Hva skal jeg gjøre med min ekstremt aggresive kampfisk? (side 2)

Lisbeth S
Anbefaler dere å lese om stunting... (gullfisk kan slutte å vokse PÅ UTSIDEN dersom de har "for liten plass", bare det at innvollene fortsetter og vokse...)

Tror nok ikke at dette stemmer helt, men du er inne på noe. Du har sikker hørt om UiTø sitt prosjekt i Takvannet, Et storstilt økologisk
eksperiment. I: Røya i Takvannet
. Ottar 3:42-50. Gjennom å sette ut ruser og garn klarte man å fiske ut så mye "tusenbrødre" at kvaliteten på resterende stamme steg betraktelig da tilgangen på fôr ble bedre og det totale antall fisk ble kraftig redusert.

Ellers minner jeg om dette;

Retningslinjer

Som medlem på Akvaforum.no (AF) aksepterer du følgende retningslinjer:

12) Unngå bruk av STORE BOKSTAVER (kapiteler) og overdreven bruk av tegnsetting i dine innlegg. På internett anses det å rope og kan oppfattes uhøflig. Det er også vanskeligere å lese et innlegg som er skrevet med bare store bokstaver.

13) Unngå å svare på innlegg som irriterer deg, eller å svare i sinne.

14) Personlige angrep på andre medlemmer i forumet er ikke tillatt. Vær saklig i dine innlegg.
dag atle
Cred til Kampfisk for å klare å behalde litt verdighet her i møte med meiningslaust vås!

Kan ikke sei her er mye verdighet igjen til noen av de, begynner å bli litt dumt no.
En kampfisk vil fint klare seg i 30-40 liter Disse får du kjøpt brukt billig. Min gikk i 60 liter, å det var ikke meget populært.. Lå på bunnen, spiste dårlig, å virket generelt slapp. Så fikk han over i 10 liter, å nå er han kvikk og fin! Han er vel og merke ca 1 og et halvt år gammel.

Når det kommer til agressjon så er det veeeldig forskjellig som de sier.. Har en hvit super delta som ikke går ann å ha sammen med andre fisker, mens min blå crown tail går sammen med alt og alle Guppy, platy, neon tetra og sebrafisk har jeg hatt han med.

Du kan også prøve levere fisken til en dyrebutikk i nærområdet, da de ofte tar til seg fisk utenifra, bare informer om at den er agressiv.

Jeg fikk aldeles ikke så mye problemer av å holde mine 6 gullfisk i 60 l.. hehe tror nok ikke gullfiskene dine har ett forferdelig liv.. er noen som bare MÅ pirke skjønner du..

lykke til med fiskene dine, håper alt går seg til
har ikke vært lenge her på forumet men må innrømme at det er ting jeg ikke tør å spørre om da det er en del av de erfarne som har det med å svare litt for skarpt til en nybegynner som prøver å gjøre sitt beste,,
grunnen til at jeg ikke tør å spørre om alt er jo at jeg leser mye her og sett andre nybegynnere få så det holder ,men jeg berømmer veldig mange her på forumet som hjelper oss nybegynnere masse .-) så dette gjelder en liten prosent, ikke flertallet,men det jeg mener er at de erfarne som kjefter på nybegynnere bør kanskje tenke seg litt om,,, alle har vært nybegynnere en gang og alle gjør feil.-)

dette er generelt.-) ikke denne tråden
Nybegynnere som prøver så godt de kan får stort sett ikke kjeft heldigvis, det er de som absolutt ikke vil høre når de ikke får svarene de ønsker som får sinnene i kok. Og de som insisterer på å gi dårlig råd for å være "snill" med nybegynnerne selvfølgelig.

Bare spør ivei, og så lenge du viser at du vil fiskens beste, så går det nok bra ;D
Man bør velge "kampene" med omhu.

I dette tilfelle her synes jeg ikke det er så ille å ha 2 små gullfisk i en 110 liters kar så lenge man skjønner at de må flyttes til større kar når de er større. Dette gjelder selfølgelig ikke alle fisk da noen vokser ekstremt fort og blir hemmet i veksten. Men fyren har en 110 liters, ikke en 40 liters eller en bolle.

Man skal ikke se seg blind på anbefalt størrelse ført opp i akvaforum da man skal også tenke på størrelse på fiksen, fiske sammensetning og i noen tilfeller hvordan selve akvariumet er.
Sissimor
Nybegynnere som prøver så godt de kan får stort sett ikke kjeft heldigvis, det er de som absolutt ikke vil høre når de ikke får svarene de ønsker som får sinnene i kok. Og de som insisterer på å gi dårlig råd for å være "snill" med nybegynnerne selvfølgelig. Bare spør ivei, og så lenge du viser at du vil fiskens beste, så går det nok bra ;D

selvsagt MÅ man ville fiskene det beste .-) det er dyr og dyr skal ha det fint ,men man kan feile, høre på feil råd, tro man gjør det beste så går det galt likevel, mye kan skje men dyrenes beste må være nr 1 er så klart helt enig i det jeg sørger for hver fisk jeg har mistet . man blir jo så lade i dem men som jeg sa det jeg skrev gjelder kun en liten liten del,, flesteparten gir vanvittig gode råd og klart man må lytte å lære, er slik man lærer,, jegpersonlig har lært så utrolig mye ved å lese her på forumet så tusen takk
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap