ADINA`s akvarium :) (side 2)

Legger ut et lite bilde av mor med yngel.. Yngelen er vansklig å se men er den grå skyggen inntil glasset på grusen foreldrene er kjempeflinke.. Foreldrene har flyttet yngelen litt rundt på forskjellige plasser. Jeg måtte sette en håv over innsuget på Fx5 filteret... Var redd de skulle forsvinne inn der.
Masse yngel litt vansklig å se.. De er fortsatt grå... Det er utrolig å sitte å betrakte yngelpleien til begge foreldrene.. De har ryddet plass og flyttet masse sand/grus rundt omkring og laget langsgående grop langs bakveggen på akvariet. Der patruljerer pappan hele døgnet...! Han passer nøye på se små mammaen likeså... Men oppholder seg mere midt i yngelstimen. Nå ligger de ikke bare rolig i sanden lenger, men svømmer mere rundt omkring mamman hvis noen yngel roter seg litt langt bort (noe de til stadig gjør) så henter både mamman og pappaen dem forsiktig i munnen og spytter de tilbake i yngelstimen ) fantastisk!!
Nå er yngelen 1 uke gamle og har begynt å spise.. Så jeg har gjort yngelkaret klart. Jeg skulle la naturen gå sin gang, men klarte d ikke... Foreldrene ha passet godt på, men nå er yngelen høyt og lavt og noen av de andre fiskene i karet ser sin mulighet til å forsyne seg....! Innkjørt filter og vann fra hovedkare nå i 80 Litern.. Ca halvparten av yngelstimen har jeg tatt over... (Nett over filteret ) spennende )
Bilde av noen yngel som er tatt over i oppvekstkaret.. Så flere av de spiste i dag
Plecostomus på dagstur... like stor som farfars gamle sko.
Yngelen spiser og ser ut som d går bra med dem... Men selvfølgelig tidlig å si.. Om 1 mnd tid så er jeg tryggere lurte litt på og sette over noen Cory som hjelp med matrydding... Har ikke opplevd at de spiser yngel tidligere.. Men oppvekstkaret er uten bunnlag, så redd de ikke vil trives uten sand og rote rundt i...
Nå er d full lek hos Red Devil paret... I motsatt hjørne av der midasparet er med yngelen. (Jeg lot d beholde noen, da jeg tok ca halvparten i yngelkaret. ) Redd det kan bli litt kàos her etterhvert :-/ Burde nok vurdere å selge et par. Blir så mye uro når flere får yngel samtidig.. Jeg har tatt over en eplesnegle i yngelkaret.. Kjekt med litt opprydding av matrester!
Jeg våknet i går til et trist syn. varmekolben hadde knust.. glass overakt og den ene nydelige midasen min var død.. også min ene flowerhorn. antar atden plutselige døden har samnenheng med kolben/ strøm/ glassbiter. Alle vannprøver er fine. Jeg har testet for "alt" . ( med dråper) bare trist! men sånn er d bare. Da "dama" til Kong Midas døde svømner han nå rundt å krangler med absolutt alle.. Pga krangling satt jeg ned et stort skip " Titanic " prøver legge ut et bilde.Det ble veldig populært og flere prøvde å okkupere det samtidig. Den store sjokolademallen er blitt fast beboer. De minste red Devil ciklidene har flyttet inn nederst i skipet. Lek på gang der Ååå .
Pleco på tur og spiser favoritten agurk!
V.m hannen begynner å gå fin pukkel i panna.. Og litt krangling med en sortbelteciklide på andre bilde..
Overtatt to "ville" og litt gale Clarias batrachus.. det er litt av noe viltre fisker. De er ca 30 cm lange, og jeg tror jeg har to hanner.. ikke helt sikker. Det er ihverfall blitt liv og røre i akvariet kan dere trygt si. Matvrak er de til tusen.. røde mygg og oksehjerte går ned på høykant. De er jo ikke særlig pene stakkars, men har falt litt for disse alikevel...! Disse to gikk i et knøtt lite kar på 180 liter.... så 900 litern virker mere passe.. (Ser på nettet at det anbefales ca 1500 l... ) Jeg håper de ikke vokser ut av karet mitt så fort da.. prøver å legge ut et bilde av en av dem..
Jeg satt dagen føre kattemallene kom ihus og betraktet det klare fine vannet... Det kan jeg si farvel til fremover he he.. Hjelpes som de mallene roter i sanden! Skrekk! Godt jeg har skikkelig bra filter! De går fint sammen med de andre beboerne. De elsker alle røttene de kan svømme rundt,under og over! Virkelig Kule fisker! Tror en favoritt er på vei..
Katten elsker å sitte å følge med på fiskene...
Noen endringer det siste.... så dette er siste oppdatering. Noen av fiskene er nylig solgt.. Jeg hadde stadig lek både på Midas, Red Devil og V.Melanuras.. da ble plutselig 900 liter veldig lite.. det ble kaos! Så sitter nå igjen med den nydelige Midashannen..og Red Devil-hannen.. beholdt leksparet med V.Melanuras og tre Sortbelteciklider. Den voksene stripete sjokolademalla mi flyttet jeg over til den ene 400 litern, sammen med gibbicep`malla..
En fin ungdomsgjeng med fem Oscarciklider har flyttet inn.. de er mellom 20-25 cm.. vakre!! Kattemallene på 30 selvfølgelig..
Satt å tittet på plecoen min.. den er faktisk blitt 10 år gammel, og 30 cm..tiden flyr! Den har overlevd alt... alle mulige nybegynnerfeil jeg gjorde da den var bitte-liten. Stakkars.. Jeg har en venn som har like stor og like gammel pleco som min.. den skal jeg hente til uka.. den har vokst ut av akvariet deres, så jeg tar den hjem til meg. Da er det fult nok i 900 litern...

Tilfeldig bekjentskap
© luresau
Reklame for plussmedlemskap