Ønsker å lære - kom med (side 2)

Det hadde vært kult å sett men jeg googlet uten hell - har du en link ?
Pinne og sugekopp på bakglasset tror jeg det var...
Linda W
Pinne og sugekopp på bakglasset tror jeg det var...

Riktig..

Oliver Knott kallte scapet for Halleluja Mountains. Amen for den

Link:http://www.youtube.com/watch?v=OCzq26nM5Ew
Hadde alltid vært et mysterium for meg det der altså Skal prøve meg på en enkel liten skape med en liten plen og litt iwugami Stein.
Hei,

steinene ser fine ut de og plasseringen liker eg også. Alt i alt er oppsettet fint og eg er enig med de andere her. Men eg vil gjerne følge overskriften og kommer med forbedringsforslag:

Kan bare understreke at bunnsubstratet skulle være høgare bakover og / eller til sidene. Det som akvariet mangler litt er dypdeeffekten. Det som kan evt. forbedre den er en mørk bakgrunn.
Også ett bedre plantevalg vil forsterke dypden. Vallisneria-art i bakgrunn virker for mektig, her viller det være bedre med en plante som har smalere blad, evt. blir mindre høg. Eksempel Blyxa aubertii, Blyxa japonica eller en Eleocharis art. I forgrunn har du hatt sjølv rette kommentar. E. tenellus er litt for høge. Eg ville heller satse på HC cuba eller Glosso. Alltid en fordel å ha første 2 cm fra frontruten fri for planter, iallfall i midten. Som mose ville eg bruke Riccardia chamædryfolia (Korallmose). Denne fester seg godt på eller mellom steinene, vokser langsomt og må derfor ikke klippes så ofte. Evt kan det være bra å kombinere med litt flammemose på høgare siden for å oppheve symmetrien i akvariet.

Eg liker ikke den invendige filteret. Dette forstyrrer det fine bildet. Er evt. lurt å satse på en utvendig løsning i framtiden.

Mvh

Micha

Tusen takk for god kritikk
Filteret skal ut ja! E dog litt usikker på hvor lett det er å ta ut og få rene glass ruter der den har vært limt.

Tror dette scapet skal få leve etpar mnd til og så blir det ombygging gleder meg allerede.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap