Drett av kampfisk (side 2)

Liquifry 1 eller avskallet artemia...

"Alle" mente nok bare at adolfoi-yngel kan være ganske kresne, slik at artemia er det beste alternativet. Algetabletter er egentlig dårlig egnet (selv om de overlever på det), siden dette er rent vegetabilsk fôr. Bruk heller discus-bits...
http://www.buddy.no/display.aspx?menuid=366&prodid=1441

ikke helt dette produktet men er det samme bare i væske form
Jeg foret med liqufry den første tiden, og yngelmat samt tørkede røde mygglarver som jeg knuste.
Til aquagal.
Jeg fant den her;



Så det var nok ikke deg ;D Men Tante astrid
TIL ZINZ:

OK Har lagd ut en helt lik link; se innlegg nr 6
Sissimor
Liquifry 1 eller avskallet artemia... "Alle" mente nok bare at adolfoi-yngel kan være ganske kresne, slik at artemia er det beste alternativet. Algetabletter er egentlig dårlig egnet (selv om de overlever på det), siden dette er rent vegetabilsk fôr. Bruk heller discus-bits...


Fannt det hos Tropehagen zoo. Så nå er allt klart til å fore små kampfisk babiser
Apropos min sinte hann... Jeg fikk pakke fra aquamania og skulle teste ene luftstenen oppi det lille karet til sinte sinte fisken.... Dere kan jo ta en titt på reaksjonen hans her

No way at jeg putter en hunn oppi til ham uten et 40 liters kar, en hel skog av mose og huler!
Hm... Temperament på han der ja! Godt for ha at han er så vakker
Har noen spørsmål jeg håper å få svar på

1. Hva er minimumskrav på lekskar ?

2. Hvem bør introduseres først til karet?

3. Er det like greit å la de få kose seg i mitt 110 liters selskaps akvarium med corryrer ?

4. vil vannbytter 1 gang i uken ødelegge reiret ?
1. Minimum på lekskar vil komme veldig an på gemyttet til hannen...
2. Her har jeg gjordt mye forskjellig, så har ikke noe godt svar her heller.
3. Mine yngler ihvertfall i selskapskar, så det vil nok gå aldeles strålende. Corryene utgjør uansett ingen trussel. Du kan jo plukke ut ynglene så fort de blir frittsvømmende.
4. Til en viss grad, så gjør endringene i vannstand saaakte.
ja den hannen min er ikke helt tam. Han bet meg nettopp i lillefingen... alt som kommer oppi det karet der er en trussel gitt... midttun zoo tilbydde seg å bytte ham inn, men jeg tror jeg vil ha ham og heller se om han kommer seg dersom han får 60 liter + å gå på når jeg flytter

Tusen takk for svar sissimor

Må nok prøve og feile litt for å få det til jeg også




Bare ikke feil altfor mye;D
Nei. Det kan jo fort bli en dyr erfaring
Kan noen legge ut bilder av lekskaret sitt?? Så blir det litt enklere for oss nye å se hvordan Dere proffe Betta drettere gjør det :p

Legg gjerne ved størrelse på kar,ph,temp osv =)
Jeg fikk et enormt gjennombrudd i dag. Satt sammen en snill hunn med den blå CT hannen min som jeg mistenkte å være inkompetent til noe som helst, men jaggu motbeviste han meg i dag.

Jeg satt dama inn i 20 litern hans i et lite yngelkar og lot dem sto der over natten. Til å begynne med ble han sint som pokker men gjorde ikke mer utav seg enn å blåse seg opp litt. Dagen etteer når jeg kom hjem fra skolen hadde han laget skumrede og gikk bare å undersøkte hunnen i yngelkaret.

Jeg ville se hvordan dette gikk videre, og tok henne ut til ham. Og de satte straks i gang med lek etter litt småjaging (de hadde visst glemt at de gikk sammen i natt et øyeblikk).

Det ble masse lek etter boken, og hunnen droppet i bunn et par ganger. Hannen behandlet henne som den gentlemannen han er, men stakkarsen fikk det liksom ikke helt til (men det pleier jo ikke å være perfekt første gang heller så

Jeg skilte dem da jeg måtte ut en tur (tok ikke sjansen dersom han skulle evt bli skizofren eller noe sånt) og satt dem sammen igjen når jeg kom hjem. Da lå bare hannen og voktet under redet og jagde hunnen vekk. Hun var heller ikke særlig interessert i ham, selv om jeg ikke kunne se dem med noe egg når de lekte.

Hun svømte litt over til andre enden av karet og lagde noen krampeaktive bevegelser, nesten som om hun prøvde å presse ut eggene som han ikke presset ut av henne? Ikke vet jeg, men jeg tok henne over i det andre karet også får jeg heller se hva som skjer de neste dagene.. Visst ikke det blir noe får jeg sette dem sammen igjen.

Jeg måtte forøvrig slå av filterpumpa da det var for mye strøm til at de kunne leke skikkelig med den på. Mao, det bør være helt stille i vannet (for min del) for at de skal få det til.

I 20 litern er det blå grus i bunn (opprinnelig et lite selskapskar) og en rot med en liten anubias plante som gir litt gjemmeplass for hunnen dersom hannen skulle gå bananas. Heldigvis er CT hannen så hyggelig at han bare tøffer seg for å jage henne vekk, i motsetning til Rambo i nabokaret som fortsatt ikke er fortrolig med luftsteinen xD

Edit: I 20 litern er tempen i snitt 28 grader, ph ca 7,5 og gh +kh vet jeg ikke helt... Får aldri noe logisk måling utifra dråpetestene mine.
Dette blir spennende og følge med på

Håper du lykkes tilslutt =)

Ser du har en pH på 7,5. Er ikke det litt høyt??
Har et par som leker i ett sett i et selskapskar med ph 6,3...
valtam
Dette blir spennende og følge med på :) Håper du lykkes tilslutt =) Ser du har en pH på 7,5. Er ikke det litt høyt?? :)


Har lest en eller annen plass at ph mellom 6,5 og 7,5 er greit for kampfisken. Siden de går sammen med andre fisker som og liker ph mot 7 så lar jeg dem gjøre det... Men ser ut som det funker så
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap