Linda's akvarieverden :) (side 2)

da har jeg begynt å fylle opp akvarium nr 2

det er kun på 53 liter, men det var billig (599 så da måtte jeg bare ha det.. *ler*

planen var egentlig å putte oppi kampfiskhannen min der, men har sett at palettene mine er litt for pågående (les: hunnen) på andre fisker og jager disse rundt.. har derfor tenkt å flytte de over i dette karet for å se om det er pga lek at hun er så ille..

kampfiskhannen min må derfor vente litt til med å få seg et nytt hjem... :/

mens jeg sitter her, venter jeg på at roten jeg skal ha i det karet skal synke..

i karet har jeg fylt opp med biltema sand, 2 kokoshuler, 2 planter ( 1x Bacopa australis og 1x Echinodorus bleheri (bleherae) )samt denne rota da. Vann er tatt fra 180 literen (fylte opp igår, og pumpa har stått i en bøtte med vann fra 180 literen siden torsdag (og i akvariet siden igår)

skal ha vannskifte på 180 literen idag, og skal da "skylle" filteret litt oppi det nye akvariet.. vet ikke helt hvilken annen måte jeg skal få "flyttet over" filtergugge på..
da er palettene oppi det nye karet

de har allerede sjekket ut begge kokosnøtt hulene, og virker generelt roligere nå som de er alene. Nå svømmer de sammen og hannen jager henne ikke så mye rundt..

blir spennende å se hvordan det blir de neste dagene, om det kun er fordi de er på et nytt sted at de har roet seg, eller om akvariebyttet har trigget til mer lek hos dem. De har jo ikke vist noen interesse i den retning i 180 literen.

ellers har jeg hatt ukentlig vannskifte i 180 literen fjernet alger fra glasset, skrubbet rene stener og skifer da jeg håper at dette gradvis vil dempe algeveksten i akvariet..

har også prøvd å "gni" bort de verste algene fra plantebladene også.

ble satt inn 2 nye planter der idag, må skaffe flere til uka..

ellers ble det litt ommøblering i karet, blir spennende å se om tingene roer seg nå som palettene er borte..

nå er det bare karet til kampfiskhannen min som må ordnes vurderer å bytte ut grusen til biltemasand har masse til overs..
palettene ser ut til å like seg alene, men hannen er blitt veldig lys synes jeg..

hunnen har fortsatt de samme sterke fargene..

har blitt mye vannskifte de siste dagene, så de har vel ikke fått slått seg helt til ro enda.. *ler*

hunnen har begynt å vibrere litt innimellom, viser seg litt frem for hannen.

virker som om de begge trives godt under pumpa, selv om det er 2 kokosnøttkuler i karet - mulig fordi det er den plassen som har vært mest "rolig" den siste uka.. ser ut som om de har gravd veldig bak der inn mot hjørnet..

jaja.. får håpe vannverdiene stabiliseres snart, brukte jo vann fra 180 literen da jeg startet opp dette akvariet, og siden det er påvist ammonium/ammoniakk i det karet, vil det jo være noe oppi dette også..

Filmsnutt av palettciklidehann som graver grop
fikk filmet hannen min som graver grop rett under pumpa

har 2 kokosnøtthuler, men antageligvis pga mye vannbytte de siste dagene føler han seg tryggere der

[URL=http://www.youtube.com/watch?v=K5UvBn0wxlg&feature=plcp&context=C4c24160VDvjVQa1PpcFPUvlSLbluqQ1Ce8gZi09uZ-yl1cZREOpw=][/URL]
da var kveldens vannskifte gjort synes nesten det går fortere for hver gang.. *ler*

skulle ønske at jeg kunne hatt slik slange til å fylle opp kara med rett fra springen.. men heldigvis er det ikke mange metrene å gå med bøttene

tømt 100 liter i 180 literen og men bare 20 i 53 literen idag (pleid å ta 30) ..

er spent på om det blir lek på palettene snart, hannen graver jo som bare det - ulempen er at han graver i hjørnet på akvariet (under filter) og ikke i noen kokosnøtthule..

begynner også å lure litt på denne kampfiskhannen min.. han finnes ikke intressert i å bygge skumreir.. har hatt oppi ei hue nå siden onsdag (tror jeg det var) og han bryr seg ikke. de 2 går veldig godt sammen, så å si ingen jaging i det hele tatt - kun ved foring han har jaget henne litt unna.

begge er crowntail, nydelige begge 2
Hei.Jeg og løper rundt i huset med bøtter men det går da på et vis.Et skikkelig vannbytte du hadde der.100 liter.Bytter du det hver gang?Og hvor ofte?Jeg bytter kanskje litt lite selv
Ellers fin tråd med masse fine bilder.
Kampfisk vet jeg ingen ting om så kan ikke hjelpe deg der
nei, som regel blir det bare byttet ut 30% (ca 60 liter hver uke) men har ammonium/ammoniakk i karet, så har nå byttet utt 100 liter hver dag siden onsdag..

nei, denne kampfisken er vel et kapittel for seg selv.. har hatt flere hanner tidligere, og ALLE har bygget skumrede.. kun han her som ikke gidder..

*ler*
Kjent og trist
Har akkurat samme problemstilling med min hanne. Har skiftet hunner stadig da han ikke har vært av hippie-typen som foretrakk love foran war. Når jeg da finner en pige han aksepterer så svømmer de rundt hverandre som stimfisk og ikke en eneste boble legger seg i overflaten... Snurrig fyr.
hehe

ja, da er det ikke bare min som oppfører seg merkelig.. *ler*

hadde liksom håpet på å se om de ville leke, men neida... de svømmer rundt og alt er bare fryd og gammen oppi der..

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap