Kampfisk spm (side 2)

Som sagt,kampfisken har holdt seg for seg selv
Noen kampfisker er svært fredelige og går fint overens med andre. Dersom du ikke ser at det er skade på de andre fiskene, og du ikke ser kampfisken jage de andre, så går det nok helt fint. Du må nesten bare følge med på trivselen til alle fiskene. Men. Derimot dersom du ser skade på fiskene bør du skille de.
Så jeg kan kjøpe 4 kampfisk hunn men ikke forvente at de skal gå sammen?
Jenter går gjerne fint ilag, men det kan godt hende at kampfisken blir litt ivrig.. Kan i verste fall skade dem..
Men det er en hann og 4 jenter går vel da fint med han?
Personlig så vil jeg si at 5 kampfisk (4 hun og 1 han) er litt vel mye for en 60l.
Kampfisker kan være litt sære, så dersom du skal ha kampfisker anbefaler jeg deg å lese om disse på nett. For å forstå deres beov..
Hvor stort akvarie har du?

Personlig har jeg dårlig erfaring med å bare satse på at det går greit med kampfisk. Selv ville jeg ikke ha satt sammen en hann sammen med hunner uten å ha et back-up kar i tilfelle det ikke går bra. Noen tilfeller går det fint og andre ikke.. Kampfisker er nydelige, men kan også være ganske aggressive. Synes selv ikke det er så morro med ”amputerte” (i mangel av bedre ord) fisk som svømmer rundt i karret.(som da må avlives..)
Det er 60 liter og jeg har ikke plass til et til.ds blir det nok bare en fisk på meg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap