Ferieforing (side 2)

Hei
Jeg tar hintet. Har ikke vært så lenge på dette forumet. Beklager.
Hvis du mener hintet fra Sølvi så er det nok at man må holde seg på teema på tråden å ikke legge ut bilder av masse rare ting utenfor tema. For eks bilde av sine foreldres kar.
Vis man ikke holder seg til tema på tråden blir det helt umulig å skjønne noen ting. Vis man skal prøve å lære noe.
Var det ikke 3 sider før?
1. Ikke kupp andre sine tråder.
2. Hold deg til temaet for tråden.
3. Ikke legg ut bilder du ikke selv har tatt eller har rett til å bruke.

Ryddet litt og ber om at de som bruker tråden holder seg til tema, altså feriefôring av diskus og noen nybegynnerspørsmål vedrørende start av diskakvarium.

Les gjerne svarene fra eldre akvarister som gjerne har gjort "alle" feil som er mulig og har en massiv kompetanse på akvariehobbyen generelt og ikke minst en meget spesiell og god kompetanse på discus.
Akvariefan
Var det ikke 3 sider før?

Ble nok fjernet av moderator
Moderator

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

En moderator er en person som har redigerings- og godkjenningsansvar på modererte nettsted, ofte diskusjonsforum. Moderatorens oppgave er, ikke ulikt en redaktørs, å påse at det leverte produktet er av tilstrekkelig god kvalitet; at det passer inn i sammenhengen der det skal offentliggjøres; at det ikke kan oppfattes som krenkende eller sårende av noen. Moderatoren kan gjøre endringer, eller avslå å bruke materialet hvis det ikke ønskes brukt. I motsetning til redaktøren kan ofte moderatoren på egen hånd gjøre endringer av en annen persons arbeide.

Ett nettsted kan ha mange moderatorer.

En moderator kan også ha en vaktfunskjon på nettsteder der det foregår kommunikasjon, som f.eks på nettsamfunn. Gode eksempler på dette er Nettby sine byvakter og Biip.no sine moderatorer.
Tørrfor i ferien---hvilke?
Så over til ferieforing av diskus Når/hvis jeg skal reise vekk 1 uke fra mine diskuser til sommeren. Hvilke tørrfor mener dere er best da. Jeg har en for-automat av merke Juwel. Skal jeg bruke et kraftig for siden diskusene da ikke får oksehjerte, eller magrere så ikke forurensningene i vannet blir så høyt?
Det som kan være lurt er å be familien mate Discusene hvis du har familie i nerheten.
En foreautomat er lurt å ha du må bare ha noen til å få den til å mate.
Jeg har ingen erfaring med foring av discus, men forautomater bruker jeg kontinuerlig til mine fisker. Juwel sin automat har definitivt lett for å plumpe ut for mye mat, mens Eheim er svært stabil. Jeg har i annen tråd nevnt at vi var på ferie i 4 uker og foret med Eheim forautomat uten noen som helst problem, bortsett fra manglende vannbytter da selvfølgelig.
Joda den er kanskje ikke helt stabil denne Juwel-foreren. Jeg bør vel kanskje satse på en Eheim Twin slik at jeg åde kan gi tørrfor til diskus og tabletter til coridoras sterbai som jeg har på bunnen.(eller hvordan går en uke uten tabletter til coriene?) Håper bare de får inn igjen de på webzoo. Så at lagerbeh. nå var null. men men, det er jo ikke sommer enda.
Var det noen som hadde tips til tørrfor til diskus?

Ang. å la andre i famlen til å fore, så er jeg litt restriktiv med det. Kan fort bli litt mye for
Lido
Var det noen som hadde tips til tørrfor til diskus?

Tetra har jo et granulatfôr som heter Tetra Discus. Sera har også et, det heter Sera Discus Granulat.
Takk for tipset Kampfisk.
Da prøver jeg et av disse
Jeg tror Discus liker tetra bits best men det går fint ann med tørrfor bare Discusene liker det. Pumpen min heter eheim professionel 3e 2075.
Takk. Kjempefint. Da får jeg bare sette igang

Du har bedre pumpe enn meg
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap