Discus som ikke spiser. (side 2)

Akvariefan
I dag kjøpte jeg røde mygglarver så det blir snacs i kveld. Tenker å bare gi røde mygglarver på lørdag som lørdags snop når Discusen spiser frossen oksehjerte og bits.

Hva får deg til å tro at røde myggiser er snacs eller snop. Har du smakt på de ?
Jeg har mange discus som ikke vil ta dette søppelet, det er jo omtrent null nærimg i dette.
J#$&%a dyrt er det og.
Jeg hadde samme problemet med mine discuser for noen år tilbake. jeg senkte Ph'en til 5,8 og skaffet meg fult av melormer. det ble en matorgi uten like! alle spiste som bare fy

gode vannbytter er også veldig viktig, da det er en ganske følsom fisk.
og tåler veldig lite dårlig vannkvalitet.

også flyttet jeg akvariet fra gangen, da de ble veldig stresset hver gang noen gikk forbi.

går de med andre fisker ?
og hvilket filter bruker du ?
Kai Hansen
[QUOTE=Akvariefan]I dag kjøpte jeg røde mygglarver så det blir snacs i kveld. Tenker å bare gi røde mygglarver på lørdag som lørdags snop når Discusen spiser frossen oksehjerte og bits.

Hva får deg til å tro at røde myggiser er snacs eller snop. Har du smakt på de ?
Jeg har mange discus som ikke vil ta dette søppelet, det er jo omtrent null nærimg i dette.
J#$&%a dyrt er det og.

Men det er fremdels bedre en standar flakfor, gram for gram, billigere også
men ingenting slår levendefor.
Jeg har ganske mangen fisk i karet. 4 flyndrer så er det fult. Jeg har tilsammen 61 fisk.
Jeg har ca 10 pansermaller, 6 Discus, 10 kardinaltetraer, 15 ottoer, 2 sommerfuglfisker, 2 sommerfuglciklider, 2 palett ciklider, 4 grenmaller, 1 black ghost, 1 glassmalle, 4 siamesiske algespisere, 1 viftereke og 3 eplesnegler.
Og pumpen heter eheim professionel 3e 2075 + en innebygget pumpe.
Jeg tenker at jeg bare skal ha sandbunn men nå har jeg 1/3 med sand og resten grus.
Jeg bytter 1/3 vann i uken.
Da var feed time ferdig og Discusen som ikke spiste spiste røde mygglarver.
Til våren blir det levende mygglarver. Går det bra å gi Discus vannkalver?
Discusene dine Kai var anderledes en mine. Hi Hi.
Har lest at det er mye næring i røde myggis.
Akvariefan
Da var feed time ferdig og Discusen som ikke spiste spiste røde mygglarver. Til våren blir det levende mygglarver. Går det bra å gi Discus vannkalver?

vannkalver er vell ikke av de tregeste skapningene du kan velge?

makk eller melorm er ganske grei mat
Jeg skal gi meitemark men hvordan får man vekk jord og bakterier?
Hvordan dreper man dem og risker man at bakterier kommer med marken og dreper Discusene? Jeg må ha et godt svar pågrunnav ellers sier mamma og pappa nei.
Først så kjøper du mark på XXL. Der får du 50 stk medium til Kr.35,-.
Ta ut antallet du skal fore med, men til å begynne med så klarer det seg med en for å sjekke at de vil spise det. Du må sannsynlig gjenta dette flere ganger før de sjønner at dette er "snacs".
Du skyller den under kaldt vannfor derefter å kappe den opp i små biter. Dess mindre fisken er , mindre biter kapper du, og så er det rett opp i karet med det.
Bakterier sa du !, nei her er det ikke noe bakterier, ikke falige i alle fall og jord spytter de bare ut igjen.
Det jeg kan garantere deg er at dette er noe av det beste du kan fore discussen din med, ja bevares, all annen fisk også, kansje med unntak an tangalavi og vegetarianere.
hvor stor er karet, har ikke fått det med meg.

No3 , er ikke det nitrat? synes du hadde høye verdier der. Kommer vel av for mye foring, avføring, og rotnende planter. Da bør man bytte vann, og bytte vann. Kan hende det er derfor diskusen ikke er i form.

Kan det hende at alle de andre fiskene er en trussel?
Jeg bytter 1/3 i uken. No3 er nitrat og no2 er nitritt. Jeg har en 300L.
Men hvordan ordne man med meitemark?
Sorry bare glem spørsmålet. Fikk ikke lest innlegget ditt kai.
Hvis du får slikt utslag på nitrat - så er ikke 1/3 en gang i uken nok. Da må du bytte oftere en periode, til nivået går ned på akseptabelt. Dette vet jeg fordi jeg selv har hatt slike problemer en periode. Løsningen var å bytte litt hver dag en periode.
Da har jeg testet vannet og: nitrat=10 nitritt=0 gh=15 kh=6 ph=6,5 cl2=0.
Hvordan oppbevarer jeg meitemark over lenger tid?
Akvariefan
Hvordan oppbevarer jeg meitemark over lenger tid?

Sett den i kjøleskapet, da holder den lenge.
Takk. Men overleverlever de da? Ikke at det er noe broblem lurer bare på.
Ingen gode følelser for meitemark
Akvariefan
Ingen gode følelser for meitemark :(

Min mening:
Er levende dyr de også - spesielt når de blir brukt som for bør en ha like mye respekt for dem som andre levende skapninger...og behandle dem deretter.

Uten at jeg har noen varmere følelser for meitemark
Syntes du hadde unaturlige høye GH og KH verdier.
Skulle kansje begynt med Malavi!!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap