synes også folk overpriser planter, når de selger privat.

Jeg byttet feks yngel mot mose av ei fra akvaforum, og det gikk jo helt greit, vi sendte samtidig. Jeg synes det er fint at man kan bytte ting osv. Men, man risikerer alltid å bli lurt. Dessverre, sånn er det i livet overalt, også når man handler i butikk, så får man ikke alltid det man har betalt for/forventer.

Man må bare akseptere at livet ER et sjansespill, og ikke lage stor ståhei for ingenting. Selvsagt bør man anmelde svindel, men ham trenger ikke bli helt hysterisk heller :0)



Da var vår "venn" anmeldt. Så får vi bare håpe at vi slipper den turen til Stavanger.
Petter Didriksen
SEND MEG EN MAIL SÅ SKAL DU FÅ ALL INFO OM FYREN HAR MYE INFO ADRESSE MED MERE HAR ANMELT HAN SAMMEN MED FLERE


Vææær så snill å ikke skriv med store bokstaver, det er utrolig irriterende, og også imot retningslinjene på forum, om jeg ikke husker aldeles feil.
På forhånd takk
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap