Maratonauksjon i Drammen, 26 februar! (side 2)

Om det er mulighet for at noen tar med seg litt saltvannsmoro tror jeg at jeg skal ta turen.
Jeg gjentar spørsmålet fra innlegg 4 :Er det noen som kommer med saltvanns objekter til auksjonen?
Er det noen som er interesert i discus?
Danio kyathit er etter min smak en av de flotteste danioene, og den er grei å drette på.
Hvis du/ dere ikke allerede har gjort det, så disse sidene.
http://www.danios.info/index.aspx
Kyathit'en står under FISH og "New" species.

Janne
Ja, det var Danioartene jeg tenkte på :) Spennende arter du har, og skulle gjerne prøvd meg på et Danio-oppdrett.
1 UKE IGJEN !!

Nå er det 1 uke igjen til maratonauksjonen i Drammen Vi gleder oss,og har begynt forberedelsene til den store dagen.

Mange flotte premier begynner å komme på gevinstbordet,bl.a akvarier. Disse skal loddes ut på søndagen.

I kiosken denne dagen blir det salg av pølser og lapskaus og kaker,kaffe, vafler og brus.
Kiosken blir liggende litt vekk og avskjermet fra auksjonen denne gangen,så de som ønsker å slå av en prat eller ta en pause kan ta en rast her.
Vi har en reol med fisker rett ved siden av,så det blir litt hjemmevant :o)
Dette blir spennende ; ) gleder meg. Koster det noe for inngang ?
Ole Sigurd Lambach
Dette blir spennende ; ) gleder meg. Koster det noe for inngang ?

Alle slike auksjoner er gratis når det kommer til inngang, Ole Sigurd
Gratis å komme inn som Loffa sier,og gratis parkering rett tenfor døren

Vi starter auksjonene klokka 1200, og det er bare å komme innom nå en måtte ønske da det blir en del timer med spennende objekter som skal ut.
tenkte å ta med diverse malawi:
Trewawase thumbi w 1+1
Firefish
Aulonocara ob
Pseudotropheus estherae rød/rød
Maingano
Hongi super red
perlmutt 1+2
aulonocara jacobfreibergi otter point 1+1
kobbertetra
Jeg kommer en tur! Tar med meg godt humør!
Trenger du selgernummer?
Minner igjen om at det lønner seg å merke objektene med selgernummer på forhånd. Det begynner å bli en del som har fått selgernummer, men tror at det fremdeles er flere som behøver det.
Send en e-post til geir.bakken@ebnett.no så får du et selgernummer tilbake!
Janne
L052 Dekeyseria sp.

Disse er plutselig blitt en leksgruppe, så de blir hjemme inntil videre
Det er nok ikke noe å bli lei seg for alltid moro med yngel i karet!

Jeg har også tenkt å ha med meg noe mikrofisk, Chilli Rasbora! samt litt reker også !

Ta gjerne med deg mere enn "noe" av rasboraen, da vi er 2 som vil ha endel
Hvor finner jeg auksjonsreglene?
Kanskje noen skal auksjonere bort noe lysarmatur som ikke er lengre enn 80 cm, må etterhvert få beslyst mine Killi reoler
Svein
Hei Janne.
Vi har stort sett de samme reglene som før.
Alle trenger et selgernummer som kan fås på forhånd,eller ved oppmøte.Mest praktisk er å få det på forhånd,da det sparer litt tid auksjonsdagen siden alle posene kan være merket med selgernummer og posens innhold ved fremmøte.
Pakking av fisk
Pakking av fisk til auksjonen :
Bruk kraftige poser når du pakker fisk til auksjonen. Poser får du eventuelt kjøpt i akvarieforretninger. Du kan også bruke andre kraftige poser, men ikke bruk vanlige brødposer. Disse er for tynne og ryker raskt.
For dårlig pakket fisk eller poser som lekker vann,må pakkes om for selges regning om ikke selger velger å gjøre dette selv før innlevering.

Pakking
Store fisk bør pakkes en og en, det samme gjelder aggressive fisk. En del fisk har tagger eller stive finner som raskt stikker hull på posene. Disse fiskene bør pakkes i doble poser, eller i beholdere av glass eller plast.
Prøv å fange mest mulig luft i posen før du lukker toppen og vrir toppen rundt. Lukk posen ved å knytte eller sette rundt et par strikker,Hvis posene kommer til å bli utsatt for en del behandling, kan det være en fordel å ta en ekstra pose utenpå den første. Det reduserer faren for skade og lekkasje.

Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap