Vanskelige vannverdier... (side 2)

Det er derfor det kalles "tommelfingerregel"..... For at den ikke gjelder slavisk, men er ment som ett lite tips for de som er ferske i gamet. Man har somregel lett blanding av bunnfisk, midtsjikte fisk og fisk i toppen, så jeg mener fortsatt at dette er en god "tommelfingerregel". Om fisken er høyere enn lang, går man ut i fra det som er lengst på fisken Feks. scalare måler man heller høyden på.


Jeg er veldig klar over at dette ikke gjelder all fisk, jeg har discus som trenger minst 50liter hver selv om de selvsagt ikke er en halvmeter lange, eller høye for den sakens skyld....

Man må jo i tillegg vite at fisken i seg selv ikke trenger større kar og at den går sammen med de andre fiskene man har fra før, men, her burde virkelig butikkene klare å svare rett, slik at nybegynnere ikke bare ender med trøbbel og dermed kutter ut hobbyen før de i det hele tatt har kommet ordentlig i gang.... Det må jo være ønskelig for butikkene å få en fornøyd kunde som kommer å kjøper fisk og andre ting i flere år, og ikke bare i 3-4 uker før man er lei av fiskedød og andre problemer?

Mvh Glenn
Har løst problemet m den hissige sverddrageren...
ei kjempekoslig dame i en dyrebutikk jeg ofte går i skal ta i mot den og damene hans og se om hun fåpr gitt de bort til noen med mer plass Så kan jeg heller kjøpe en liten cory til så de blir flere i lag
Takk for tilbakemeldinger!
Og nå skal jeg til med "støvsuging" av bunnen, ble anbefalt det av dama i butikken, så dette blir spennende Aldri prøvd før, litt redd fisker og mye annet også dras med
alle har vært nybegynnere en gang og jeg gjorde mange av de samme feilene som du har gjort ,men du er flink,du lærer av feilene slik jeg og gjorde o du spør og leser o det er det viktigste, ha tolmodighet så vil du få et flott akvarium, det jeg lærte var at jeg måtte være forsiktig med ny fisk,, hadde et på 60 liter på jobben,,har det enda da,men skaffa meg et 180 liters hjemme og fikk akterieguffe av dyrebutikken og fikk kixkstarta karet men likevel så hadde jeg oppi ca 2 nye fisk i uka slik at pumpa fikk tid å bli klar for mer fisk

lykke til .-)
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias
Reklame for plussmedlemskap