Alltid nitrat utslag, er fôringen årsaken til dette? (side 2)

Kom på at det er sånn grønn gjennomsiktig "akvarieslange" jeg bruker nå;  byttet fra hageslange da den "knakk" hele tiden og da rant vannet nesten ikke igjennom.  

Du bruker da 12/16 mm størrelsen, denne får du for 19 kroner meteren fra f.eks. Aquamanias...

Vil du ha fortgang i vannet ut fra karet kan du koble på en PowerHead (eller koble den på utblåset til filteret) og plutselig tømmer du vann på 1-2-3 uten å måtte bekymre deg for ryggen din.
Lars Jamne
Kom på at det er sånn grønn gjennomsiktig "akvarieslange" jeg bruker nå;  byttet fra hageslange da den "knakk" hele tiden og da rant vannet nesten ikke igjennom.   Du bruker da 12/16 mm størrelsen, denne får du for 19 kroner meteren fra f.eks. Aquamanias... Vil du ha fortgang i vannet ut fra karet kan du koble på en PowerHead (eller koble den på utblåset til filteret) og plutselig tømmer du vann på 1-2-3 uten å måtte bekymre deg for ryggen din.


Er håpløst lite teknisk. Hvor kobler jeg på pumpen?? Skal den være som et mellomledd mellom akvariet, og slangen, og hjelpe til så vannet tømmes?

Var foresten ikke dumt å koble på utblåset på filteret mitt, hvis jeg greier finne den diameteren da, for utblåset er ganske bredt - fluval utvendig filter.
Men lurer på om denne tråden burde være delt?

For dette med slanger og fylling via krane, er jo et eget tema. Vil bli rotete for andre å finne frem, når tittelen er nitrat problemer ?

Burde kanskje ha fått alle innleggene om tømming og fylling av vann, i en egen tråd som heter noe slikt som hvordan tømme og fylle akvariet med slanger via krane og sluk .
Pumpe
Kjøpte den på Biltema, kostet ca. 100 kroner. Selges sammen med pumper o.l. for caravanutstyr. Utrolig effekt på slamsuging med en slik. Adepter fra 240 volt til 12 volt benytter jeg en som er for kjølebokser, men det koster jo ikke så all verden for en adepter.
mona o


Den huskeregelen limer jeg inn i hjernebarken min ! Digger huskeregler
Jeg har fått tak i slange og dippedulter på Biltema. Så nå gleder jeg meg nesten til å prøve hehe . Blir vannbytte i morgen tror jeg .
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap