Algespiser(malle) (side 2)

Hvor stort er akvariet ditt da? Hvis du har stort nok akvarium så kan du ha gullfisk, men de blir ganske store, så det er nok mulig at de kan finne på å ete mindre fisk som neontetra.
Inaktiv bruker
Det er en sjanse man tar dette med gullfisk, jeg angrer på at jeg kjøpte gullfiskene mine, nå blir jeg ikke kvitt dem uten at jeg tar livet av dem. og jeg kan ikke gi dem den plassen de trenger. De er i et 70Liter akvarium.
Det som er med gullfisken, er at den har DIGER munn og kan lett svelge en neontetra rett ned. :/ Så raserer de ALT av planter, og da mener jeg ALT av planter.
Nå er ikke mine så veldig store ENDA, men de er dobbelt så store som de man får i butikken og de blir 4 ganger så stor som de er nå! Så var det svaret, vil ikke anbefale gullfisk uansett. Velg heller en annen fisk som Cory eller Ancistrus.
For å være helt ærlig vet jeg ikke hvor stort akvariet mitt er..(det er egt naboen sitt, men har på en måte fått det etter at de slutta med fisker.).
Målte det nå nettopp; det er 51 cm langt, 29 cm bredt og 34 cm høyt.
Hvor mye liter tror dere det er? Jeg(mor og far ) har altid trodd at det var rundt 60-80 l.
Kan det stemme?

Ja, tror nok neppe at det går så bra hvis jeg skaffer meg gullfisk.. Akvariet er så tomt med bare 5 neontetra og en malle.. Skal lese litt om Cory, Ancistrus og lignende fisker.
Har dere noen billige, men fine planter å annbefale? Må friske opp akvariet litt
Jeg kom frem til at karet dit er 50l på af er det osså en akvarie kalkulator.

Dene finner du ved å trykke på akvarium å så videre på kalkulator å så på den øverste.
palett chikliden
Jeg kom frem til at karet dit er 50l:) på af er det osså en akvarie kalkulator. Dene finner du ved å trykke på akvarium å så videre på kalkulator å så på den øverste.


Visste ikke at det fantes, tusen takk! Endelig vet jeg hvor stort/lite akvariet er også.
Hvor mye/lite fisker er anbefalt/best å ha i et akvarium på 50 liter hvis jeg har små fisker?
Nå har jeg kjøpt nye fisker, 5 skjørttetra og 5 molly( 2 gull og 3 svart).
De ser ut til å kose seg, men neontetraene er litt skeptiske, og holder seg derfor litt tilbake, men det går nok bra etter hvert regner jeg med!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap