Discus som ikke spiser. (side 2)
AkvariefanI dag kjøpte jeg røde mygglarver så det blir snacs i kveld. Tenker å bare gi røde mygglarver på lørdag som lørdags snop når Discusen spiser frossen oksehjerte og bits.
Hva får deg til å tro at røde myggiser er snacs eller snop. Har du smakt på de ?
Jeg har mange discus som ikke vil ta dette søppelet, det er jo omtrent null nærimg i dette.
J#$&%a dyrt er det og.
Postet 21.01.12 kl 17:16
Jeg hadde samme problemet med mine discuser for noen år tilbake. jeg senkte Ph'en til 5,8 og skaffet meg fult av melormer. det ble en matorgi uten like! alle spiste som bare fy
gode vannbytter er også veldig viktig, da det er en ganske følsom fisk.
og tåler veldig lite dårlig vannkvalitet.
også flyttet jeg akvariet fra gangen, da de ble veldig stresset hver gang noen gikk forbi.
går de med andre fisker ?
og hvilket filter bruker du ?
gode vannbytter er også veldig viktig, da det er en ganske følsom fisk.
og tåler veldig lite dårlig vannkvalitet.
også flyttet jeg akvariet fra gangen, da de ble veldig stresset hver gang noen gikk forbi.
går de med andre fisker ?
og hvilket filter bruker du ?
Postet 21.01.12 kl 17:53
Endret: 21.01.12 kl 17:57
Kai Hansen[QUOTE=Akvariefan]I dag kjøpte jeg røde mygglarver så det blir snacs i kveld. Tenker å bare gi røde mygglarver på lørdag som lørdags snop når Discusen spiser frossen oksehjerte og bits.
Hva får deg til å tro at røde myggiser er snacs eller snop. Har du smakt på de ?
Jeg har mange discus som ikke vil ta dette søppelet, det er jo omtrent null nærimg i dette.
J#$&%a dyrt er det og.
Men det er fremdels bedre en standar flakfor, gram for gram, billigere også
men ingenting slår levendefor.
Postet 21.01.12 kl 17:54
Jeg har ganske mangen fisk i karet. 4 flyndrer så er det fult. Jeg har tilsammen 61 fisk.
Jeg har ca 10 pansermaller, 6 Discus, 10 kardinaltetraer, 15 ottoer, 2 sommerfuglfisker, 2 sommerfuglciklider, 2 palett ciklider, 4 grenmaller, 1 black ghost, 1 glassmalle, 4 siamesiske algespisere, 1 viftereke og 3 eplesnegler.
Og pumpen heter eheim professionel 3e 2075 + en innebygget pumpe.
Jeg tenker at jeg bare skal ha sandbunn men nå har jeg 1/3 med sand og resten grus.
Jeg bytter 1/3 vann i uken.
Jeg har ca 10 pansermaller, 6 Discus, 10 kardinaltetraer, 15 ottoer, 2 sommerfuglfisker, 2 sommerfuglciklider, 2 palett ciklider, 4 grenmaller, 1 black ghost, 1 glassmalle, 4 siamesiske algespisere, 1 viftereke og 3 eplesnegler.
Og pumpen heter eheim professionel 3e 2075 + en innebygget pumpe.
Jeg tenker at jeg bare skal ha sandbunn men nå har jeg 1/3 med sand og resten grus.
Jeg bytter 1/3 vann i uken.
Postet 21.01.12 kl 18:32
Postet 21.01.12 kl 20:05
Postet 21.01.12 kl 20:08
Postet 21.01.12 kl 23:25
Postet 22.01.12 kl 15:07
Først så kjøper du mark på XXL. Der får du 50 stk medium til Kr.35,-.
Ta ut antallet du skal fore med, men til å begynne med så klarer det seg med en for å sjekke at de vil spise det. Du må sannsynlig gjenta dette flere ganger før de sjønner at dette er "snacs".
Du skyller den under kaldt vannfor derefter å kappe den opp i små biter. Dess mindre fisken er , mindre biter kapper du, og så er det rett opp i karet med det.
Bakterier sa du !, nei her er det ikke noe bakterier, ikke falige i alle fall og jord spytter de bare ut igjen.
Det jeg kan garantere deg er at dette er noe av det beste du kan fore discussen din med, ja bevares, all annen fisk også, kansje med unntak an tangalavi og vegetarianere.
Ta ut antallet du skal fore med, men til å begynne med så klarer det seg med en for å sjekke at de vil spise det. Du må sannsynlig gjenta dette flere ganger før de sjønner at dette er "snacs".
Du skyller den under kaldt vannfor derefter å kappe den opp i små biter. Dess mindre fisken er , mindre biter kapper du, og så er det rett opp i karet med det.
Bakterier sa du !, nei her er det ikke noe bakterier, ikke falige i alle fall og jord spytter de bare ut igjen.
Det jeg kan garantere deg er at dette er noe av det beste du kan fore discussen din med, ja bevares, all annen fisk også, kansje med unntak an tangalavi og vegetarianere.
Postet 22.01.12 kl 16:08
Endret: 22.01.12 kl 16:08
hvor stor er karet, har ikke fått det med meg.
No3 , er ikke det nitrat? synes du hadde høye verdier der. Kommer vel av for mye foring, avføring, og rotnende planter. Da bør man bytte vann, og bytte vann. Kan hende det er derfor diskusen ikke er i form.
Kan det hende at alle de andre fiskene er en trussel?
No3 , er ikke det nitrat? synes du hadde høye verdier der. Kommer vel av for mye foring, avføring, og rotnende planter. Da bør man bytte vann, og bytte vann. Kan hende det er derfor diskusen ikke er i form.
Kan det hende at alle de andre fiskene er en trussel?
Postet 22.01.12 kl 17:50
Postet 22.01.12 kl 21:37
Postet 22.01.12 kl 21:38
Postet 22.01.12 kl 22:24
Postet 23.01.12 kl 18:56
Postet 25.01.12 kl 16:30
Postet 25.01.12 kl 17:34
Postet 26.01.12 kl 16:31
Postet 08.02.12 kl 19:14
Postet 20.03.12 kl 14:55
Postet 20.03.12 kl 15:01