Konkurranse på facebook (side 2)

Emil E
Jeg er helt enig i at man ikke bør ha en konkurranse utelukkende bare på FB.
Flott at du er enig i hovedproblemet. Det dreier seg akkurat om det, ja. Og akkurat det blir kritisert av en del (pluss)medlemmer her som ikke er med på FB.

Emil E
Men selv om AF har gjort en feil synes jeg ikke det er rett å lange ut mot dem fordi dette skjedde.
Korfor ikke? Hvis AF legger noe interessant på en side som du (som AF-medlem) har ikke tilgang til blir du kanskje også skuffet, eller?

Emil E
Som sagt blir det ikke bedre fordi alle er negativ.
Det vil framtiden vise

Emil E
Ser virkelig ikke noe problem med AF side på Facebook. Det er noe alle butikker, internettsider, forumer og organisasjoner har.
Problemet var du jo enig i lenger oppe, nå ser du det ikke lenger? Korleis det?
Håper intenst at det er ikke ALLE forumer!? Sjekk.... nei det er ikke ALLE, Emil Bare ALLE som du kjenner :o

Emil E
Det er ikke slik at fordi AF har en side der vil diskusjonene bli flyttet fra selve forumet til FB siden. Tvert imot!
Det er kortsiktig og eg skjønner ikke korleis "tvert imot" skal fungere. Korleis når AF-konkurransen er kun synlig for FB-medlemmer? Over langsikt er det helt klart at aktiviteten og kunnskapet blir forflyttet til mange små grupper eller individualister på FB. Så derfor er det viktig å gjære oppmerksom på utviklingen og evt. stoppe det sjølv om det er umulig.

Emil E
En FB side er mer som reklame.
Det dreier seg vel om litt meir enn en reklameside. Såvidt det er bare reklame for AF kan det stå kor som helst uten problem.
Michael Niesar
[QUOTE=Emil E]Jeg er helt enig i at man ikke bør ha en konkurranse utelukkende bare på FB.
Flott at du er enig i hovedproblemet. Det dreier seg akkurat om det, ja. Og akkurat det blir kritisert av en del (pluss)medlemmer her som ikke er med på FB.

Emil E
Men selv om AF har gjort en feil synes jeg ikke det er rett å lange ut mot dem fordi dette skjedde.
Korfor ikke? Hvis AF legger noe interessant på en side som du (som AF-medlem) har ikke tilgang til blir du kanskje også skuffet, eller?

Emil E
Som sagt blir det ikke bedre fordi alle er negativ.
Det vil framtiden vise

Emil E
Ser virkelig ikke noe problem med AF side på Facebook. Det er noe alle butikker, internettsider, forumer og organisasjoner har.
Problemet var du jo enig i lenger oppe, nå ser du det ikke lenger? Korleis det?
Håper intenst at det er ikke ALLE forumer!? Sjekk.... nei det er ikke ALLE, Emil Bare ALLE som du kjenner :o

Emil E
Det er ikke slik at fordi AF har en side der vil diskusjonene bli flyttet fra selve forumet til FB siden. Tvert imot!
Det er kortsiktig og eg skjønner ikke korleis "tvert imot" skal fungere. Korleis når AF-konkurransen er kun synlig for FB-medlemmer? Over langsikt er det helt klart at aktiviteten og kunnskapet blir forflyttet til mange små grupper eller individualister på FB. Så derfor er det viktig å gjære oppmerksom på utviklingen og evt. stoppe det sjølv om det er umulig.

Emil E
En FB side er mer som reklame.
Det dreier seg vel om litt meir enn en reklameside. Såvidt det er bare reklame for AF kan det stå kor som helst uten problem.

Jeg sier jeg er enig i at AF ikke skal legge ut konkurranser utelukkende på Facebook.
Og jeg sier jeg ikke forstår problemet deres med en Facebookside for AF. Det er stor forskjell det!

Når jeg sier at alle forumer har en FB side snakker jeg om de største. Det er en god måte å markedsføre på.
Det er snart 3000 som liker Facebook siden deres. Og for hver som trykker liker ser alle vennene det. Ofte har man flere hundre venner på FB, og som regel folk med samme interesse. Da vil jo AF nå ut til alle disse også.

Vis du har vært innpå FB siden til AF står det følgende på "Info":

For hjelp med akvarium og akvariefisk, gå til forumet: http://akvaforum.no/forum/ For annonser kjøp/salg/byttes/gis bort gå hit: http://akvaforum.no/rubrikk/

Hva er problemet ditt med AF sin Facebook side nå?

Felles har vi ihvertfall at vi ønsker oss et ordentlig og bra forum!

Eg merker at eg er kanskje litt meir gammeldags enn eg trodde sjølv, tenk tenk tenk.

Bevis gammeldags 1: Som sagt kan AF gjerne ha en link eller reklame på FB. Da bryr eg meg ikke om. Så da er eg sikker enig med deg, Emil. Eg prøver å reagere ikke på reklame, så verken det ene eller det andere virker fristendes for meg.

Bevis gammeldags 2: "Liker dette" eller ikke? Før eg liker noe eller noen må eg jo være kjent med det/personen. Eg er ikke sikker at folk virkelig liker alt som de trykker i løpet av dagen. Er det egentlig noen i verden som registrerer og føre statisktikk kva Ola eller Helga "liker"? Hvis ja er vi jo ikke så langt unna 1984 (G. Orwell) lenger.

Bevis gammeldags 3: Fleire hundre venner?! :o På mitt beste hadde eg kanskje 10 venner. Sjekk på en i-side som eg holder kontakt med gamle kolleger og venner og da står det 46 kontakter, men kun 8 venner :o Nå skjønner eg litt korfor FB må være fantastisk...

Eg har ingen problem med AF sin side på FB fordi eg kjenner den ikke. Kan ikke trykke på knappen "liker dette" heller fordi eg er ingen FB-medlem. Som AF medlem føler eg meg utestengt så derfor ville eg helst trykke på knappen "misliker dette" men denne knappen finnes ikke.

Felles har vi også samme lidenskapet "akvaristikk", Emil og det er vesentlig. Og hvis eg er ikke så feil har vi også felles at vi skal på samme auksjonen i helga. Så det blir gøy, men du må ikke komme å kommentere at eg ser også gammeldags ut. Da blir eg deppa
Vet jeg absolutt ikke bør skrive dette, men gjør det alikevel...

De som her er så fryktelig negative til FB er stort sett de samme som er fullstendig imot de personlige trådene. De som vil fjerne alt det sosiale og trivelige fra AF, og holde det strengt faglig. Disse personene svarer dessverre nesten aldri på tråder heller, og hjelper veldig sjelden nybegynnere. Vet dere sitter inne med veldig mye kunnskap, så spre den! Og da helst uten å bite hodet av andre som prøver å hjelpe...

Skal man kritisere et forum, så får man i det minste gjøre en innsats der...

Og jeg er helt sikker på at AF sin side på FB er positiv for AF, og de som aldri har sett hvordan den fungerer, kan heller ikke uttale seg.

Selvfølgelig enig i at slike konkurranser burde holdes her inne også, men regner med at det er forskjellige personer som har ansvaret for siden på FB og konkurransene her inne.

(Trykket desverre ikke avbryt jeg heller Linda...)
Er både enig og uenig med flere påstander her, men skal ikke gå inn i detalj på akkurat det. Om folk velger å være medlem på FB eller ikke har imidlertid lite med denne tråden å gjøre.

For min del er det flott at Akvaforum er på Facebook. Jeg er 19 år, og tilhører den generasjonen som har Facebook med seg døgnet rundt. FB sjekkes oftere enn AF, og gjennom siden til AF får jeg opp i news feed'en når det skjer noe spesielt på forumet, som frister til fotokonkurransen, nye artikler eller nyheter. Facebook er et supert redskap for å dele slik informasjon!

Men jeg ble litt "skuffet" når jeg så konkurransen på FB. Nå er det ingen i denne tråden som har kommentert selve utførelsen av konkurransen så langt, og jeg beveger meg kanskje litt utenfor temaet. 19åringen bak dette tastaturet er i dette øyeblikket litt for trangsynt til å forstå at det er så ille at kun FB-medlemmer fikk delta i konkurransen, men den delen lar jeg ligge.

Kort oppsummert av selve konkurransen: det ble lagt ut et bilde av en fisk på siden til AF på FB, og førstemann til å linke til korrekt fisk i kunnskapsbasen vant 3 (?) mnd plussmedlemskap.

Det jeg reagerte mest på var at det var en uannonsert konkurranse som plutselig poppet opp, og innen jeg hadde lastet inn innlegget med treig Edge-forbindelse på hytta i Trysil, hadde en eller annen svart på spørsmålet og jeg hadde ikke en gang en sjanse til å prøve meg.

Jeg har vanskelig for å tro at AF hadde noen onde tanker bak denne konkurransen, heller tvert i mot. Det var nok ment som et hyggelig påfunn i påsken, og det er nok betraktelig mindre tidkrevende å slenge ut at bilde på FB enn å lage en ny konkurranse her inne. Det var sikkert gøy for de som satt klistret til pc'n i riktig øyeblikk også. Men "førstemann til mølla" tilsvarer ofte "de som sitter klistra til Facebook".

Mener absolutt ikke å fornærme noen av vinnerne med å si dette, sannsynligvis var dere på rett sted til rett tid. Men synes ikke dette burde bli noen tradisjon, da er jeg mer fan av konkurranser der man får et gitt tidsrom på å svare, og at vinneren trekkes blant de korrekte svarene innen tidsfristen.

Skal runde av nå, men kort angående fotokonkurransen. Jeg kunne virkelig ønske meg en større variasjon av konkurranser her inne. Var det ikke spørrekonkurranser her inne en gang i tiden? Hva med litt forskjellig vri, ikke bare fotokonkurranse? Altså, fotokonkurransen kan gjerne kjøres parallelt, men den konkurransen baserer seg i stor grad på at du må skrubbe frontglasset, ta fotokurs og svi av fiskepenger på kamerautstyr. Hva med konkurranser for de som heller pugger fakta om fisk?
Sissimor
Vet jeg absolutt ikke bør skrive dette, men gjør det alikevel... Disse personene svarer dessverre nesten aldri på tråder heller, og hjelper veldig sjelden nybegynnere.

Nei dette burde du aldrig ha skrevet! Dette har du overhode ingen dekning for i det hele tatt. En skulle tro du ikke hadde fått med deg hvem som har skrevet i denne tråden. Hvis du analyserer disse "tørrpinnene" som "vil ødelegge" all sosial velvære på AF, finner du fort ut at de fleste av disse så absolutt svarer i trådene og hjelper nybegynnere, de har også faglig kompetense og har så absolutt sansen for det sosiale, samt en god porsjon humor!

Men, det mange av disse ikke gjør er å svare på "alt og alle" der formålet synest å være å få med så mange innlegg som overhode mulig pr dag. Men kanskje det er jeg som har missforstått, kanskje det er dette som er det trivelige og sosiale?

-Tore-

Så hissige man ble nå da...

Trist at folk føler seg støtt, men ble litt irritert av alt surgufset. Det har vært mye av det her i år, så jeg trekker meg stadig tilbake til de personlige trådene.

Vet veldig godt at disse personene har mye kompetanse inne, derfor håper jeg de vil bli mer aktive med råd og vink.
Sissimor
Så hissige man ble nå da...

Å nei da, her er vi ikke hissige, og ikke støtt heller. Jeg har faktisk problem med å ta dine overstående innlegg alvorlig.

Men jeg synest du snart skal "dokumentere" dine påstander. Alt materiale ligger jo i innlegga.

Når du blir konfrontert med det du har skrevet og du ikke finner noen argumenter som underbygger dine påstander, "fjaser" du det bare bort, isteden for å imøtegå innleggene.

-Tore-
Plussmedlem
Hvis dere i det hele tatt bryr dere om Akvaforum, så tror jeg faktisk denne tråden bør stoppe her! Slik det er nå har den null verdi og gjør ikke annet enn å trekke AF ned på et lavere nivå.
Er dette her inntrykket vi ønsker å gi nye medlemmer??
Egentlig enig milo, men eg drister meg til en kommentar etter nattskiftet, da eg mener det er relevant.

Sissimor
De som her er så fryktelig negative til FB er [I]stort sett[/I] de samme som er fullstendig imot de personlige trådene. De som vil fjerne alt det sosiale og trivelige fra AF, og holde det strengt faglig. Disse personene svarer dessverre nesten aldri på tråder heller, og hjelper veldig sjelden nybegynnere.

Personlig mener eg min mening om FB er irrelevant i denne tråden. Diskusjonen dreier seg om AF på FB. I mine øyne er det en annen sak.

Personlige tråder kan for meg bare eksistere, men eg mener de ofte brukes feil (skrevet side opp og side ned om det før...). Eg bruker filteret, men gikk nå inn på underforumet da eg ante at denne tråden levde videre der.
Eg skjønner ikke hva personlige tråder har med denne tråden og gjøre, annet enn å dreie bort fra sak til person. Hvorfor hele tiden ta andres meninger som ikke samsvarer helt med sin egen personlig?! Ikke rart alle diskusjoner ender med bråk.

Eg synes det bare er positivt dersom du bidrar mer enn de fleste av oss på forumet; stå på!
Plussmedlem
Eg trur vi stoppar diskusjonen her. Mange innspel. Positive og negative. Vi tar det til etterretning og ser kva vi gjer framover.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap