fuzz' dag- og nattbok (side 2)

hmm rart du sliter med pumpa. jeg har som sagt en fx5 som er en drøm å ha i hus. stillegående. plug & play. veldig enkelt. bare å stappe slangene i karret og putte i kontakta.

er en myte at tanganyika krever stort kar.

sjekk ut a.calvus. a.compressiceps. og alle sneglehuslekerne =)
Fant ut at jeg ikke er alene om problemer med filteret: Hehe. Kjipt, fordi jeg tror mindre og mindre på at det skal bli bedre. Litt bra, fordi det ikke bare er jeg som er HELT håpløs. :P

Klarer ikke falle helt for tanganyika-fisk, altså. For all del, de er fine, men jeg vet ikke helt...
NÅ tror jeg filterproblemene løser seg. Haha. Ringte leverandøren og forklarte problemet, så nå får jeg ny på fredag. Det blir eheim pro3 2073. Nå har jeg riktig nok hørt en del klaging over lekkasje på 207x-modellene, men jeg var totalt kreisi og tok sjansen likevel. Dessuten har jeg hørt at feilen på de modellene er utbedret, og SÅ har jeg lest noen vedlikeholdstriks for å forhindre lekkasjen og. Ambisiøst av teknikk-amatøren. Men alt er jo bedre enn dette! Måtte plugge ut kontakta i natt, fordi duringa ble så kraftig at jeg ikke fikk sove (gjennom en betongvegg, liksom).

Fredag blir altså dagen jeg starter innkjøring i ny-karet for tredje gang på nøyaktig ei uke. Nå må jeg snart få komme lenger enn dag to. Blir bra!
He He godt det løser seg da er det jo bare å kjøre inn og skaffe tanganyika som vi ble enige om
Nytt filter i hus! Er så sykt fornøyd! Hører jo ingenting i det hele tatt. Aaah! OG jeg har fått målbar no2 og nedgang i nh4. Så nå er jeg virkelig igang. Endelig. Hadde oppi litt mer salmiakk, og har ståltrua på at det er klart om ikke mange ukene. Har fortsatt ikke bestemt meg for fisk, men tror noe annet enn sør-/mellom-amerikansk er uaktuelt. Hehe. Har jo fremdeles voldsomt lyst på L260 med tia.
Verste jeg har hørt He He. Men Morro for deg da. Så får du jo si i fra når du ombestemmer deg og skal ha tanganyika i stedet hø hø
Hehe! Om det er noen trøst, har jeg funnet noen tanganyika som er interessante. Mulig jeg heller introduserer noen på jobb etterhvert (jeg er nemlig en av de salgsglade, upålitelige som jobber kveld i dyrebutikk.. :P).

Akkurat nå er det mye venting.. Venting på at ny-karet skal bli kjørt inn, venting på skiferhuler, venting på at L201-barna skal bli større (noen ser jeg omtrent forskjell på hver dag, og det er gøy!), venting på at ancistrusene kan flyttes, venting på at plantene skal vokse seg til. Så utenom det vanlige, som vannbytter og fòring, skjer det liksom litt lite. Har fått VOLDSOMT mange pestsnegler, da! Plutselig oppblomstring. Gjør forsåvidt ikke så mye, for det virker som om de har gått løs på algene som har vært på bakgrunnen i lange tider. Regner med det blir færre når det blir mindre mat. Hvis ikke, blir jeg nødt til å finne på noe lurt. Har ingenting imot snegler, men de trenger da ikke ta helt over heller. :P

Benytter ventetiden til å eksponere meg selv litt! Det er sikkert KJEMPEinteressant å lese litt om et menneske, sånn til avveksling? Jeg heter Lisa, er i skrivende stund 21 år og Osloborger. Er opprinnelig fra Hakadal, og vil nok komme meg til mer landlige strøk igjen når jeg har blitt voksen (:P), og har fått meg fast jobb. Jobber nå som nevnt deltid i dyrebutikk, men er eeeegentlig økonomistudent på Blindern.

Er også veldig interessert i musikk, og bruker mye fritid på konserter eller bråkete puber. Voldsomt glad i å ha folk rundt meg, så det passer jo perfekt. Er rastløs, men lat. Nysgjerrig, men utålmodig. Blid og engasjert, og derfor også ofte lett å provosere. Hater å ta feil, men gjør det allikevel ofte. Julebilde! ->
Da er du ett skritt i riket retning hvert fall

Hvilke arter har du falt for?
Litt diverse! Spesielt kan jeg nevne Julidochromis og Tropheus.
Tropheus er fantastiske. Frontosa også. Men de krever karr med litt størrelse.

Har jo calvus og compressiceps også. Morsomt utseende. Cyprichromis Leptosoma er også flott. For ikke å snakke om Neolamprologus leleupi
Har falt av lasset allerede. Hehe! Men ja, tropheusene er voldsomt stilige. Men også svært lite aktuelle. :P

Fulgte et råd her og gravde ned maten til coryene. Morsomste på lenge! Snuta langt nedi sanda lenge etterpå. Legger ved et dårlig mobilbilde. Legger også ved bilde av det største L201-barnet mitt. Fiiine!
haha kjenner igjen den "snuten så lant ned bare aua over sanda" ser ut som hunder som farter rundt i sanda når de får sine "tulltak"
Haha, ja!

Her går det seint nå. Dro ut på leting etter ei stor rot i går, uten hell. De fleste har bare små puslerøtter, og det trenger jeg ikke.. Jaja. Fikk kjøpt noe plantegjødning og discusbits, i hvertfall. OG catappa-blader! Bare for å teste før jeg kjøper inn større lass. PHen i juwelen er akkurat der jeg vil ha den nå! Finfint. Syns det ser litt ålreit ut med bladene og, jeg.

I ny-karet har jeg skyhøyt nitritt-utslag, og det er jo forventet. Men jeg begynner jo å bli litt utålmodig og. Hehe. Vil liksom se noe forandring. Ammoniakk-mengdene jeg tilsetter brytes ned på ca 24 timer nå, da, og det er vel fint. Og eheim-filteret er fortsatt knall.

In other news: Cleo hater livet sitt (ref. bildet)
Ja, jeg hadde også hatet livet om jeg måtte gå med one-piece, haha neida. Den ser ihvertfall bedre ut enn det mine har fått.. det har vært sånne "slemsete" greier hvor hullene til føttene er klipt slik at de ikke klarer å gå skikkelig.

Høres ut som du er på god vei med innkjøring ellers, håper på bilder snart!
Bodyen er egentlig kjempefin, så hun er bare en sær sutrekopp som klager. Nå har hun fått slippe, og hun er kjempeflink til å holde seg unna såret. NOE irritert på at veterinær ikke barberte henne bedre, da.. Plasteret sitter jo bom fast. Har brukt matolje for å få det til å løsne, men det er begrensa hvor lenge hun lar meg gnikke og dra på magen hennes.

Har nå "bestemt" meg for apistogramma og corydoras i ny-karet. Sambo syns a. cacatuoides er veldig fin, så selv om jeg personlig kanskje ville valgt en annen, så blir det nok en trio kakaduer. Får begynne å lete etter noen. Coryer haster ikke, for ancistrusene skal få bo der en stund først, så flytter de vel til mamma når hun er kommet igang.

Tålmodigheten min fikk en mini-knekk idag. Hadde egentlig tenkt å kun bruke salmi til innkjøring, bare for å lære, men klarte ikke la være å vri oppi litt filterguffe.. Litt fortgang er fint!

Bilder kommer, men nå er det så mye alger at jeg ikke vil vise det frem riktig ennå. Hehe.
Oi så bra at hun ikke rører såret. Tror mange dyreleger idag er veldig flinke til å sy og fikse skikkelig, for når jeg bodde hjemme og fikk pusiene der sterilisert (fire stk!) så var det ingen som rørte sårene fra dag 1, de brydde seg ikke engang.

haha uff ja det ramler vel av etterhvert når oljen kanskje har trekt skikkelig inn og ødelagt limet.
Ah! Jeg var jo kjempenervøs for at hun skulle slikke det i stykker (det ville hundene mine gaaaaaarantert gjort), men hun er superflink. Heldigvis! Og nå har vi gjort plasterfjerning til kosetid. Haha. Søte.

Fiksa litt i juwelen nå. Syns det ble bedre. Var egentlig veldig fornøyd, men så surfet jeg litt rundt her. Ikke like imponert mer.. Haha. Dårlig gjort at alle er så flinke!
Pusen her reiv istykker hele bodyen, og reiv av plasteret selv. Og hun ble skikkelig irritert når bodyen ble reparert med masse gaffa...
Haha! Nå føler jeg meg ihvertfall heldig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap