Noe som passer med corydoras og kampfisk? (side 2)

Da har du jo en fin løsning på å kunne skille hannen fra hunnene
Ja, jeg hadde gått for maks 3 i starten.
Syns det høres passelig ut med tre hunner.

Kampfisk og cory er som flere har nevnt en fin kombinasjon, og L144 passer også fint inn. Hva med en stim stjernedanio, eller en liten rasbora?

Ps. Har hørt at kobbertetra kan være noen skikkelige jævler, og ville personlig ikke tatt sjansen på å ha disse med "slørete" fisk...
Ble litt forelsket i stjernedanioen nå!

[External Image]
Denne var jo også skikkelig stilig!
Sissimor
Syns det høres passelig ut med tre hunner. Kampfisk og cory er som flere har nevnt en fin kombinasjon, og L144 passer også fint inn. Hva med en stim stjernedanio, eller en liten rasbora? Ps. Har hørt at kobbertetra kan være noen skikkelige jævler, og ville personlig ikke tatt sjansen på å ha disse med "slørete" fisk...

Fint at vi er enige deilig at en lærd godkjenner meg. (hvis du kjønner hva jeg mener)

Er fryktelg enig at kobbertetrane er noen jævler.
Fant ut at den jeg trodde var 30 l var 43 l, men det var ikke det jeg egentlig skulle spørre om.

Napper dverg guramier?
Tror ikke dvergguramiene napper nei, men spørs om kampfisken vil syns de er provoserende sterke i fargen. Kommer rett og slett helt an på personligheten til kampfisken

Har hatt kampfisk sammen med honninggurami, og det gikk fint. Men nå er jo Kåre en usedvanlig sindig kar...

Er jo litt skummelt å ta sjangser, men synes de har så flotte farger!

Tror det i alle fall blir;
1 Betta S. Halfmoon hann
2-3 Betta S. Halfmoon hunner
ca. 10 Corydoras Venezuelanus
ca. 10 Celestichthys margaritatus / Stjernedanio

Flere spørsmål!

Hva synes fiskene ovenfor om reker? Tenkte på sakura reker eller lignende.. ?
Det er en fare for at kampfiskene vil syns at reker er super snacks, men ikke sikkert. Vet flere har mistet alle reker over kort tid, men her hos meg bryr ingen av bettaene seg om små reker. Tror jeg har utrolig flaks med mine...
En litt gyllen regel er kan fisken gape over reken vil den spise den. Har sett små fisk prøve og dele en rekeyngel men halve kroppen ble utenfor munnen og til slutt slapp reken unna.

Alle de som du har på listen der går fint sammen med reker. Eneste jeg kan tenke meg kan spise reker er kampfiskene. Jeg har kampfisk sammen med reker og den røre ikke rekene, men det er ikke dermed sagt at en annen kampfisk ikke vil gjøre det.
Humm, jeg har jo to akvarier, så om jeg får tak i litt yngre reker så får kampfisken være på ferie i 43 literen til rekene har vokst eller omvendt! :o
Linda1980

den var utrolig flott ) jeg elsker maller og corydoras .-))
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap