Nytt akvarie! (side 2)

tusen takk for alle tips! jeg skal nok ha flere planter ja, men bakgrunn er jeg ikke helt sikker på. jeg har en ganske lys vegg bak, og det eneste som sjenerer er ledningene. men må i så fall finne en fin en, er så utrolig mange stygge, haha!

jeg har hørt mye om innkjøring og sånn, men jeg kjøpte karet med pumpa brukt, og tentke at det er sikker noe av de bakteriene man skal ha i der. jeg puttet alt oppi, og ventet til tempen var passe og at vannet var klart og rent. tror dere det går bra? jeg har jo hatt fisker som har levd lenge, siden det forrige karet mitt og sånt.... men der hadde jeg ikke så mange fisker, så er flest nye her.
bare les her inne på forumet,så får du mange tips,hvordan bakgrunner lages også
MEN, igjen, haha, forslag til fisk som er fargerike, kanskje litt spesielle og som lyser opp akvariet litt? )
Det er ikke dyrt med bakgrunn til et akvarie,er jo bare å kjøpe bildet på rull og det koster ikke all verden. Jeg har det på mitt vision 260 og tror jeg betalte 100 kr for det.
Hei
sorry vi sporet av litt,det var fisk han spurte om
For all del, ikke tenk på å tilføre mere fisk nå. Tenk heller på hvordan du skal få de du har til å overleve. Ser du skriver noe om ditt forrige kar, er dette nedlagt eller i drift ? Hvis det er i drift, trenger ikke innkjøringsperioden bli 4-6 uker med både Ammoniakk-topp og Nitritt-topp og tilhørende
massedød. Da kan du overføre filterbakterier fra det andre karet(filteret).
Hvis ikke må du nok belage deg på vannbytter hver dag når NH3- og NO2-toppene kommer. Hvis du ikke allerede har, bør du kjøpe tester for disse (+ bl.a. Nitrat og PH ).
Du har to saktevoksende planter i karet. Mitt råd er : Kjøp hurtigvoksende, de vil kunne ta unna en del av overskuddsnæringen i vannet. Du bør vel også skru av diffusorene på filtrene for at ikke plantene skal dø av CO2-mangel.
PS ! Etter innkjøringen bør du vel begynne å tenke på hvem som skal ta
seg av algene........fisk eller snegler ?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap