Blå acara (blå ciklide) lek? (side 2)

LindaB
har 3 "baby" ancistrus, de bor alle i et 180 liters akvarium. har ikke mulighet til å ta de ut, for har kun det ene akvariet med unntak av et lite et til en kampfiskhanne jeg har. ser ut til at ancistrusene forsvinner så fort de nærmer seg, så respekten er der.. men vi får se hva som skjer :) hadde vært morro, men kan ikke la det bare være de i hele akvariet da jeg kun skal ha et selskapsakvarium (som det er pr idag, har ikke plass til flere heller her jeg bor nå)




Okey Linda. For meg er selskaps kar et kar med diverse forskjellig fisk, for synets skyld og moro. Noen har det også som en pryd og et møbel. Som regel tenker folk da ikke på oppdrett, men at dette skal være noe en kan se på, kose seg med etc som jeg nevnte. Klarer en å få frem yngler likevel er jo dette bare positivt og gøy.

Jeg har mitt leikspar med acara alene i en 160L. Synes det likevel kunne vært bedre plass til dem i forhold til deres størrelse. Husk disse kan bli store Linda =) Leif
LOFFA
[QUOTE=LindaB]har 3 "baby" ancistrus, de bor alle i et 180 liters akvarium. har ikke mulighet til å ta de ut, for har kun det ene akvariet med unntak av et lite et til en kampfiskhanne jeg har. ser ut til at ancistrusene forsvinner så fort de nærmer seg, så respekten er der.. men vi får se hva som skjer :) hadde vært morro, men kan ikke la det bare være de i hele akvariet da jeg kun skal ha et selskapsakvarium (som det er pr idag, har ikke plass til flere heller her jeg bor nå)




Okey Linda. For meg er selskaps kar et kar med diverse forskjellig fisk, for synets skyld og moro. Noen har det også som en pryd og et møbel. Som regel tenker folk da ikke på oppdrett, men at dette skal være noe en kan se på, kose seg med etc som jeg nevnte. Klarer en å få frem yngler likevel er jo dette bare positivt og gøy.

Jeg har mitt leikspar med acara alene i en 160L. Synes det likevel kunne vært bedre plass til dem i forhold til deres størrelse. Husk disse kan bli store Linda =) Leif

ja, jeg har forstått det nå trodde de nesten var utvokst jeg siden de var kjønnsmodne allerede..

de bor i 180 literskar, noe jeg håper er stort nok stod minimum 160 liter på "faktasiden" så håper det rekker

litt usikker på hva slags fisk som evt blir kjøpt inn imorgen, men har lyst på en form for stimfisk..

Håper jo at de etterhvert kanskje vil klare å få yngelen til å overleve.. er det noe poeng å ta ut yngelen å legge de i slik "guppytank/ynglekar" om det skulle klekkes noen?
Om du ønsker stimfisk Linda, ha da på minne at acara blir opptil 20 cm og kan leve inntil 10 år. Munnen til en ciklide på 20 cm er ikke akkurat liten. Alt den har plass til i munn blir som regel mat. Derfor anbefaler jeg deg ikke f.ek små tetra. Kan fort bli nattmat.

Dette er aberet med å skaffe seg fisk som blir så store. Jeg sier IKKE at di blir mat, men kan fort bli det. Sier bare at det er greit å ha det i minne.

Lykke til videre med flotte fisk
blir nok ikke noe så "smått".. sett litt på indisk glassmalle, men hørt at denne skal være litt sky av seg..

ellers er jo scalarer fine, palettciklider +++ er mange fargerike ciklider igrunn..

nei.. vanskelig å velge, skulle gjerne hatt et par av hver type... *ler*

hvor lenge har du hatt dine?

undrer litt på hvor lang tid det tar før de er utvokst...
LindaB
hvor lenge har du hatt dine? undrer litt på hvor lang tid det tar før de er utvokst...



Har vel hatt mine 3-4 mnd og har hatt 3 kull på dem. Siste kullet klekket forrige uke. Fikk di med et 250L kar jeg fikk tak i da. Di vokser veldig fort, men hvor lang tid det tar for å bli "fult utvokst" aner jeg ikke
LOFFA
[QUOTE=LindaB] hvor lenge har du hatt dine? undrer litt på hvor lang tid det tar før de er utvokst...



Har vel hatt mine 3-4 mnd og har hatt 3 kull på dem. Siste kullet klekket forrige uke. Fikk di med et 250L kar jeg fikk tak i da. Di vokser veldig fort, men hvor lang tid det tar for å bli "fult utvokst" aner jeg ikke

oj.. såpass ja.. ja da vokser de fort isåfall

blir spennende å se hvordan de ser ut som utvokst da, ser for meg noen digre greier som så vidt får plass i karet.. *ler* 20 cm er jo svært om de blir så store..

men nydelige er de, så blir spennende å følge med men.. oppdaget at hannen muligens har en slik liten "tapp" han også? opdaget den igår... den er mindre en hunnens... normalt? eller er det faktisk 2 hunner jeg har? "hannen" er jo endel større enn "hunnen", og har gul stripe langs ryggfinnen - hunnen er mer hvitstripet.
Blå chiklide
hei hvor mange unger kan en blå chiklide få? har di i et 15 l + blå gurami og purperhodebarbe og en malle
Tommy Holmen
hei hvor mange unger kan en blå chiklide få? har di i et 15 l + blå gurami og purperhodebarbe og en malle


Skrev du feil eller har du disse i en 15l ???? Vis så skaf deg et størr akvarie fort som F.
100l+.
Eller gi bort al fisken!! Disse trenger større kar fort!!!

Blå ciklide kan nok få opp til 200 yngel.
Not feil
har 15l di er med blå gurami og rødhodebarbe og malle
=)
nei kan ikke få støre så synd det
palett chikliden
[QUOTE=Tommy Holmen]hei hvor mange unger kan en blå chiklide få? har di i et 15 l + blå gurami og purperhodebarbe og en malle


Skrev du feil eller har du disse i en 15l ???? Vis så skaf deg et størr akvarie fort som F.
100l+.
Eller gi bort al fisken!! Disse trenger større kar fort!!!

Blå ciklide kan nok få opp til 200 yngel.




Om det er blå acara det her er snakk om, blir disse opptil 20 cm og kan iallefall få rundt 500 egg/yngel. Mitt par får mellom 250 og 300 hver gang. Om du bruker riktig navn er det lettere å hjelpe med svar. Er vel ikke noe som heter blå ciklide tror jeg-

Enten blå acara eller blå øyd ciklide. Er det acara du har i en 15L, burde du vært anmeldt etter min mening. I tillegg har du flere fisk i den lille tanken? Milde himmel
Jeg tror kanskje jeg misforstod!! Skal du ha Yngelen i en 15l eller har du de fiskene i en 15l ???
!!!!!!!!!!!
SLUTT OG KLAG VIST IKKE DU KAN SNAKKE FINT SÅ KAN DU LA VÆR !! ALT JEG HØRTE FRA DEG HVA BLA BLA BLA BLA!!
LOFFA
[QUOTE=palett chikliden][QUOTE=Tommy Holmen]hei hvor mange unger kan en blå chiklide få? har di i et 15 l + blå gurami og purperhodebarbe og en malle


Skrev du feil eller har du disse i en 15l ???? Vis så skaf deg et størr akvarie fort som F.
100l+.
Eller gi bort al fisken!! Disse trenger større kar fort!!!

Blå ciklide kan nok få opp til 200 yngel.




Om det er blå acara det her er snakk om, blir disse opptil 20 cm og kan iallefall få rundt 500 egg/yngel. Mitt par får mellom 250 og 300 hver gang. Om du bruker riktig navn er det lettere å hjelpe med svar. Er vel ikke noe som heter blå ciklide tror jeg-

Enten blå acara eller blå øyd ciklide. Er det acara du har i en 15L, burde du vært anmeldt etter min mening. I tillegg har du flere fisk i den lille tanken? Milde himmel

Jeg kjønte ikke helt vilken fisk blå ciklide var. Så jegskrev bare det han skrev.
Tommy Holmen
SLUTT OG KLAG VIST IKKE DU KAN SNAKKE FINT SÅ KAN DU LA VÆR !! ALT JEG HØRTE FRA DEG HVA BLA BLA BLA BLA!!





Du høres ut som en guttunge og med stor sannsynlighet er du det også. Ta lærdom av voksne folk og deres erfaring. Hva du holder på med er dyreplageri, og sannsynligvis vil dine fisker DØ i løpet av kort tid. Gjør oss den tjenesten å skaffe fiskene en større plass å boltre seg på, eller gi di bort til noen som kan gi di et verdig liv. Tross alt er dette dyr og di har livets rett. Du er helt fersk her på AF men oppfører deg som du var en bortskjemt 50 åring som ikke tolererer at andre har et vennligere forhold til dyr enn deg selv. Skjerp deg lillegutt, slike som deg burde ikke holde dyr, i dette tilfelle akvariefisk
Nei
er 20 så er en voksen man. soory but har prøvd og selge di men ingen vill ha di=( så vist noen vill ha di så kan di få noen av di fiska jeg har bor i stavren mobil nummer 99102049 eller hjem 3716693 men er bare hjemme til mandag så den kan man ringe til fram til mandag di koster 800 kr
Tommy Holmen
er 20 så er en voksen man. soory but har prøvd og selge di men ingen vill ha di=( så vist noen vill ha di så kan di få noen av di fiska jeg har bor i stavren mobil nummer 99102049 eller hjem 3716693 men er bare hjemme til mandag så den kan man ringe til fram til mandag di koster 800 kr




Ettersom du skrev at du ikke kunne få større kar, antok jeg du siktet til dine foreldre som holdt igjen. Da beklager jeg det utsagnet Tommy. Men da er det vel opptil deg selv og ikke andre? Vet ikke om du synes det høres intr. ut med reker?

Karet du har på rundt 15L ville blitt et flott kar med f.ek kirsebær reker. Disse formerer seg ganske lett også, slik at du ikke bare har utgifter, men også inntekter på salg av reke yngler. Les gjerne om reker og hold av dem =)
[


Er vel ikke noe som heter blå ciklide tror jeg-

Enten blå acara eller blå øyd ciklide. Er det acara du har i en 15L, burde du vært anmeldt etter min mening. I tillegg har du flere fisk i den lille tanken? Milde himmel

Blå acara er blå ciklide, må lese i basen,

de er kjønnsmoden når de farger ut, mellom 5-7 cm.

og tommy, skulle du ha 800 kr for akvariet med fisk i eller bare acaraene?
Ja
ja skal selge di Blå acara 800 kr
syns ikke du det er litt dyrt med 800 kr for de to fiskene da ? jeg skaffer meg lett en 10 stk gratis
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap