Mosedekket bunn. (side 2)

Inaktiv bruker
Mine moseprosjekt har som regel endt i fiasko. :0) Har prøvd mange ulike mosetyper. Siste jeg prøvde var Gaffelmose, og den er nok det verste jeg har prøvd.

Det å få mosen til å feste seg på ting er ikke lett, du må ha noe finmasket nylonnetting som du legger over mosen, så vokser den opp og igjennom denne og fester seg dermed i nettingen. Men den fester seg ikke så lett til feks røtter og diverse annet hvis du kun surrer den fast med tråd etc.

I mindre akvarier med reker og en filterpumpe som ikke nødvendigvis blir tett av mose så er jo mose veldig pent. Du kan jo prøve å få kjøpt en "mosepakke" også av noen her i Norge. Da får man flere ulike mosetyper og så vil man forhåpentligvis få noe av det til å trives og vokse. Hvis det ikke er minusgrader ute så går det greit med mose om den er pakket godt inn, men, det kommer jo an på hvor man bor, været osv. så man må nesten passe på å bestille mens det er noenlunde mildt ute.

Ellers synes jeg det er veldig pent med ferskvannstang, og det er lett å få til, men også den må festet på et vis, og det er like vanskelig som med mose. Jeg ga opp det prosjektet også, for jeg blir gal av å ha løstflytende planter og mose som suges inn i filterpumpa. :0) Men, for dem som har skikkelig tålmodighet så er det jo veldig pent med mose og ferskvannstang. Og for dem av oss som IKKE har "grønne fingre" i akvariet er jo mose veldig lettvint i forhold til andre planter.

Jeg har feks algekuler og dem kan du jo også ta fra hverandre og feste som et teppe til noe i akvariet. De vokser de også, men sakte. Algekuler pleier å være mye rimeligere å kjøpe fra utlandet, men så kommer det jo moms og frakt i tillegg, så da kan det lønne seg å kanskje kjøpe ganske mange i slengen og kanskje bestille sammen med noen andre der du bor. Ps. Husk alltid å skylle algekuler veldig godt før du har dem i akvariet! Man kan skylle og klemme litt på de, da de tåler å klemmes på og man skal skylle og klemme dem av og til, kanskje ca hver 2e måned for de samler opp i seg mye møkk.

Larsern
Hvis du bestiller den fra e-bay og får den gjennom tollen,så si fra til meg også,vurdert og bestille masse selv.

Fikk 8 5x5 biter. Etter 4 dager ser det flott ut. De har klart seg.
Dette kjøpet var en test.
De skriver lavere sum hvis du ber om det.

"Please set total cost for the custom invoice to 28 US$

Pease do not include the shipping expenses in the custom invoice"
Above request is only for Norwegian tax purposes only.

Har lagt ved bilder av Javamose??
La mangrove stykket over, å lot den ligge i 2mnd.
Da festet det seg ordentlig godt!

Please set total cost for the custom invoice to 28 US$
Pease do not include the shipping expenses in the custom invoice

La mangrove stykket over Javamose, lot den ligge i 2mnd.
Her er link til butikken jeg handlet hos
ok,der må jeg titte litt,
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap