Reklame på akvaforum. hva skjer? (side 2)

Inaktiv bruker
Blokkere Reklame
FireFOX
IE "Bytt nettleser"
GCrome

Håper dette hjelper
Det fungerer fint å blokkere reklame, men du bidrar jo samtidig til å redusere annonseinntektene til sider som ofte er helt avhengige av dem for å overleve. Er det riktig?
Aasgaard
Det fungerer fint å blokkere reklame, men du bidrar jo samtidig til å redusere annonseinntektene til sider som ofte er helt avhengige av dem for å overleve. Er det riktig?

Det kan sikkert diskuteres. Selv gjør jeg det sånn at hvis jeg skal bestille noen varer fra f.eks Webzoo.no så finner jeg en link via Akvaforum.no, i håp om at AF får litt inntekt av det. Jeg betaler også Plussmedlemskap for å slippe reklame.
Spørsmålet her er vel ikke om det skal være reklame eller ikke, men hva slags reklame...
Inaktiv bruker
Er vell ikke så mye AF kan gjøre med det så lenge at Google bestemmer. :/
Jeg har også fått dating-reklamer av og til, men veldig veldig sjeldent. Det går mest på, hvis jeg har lett etter klær - ellos osv. Eller bare tilfeldig, mobil-reklamer, ferie-reklamer osv.

Kanskje det kommer av hva vi skriver på forumet? Eller det vi kikker på her, altså "asia-fisk" osv?

Grapejuice
Kanskje det kommer av hva vi skriver på forumet? Eller det vi kikker på her, altså "asia-fisk" osv?

Ja, det stemmer det. De baserer annonsene etter innholdet på sidene, og din egen søkehistorikk. Men det stemmer nok at ord som asia og lignende fører til reklame for asiatiske kvinner.
Sissimor
Spørsmålet her er vel ikke om det skal være reklame eller ikke, men hva slags reklame...

Enig med denne.
Såvidt jeg vet gir Google "reklameplass-leverandørene" sine (i dette tilfellet Akvaforum) mulighet til å sperre for enkelt-annonsører, nettsteder og kanskje også noen typer reklame hvis AF bestemmer seg for at det er uønsket.

Men jeg tror det er begrenset hvor mange sperrer man kan ha liggende inne på en gang. Og hvis man sperrer for én dating-tjeneste popper det vel opp en annen en like fort, så det spørs om det er noe stort poeng i å prøve å overstyre automatikken som bestemmer innholdet i reklamene.

Hvis noen føler at Google-reklamen "spionerer" på dem, kan det hjelpe å installere et program som sletter såkalte tracking cookies. Da får annonsøren mye dårligere mulighet til å følge med på hvilke sider du har vært på tidligere osv. Gratisprogrammet Spybot pleide å være god på dette, men jeg har ikke brukt programmet på noen år nå, så jeg kan ikke garantere 100% for hvordan det funker på moderne Windows-versjoner i dag.
Det gikk noen dager over før jeg betalte plussmedlemskapet mitt og da ble jeg vanlig medlem igjen og det poppet opp med reklame. Jeg kommenterte det også en plass men etter at betalingen min ble registrert og jeg ble plussmedlem igjen så har reklamen kommet bort, takke Gud for det. Så irriterende at det stadig poppet opp reklame når jeg leste i tråder. Det er nok med all reklamen på tv om man ikke skal ha det rett opp i trynet her inne også. Betaler gladelig 299 kr for å slippe dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap