Superforsikring, noen som vet? (side 2)
Jeg valgte å bruke angreretten, og er heretter ikke kunde hos Gjensidige mer. Er derfor usikker på om jeg kommer noen vei med en klage. Jeg er nå kunde hos et annet selskap som ikke dekker akvarier, men som heller ikke utgir seg for å gjøre dette når du tegner forsikring.
Hadde ikke dette vært mulig, hadde jeg nok tatt saken videre, selv om det ikke er de helt store summene det er snakk om. Fatter bare ikke hvordan de kan gi en beskjed både skriftlig og muntlig, og så gå bort ifra dette når uhellet er ute. Forklaringen jeg fikk i dag var at dette ikke er Gjensidiges policy, uansett hva jeg satt med i et skriv. De ønsket ikke å se skrivet, da dette ikke er gyldig. Gjensidiges innbo pluss forsikring dekker ikke akvarier, kun følgeskader av vannsølet....
Jeg nevnte at det satt endel akvariemennesker der ute som også levde i den samme villfarelsen som meg: At Gjensidige dekket akvarier. Fikk svar tilbake at det var fint for meg at jeg hadde noen å lufte mine frustrasjoner med... Så de er ikke redd for litt negativ omtale, det skal de ha
Hadde ikke dette vært mulig, hadde jeg nok tatt saken videre, selv om det ikke er de helt store summene det er snakk om. Fatter bare ikke hvordan de kan gi en beskjed både skriftlig og muntlig, og så gå bort ifra dette når uhellet er ute. Forklaringen jeg fikk i dag var at dette ikke er Gjensidiges policy, uansett hva jeg satt med i et skriv. De ønsket ikke å se skrivet, da dette ikke er gyldig. Gjensidiges innbo pluss forsikring dekker ikke akvarier, kun følgeskader av vannsølet....
Jeg nevnte at det satt endel akvariemennesker der ute som også levde i den samme villfarelsen som meg: At Gjensidige dekket akvarier. Fikk svar tilbake at det var fint for meg at jeg hadde noen å lufte mine frustrasjoner med... Så de er ikke redd for litt negativ omtale, det skal de ha
Postet 15.03.12 kl 19:15
Du burde nesten refferere til dette forumet og denne tråden, selv om det ikke er så mange som har skrevet i den, er det nok ganske mange som har lest den og tenkt sitt... Jeg har tenkt til å sende en link til min rådgiver for å forsikre meg om at det jeg har skriftelig fortsatt gjelder... Mailen var forøvrig fra 2011 senhøst, så den er ikke så gammel....
By the way..... Sjekket du med mange selskaper om det var noen som dekket skade på akvarier?
By the way..... Sjekket du med mange selskaper om det var noen som dekket skade på akvarier?
Postet 15.03.12 kl 19:28
Mitt inntrykk er at det er veldig tilfeldig hvordan slike saker løses hos Gjensidige. Hadde jeg hatt prisene klare første gangen jeg tok kontakt, hadde nok pengene stått på konto nå, og jeg hadde fremdeles vært kunde. Men når jeg måtte ringe opp igjen, ble svaret et annet. Og etter å ha pratet med 7 (!) saksbehandlere der inne, har jeg fått "7 svar". Så mitt råd er at du tar saken med din saksbehandler dersom uhellet er ute, for da ordner det seg kanskje...
Jeg sjekket faktisk dette med akvarier når jeg shoppet rundt etter forsikringer tidligere i år. Hos if må du tegne egen forsikring på akvariene dine. Men de dekker følgeskader. Hos Storebrand går akvarier under husforsikringen, og da er det høyere egenandel. Gjensidige var faktisk ganske unike med denne løsningen, som dessverre ikke er verdt papire den er skrevet på...
Når det gjelder denne tråden, fikk jeg et ganske spydig svar, som jeg nevnte. Og i tillegg ga han uttrykk for at akvarium var en veldig smal hobby, så dette nådde nok ikke så mange.
Jeg sjekket faktisk dette med akvarier når jeg shoppet rundt etter forsikringer tidligere i år. Hos if må du tegne egen forsikring på akvariene dine. Men de dekker følgeskader. Hos Storebrand går akvarier under husforsikringen, og da er det høyere egenandel. Gjensidige var faktisk ganske unike med denne løsningen, som dessverre ikke er verdt papire den er skrevet på...
Når det gjelder denne tråden, fikk jeg et ganske spydig svar, som jeg nevnte. Og i tillegg ga han uttrykk for at akvarium var en veldig smal hobby, så dette nådde nok ikke så mange.
Postet 15.03.12 kl 19:45
Merkelig kundebehandlig.... Uavhengig av hvor mange "vi" måtte være, kan det jo sitte "hvemsomhelst" her som kanskje kan bety noe for dem.... Som du selv sier har de mistet deg både på privat og næring, og de mister også meg om de trekker seg fra det de skrev i mailen min. Jobben min innebærer mye møtevirksomhet og daglige ting kommer ofte opp, og forsikring er ett "populært" tema da jeg har har/ har hatt alt fra porscher til til de sprekeste R motorsykler som lyser rødt inne hos selskapene, og har da også venner og kolegaer som deler denne interessen, og dermed er lettpåvirkelige, dette burde gjensidige tenke på synes jeg....
Postet 15.03.12 kl 20:49
Hanne SamuelsenJeg nevnte at det satt endel akvariemennesker der ute som også levde i den samme villfarelsen som meg: At Gjensidige dekket akvarier. Fikk svar tilbake at det var fint for meg at jeg hadde noen å lufte mine frustrasjoner med... Så de er ikke redd for litt negativ omtale, det skal de ha;-)
Du har ikke tilfeldigvis navnet på vedkommende som kom med det der?
Postet 15.03.12 kl 20:52
Postet 15.03.12 kl 21:29
Postet 15.03.12 kl 22:23
Postet 15.03.12 kl 22:31